ČTEME SI

Článek od: frankie - 29.06.2020

Nedávno jsem se rozhodl zakoupit knížky, které budou nejen pro mne dospělého, ale i pro mé děti, začínající čtenáře. Jelikož velmi často hrajeme deskovky, volbu usnadnily komiksové gamebooky. Pěkné kresby, méně textu a zajímavý děj. Do košíku jsem nakonec vložil celkem čtyři a ani u jedné knihy koupě nelituji.

Rytíři: První dobrodružství svou kresbou dětskému i mému oku lahodily nejvíc. Úkolem je vybrat si za hrdinu jednoho ze tří sedláckých bratrů a snažit se získat co nejvíce náramků během pěti dnů. Po splnění určitého počtu se hrdina-čtenář stává rytířem. Už netrpělivě vyhlížím pokračování, protože tato kniha je opravdu pecka pro děti i dospělé.

Sherlock Holmes: Případ čtyř případů je podobného ražení, ale čtenář musí zapojit ještě více mozkové závity pro logickou dedukci. Zajímavé je, že si můžete vybrat, zda budete hrát za Sherlocka, nebo jeho přítele Watsona.

Pro milovníky Divokého západu a westernů je určena kniha Zapadákov. Čtenář jako cizinec přijíždí do malého města a jeho úkolem je vybudovat ze zapadákova prosperující city. Způsobů, jak plnit úkoly, je plno, nebezpečí na cestách v podobě banditů a nepřátelských indiánů však také.

Poslední ze čtveřice je Unesená. Ta jediná je určena hráčům-čtenářům až od 15 let. V roli policisty jdete zachránit s parťáky svou dceru ze spáru únosců. Těšil jsem se na gamebookovou detektivku, dostal horor. Pro mne hodně těžké na dohrání, bez tvorby mapy a dobré všímavosti na detaily téměř nemožné.

A co u mé postele leží rozečtené nyní? Zavátá sněhem od Martina Stručovského, od října ji mám doma a jsem rád, že jsem se k ní konečně dostal. Jen škoda, že neznám přesné reálie města, kde se kniha odehrává. A třetí díl série už v čeká v knihovničce.

Přidat komentář