Připravované gamebooky pro blízkou i vzdálenější budoucnost. V předchozím článku jsme se koukli na Mytago, nyní se podíváme na ostatní nakladatelství a české autory.
Když jsem otevřel balík a vzal jsem Somorru do ruky, úplně mi hned připomněla Fighting Fantasy – paperback stejné velikosti, i když dvojnásobné tloušťky. Příjemně padne do ruky, v pohodě se v něm listuje, paperback podoba tomuto konkrétnímu gamebooku sedí.
Už je to rok, co jsem psal o chystaných gamebookových novinkách, a nastal čas téma trochu oprášit a podívat se, co se za uplynulý rok událo a co nás čeká. Stejně jako minule začnu nakladatelstvím Mytago, které je u nás co do počtu vydávaných titulů naprostým unikátem.
První část článku jsem věnoval novinkám chystaných v nakladelství Mytago, v dokončení zabrouzdáme do sekce Připravujeme ostatních českých autorů a nakladatelství.
Poslední dobou se s gamebooky roztrhl pytel, a tak jsem si udělal jasno v tom, co nás čeká v dohledné i vzdálené době. A když se mi vyjasnilo, rovnou jsem udělal článek i pro vás.
Proč jsem pro úvod nepoužil nic z knihy samotné, má svůj důvod: příběh je totiž klíčovou devízou Veraxu, proto nechci spoilovat. Ne že by příběh byl nějak originální, určitě jste něco podobného již četli/viděli. Jedinečný je prožitek při objevování, co se to na stanici vlastně stalo. Úplně vám závidím, že to máte zatím před sebou!
Na zapomenuté stanici na konci vesmíru právě přistála těžce poškozená loď. Z jejích útrob vychází postava ve skafandru a vstupuje do spletitého systému ponurých staničních chodeb. Hra o život může začít! To je Verax: Experiment; první scifi gamebook v českém jazyce a poslední kniha nakladatelství Mytago v roce 2020. Za vaši pozornost rozchodně stojí.
Tuhle naprosto netradiční a opravdu originální recenzi na jeden z nových gamebooků od nakladatelství Mytago byste si rozhodně neměli nechat ujít. A to ani v případě, že vás gamebooky vůbec nezajímají. A víte co? Možná tím spíš byste si ji měli přečíst, protože je klidně možné, že přijdete na to, že číst gamebooky je parádní věc, která by vás mohla bavit.
Dělej si poznámky, říkali. Kresli si mapu, říkali. A rozhodně to nečti v autobuse, říkali. Takže jsem to samozřejmě musel vyzkoušet. Vybaven několika záložkami, kostkami ve skleničce a vysokým sebevědomím jsem se ponořil do Měsíčního ohně, respektive do bludiště městských uliček a následně pralesa. A už takhle zpočátku se přiznám. Jde to, ale opravdu je lepší mít na Měsíční oheň klid a prostor.
Sardenský občasník Čteme si tentokrát padl na Frankieho, který se v něm zaměřil na gamebooky a ještě svůj výběr zúžil přidáním kriteria "vhodné pro děti" . A přidal jeden tip pro dospěláky, který ale rozhodně není gamebook.
Čtenářský redaktorský občasník je opět zde, tentokrát s trochu delší přestávkou. Nakoukněte Petrovi pod čtecí pokličku a inspirujte se jeho momentálním robotím a hracím rozpoložením.
Jsi členem Noční hlídky, mladíkem, který ještě skoro nic nedokázal a neviděl. To se má ale co nevidět změnit. Při jedné ze svých pochůzek uslyšíš křik o pomoc a ty se, jako správný hrdina, bez váhání rozbíháš směrem, odkud se volání ozývá.
Gamebookový epos o hrdinovi Gabrieli Knoxovi pokračuje již čtvrtou knihou. Na všechny tři předchozí díly je možné si přečíst recenze na webových stránkách sardenu. Dílem Věž havranů je završena první polovina série. Autor Jiří Mikulík ve Věži havranů pokračuje v nastaveném vysokém standardu a ponechává vše dobré a osvědčené již z minulých dílů.
Říše divů nezná hranice, maximálně ty mezi normalitou a šílenstvím. A právě do Říše divů vás znovu vezme Alenka z pera Jonathana Greena. Pozor, tohle ale není kopie původní Alenky Lewise Carrolla nebo nějaké obyčejné pokračování. Jonathan Green vám totiž umožní rozhodnout, kudy se vydáte, co si budete myslet, co sníte nebo vypijete. Alenčina noční můra je totiž Gamebook.