Jedním tweetem – leden 2022

Článek od: Jan Křeček - 01.01.2023

Víte, co mě nejvíc překvapilo? Že zrovna dneska jsem nezapomněl! Ještě přijde článek o Knize roku Sardenu, takže je toho dnes hodně, dávalo by smysl, aby se v tom Jedním tweetem ztratilo… ale našlo se! O to vtipnější je, že 1. ledna jsme na to loni zapomněli, novoroční tweet chybí. Lednové Jedním tweetem opět zachycuje naše běžné starosti a radosti, ještě nevíme nic o nadcházející válce, ale hoří v Austrálii, v Kazachstánu jsou protesty, některé někteří opustí nebo je vyhodí z práce… prostě takový běžný leden.

1.1.2022
-

2.1.2022
Z celých vánočních prázdnin, které jako učitel mám, jsem měl sám pro sebe a tak, jak bych (aspoň dva týdny) potřeboval, jeden den. To není, pravda, mnoho. Ale kdy ty věci dodělám, když furt není čas?!?

3.1.2022
Potřeboval bych ještě jedny Vánoce. Tentokrát explicitně žádám o „svátky klidu“!

4.1.2022
Rok 2022 se zatím pěkně vybarvil. Druhého mě vzal a zcela nepřipravenému mně uštědřil brutální osobní direkt… Zatím stojím, ale požádal bych, aby to byla letos rána poslední. Stačilo.

5.1.2022
Do uzávěrky Knihy roku Sardenu bych si chtěl přečíst ještě Trávu, Dceru železného draka, Stopu blesku, Vzpomínku zvanou říše, Stali jsme se městem, S pokorou a nadějí a asi deset dalších knih. Jsem zvědav, co skutečně stihnu…

6.1.2022
Sedíte u sestřičky, čekáte, až vás doktor pustí dovnitř. Je tam trapné ticho doprovázené jen tikotem hodin. „To je ale hezké počasí, co?“ rozhodne se nakonec sestřička. Ach, small talk…

7.1.2022
Austrálie, Kazachstán… ještěže zprávy nečtu, nebo bych měla dny horší a horší.

8.1.2022
Z lásky bolavé srdce je sice jen chemická reakce, ale to výbuch C4 taky…

9.1.2022
Napiš Nedělník, říkali. No jo, jenomže to nepřipomněli! Neděle, skoro 18:00, jdu na to!

10.1.2022
Kolegyně mi právě donesla pistáciový termix se slovy: „Kupovala jsem termix dceři a vzpomněla jsem si na tebe.“ Nevím přesně o čem, ale o něčem to určitě svědčí!

11.1.2022
Pobyt v jiném časovém pásmu má na tweetování „na čas“ zhoubný dopad. V můj večer a vaše ráno se mi zdá, že je moc brzo. Pak na to zapomenu a následně už je u vás jiný den, ale já to ještě u sebe stíhám! :) Je to ještě legitimní? Netuším…

12.1.2022
-

13.1.2022
Když kopíruju pololetky pro moje třicetihlavé třídy, říkám si, že je to škoda lesů.

14.1.2022
Dnes jsem ztratila pojem o čase a dlouho si myslela, že je pátek 13. Pak jsem byla zklamaná.

15.1.2022
Hrozně moc se těším, až si zahraju Dying Light 2… zhruba za 6 let, až na to budu mít železo… :)

16.1.2022
Právě jsem docela dlouho hledal, jestli je to Válka s mloky, nebo Válka s Mloky. Co myslíte? :)

17.1.2022
Když v jeden den musíte řešit věci na katastru nemovitostí, poslat redakci románu, uzavírat známky
a máte ve škole Den otevřených dveří. Už aby zase byly nějaké prázdniny!

18.1.2022
Tak jsem se konečně pustil do dalších dvou modelářských článků. Jeden je skoro hotový a k druhému se tvoří model právě teď… Takže až se domodeluje, dostřihá a doměří…

19.1.2022
Je teprve středa, ale já už bych potřeboval víkend. Jestli je to to uzavírání známek, měsíční fáze, politická situace nebo počet nakažených covidem, to fakt nevím.

20.1.2022
Člověk zjistí, že jde na karanténu, až čtvrtý den karantény. Jů.

21.1.2022
Dnes je den objímání. Utíkejte někoho obejmout. Pouze z bezpečné vzdálenosti!

22.1.2022
-

23.1.2022
Projíždím seznam knih přečtených v roce 2021… a obtížně se mi hledá něco, co by mnou zacloumalo. Četl jsem hodně dobrých knih, ale nějakou vyloženě výjimečnou… Snad Špitálníkové Svědectví o životě v KLDR. A pak Binet a jeho Civilizace. A Chmurný válečník. Ale jinak slabší.

24.1.2022
Že jsou v longlistu na BSFA Stephenson, Gibson, Doerr, Powell, Tchaikovsky, Okorofor, Abercrombie, Sanford, Ishiguro, Weir nebo McKenna, to vcelku chápu. Že je tam Martin Vopěnka, to mě notně překvapilo!

25.1.2022
Dneska mě můj zaměstnavatel po pěti letech prostě bodnul do zad, jinak se to nedá nazvat. No, budu asi ještě chvilku běhat dál po lokále s nožem v zádech a pak pápá…

26.1.2022
My máme mravenečníka, sovy, medvěda a datla. A jaké plyšáky máte doma vy?

27.1.2022
Po dlouhé době jsem s někým pokecala o knihách a mám mnohem větší chuť do čtení. Jen nevím, jestli se dřív vrhnout na detektivku, horor, nebo fantasy.

28.1.2022
Jedním tweetem prý není generátor náhodných slov. To jsem to celý rok dělala špatně…

29.1.2022
Konečně jsem dostal zase po půl roce chuť si něco přečíst a vítězem je… Carlton Mellick III!

30.1.2022
Představení Indián v ohrožení v brněnském HaDivadle už jsem viděl asi patnáctkrát. Naposledy včera a předevčírem. Ano, dva dny za sebou. Taková drobná chyba… ale nestěžuju si a už se těším, až půjdu zase.

31.1.2022
Sklenka červeného a konečně přepisování ručně psaných redakčních poznámek do počítače. Ale že mi to trvalo, než jsem se k tomu dostal!

Přidat komentář