AKTUALITA: Vichry zimy jsou dopsány!

Článek od: Redakce - 01.04.2019

"Dopiš tu knihu, Georgi!" volali jsme všichni již několik let a vypadá to, že se G. R. R. Martin konečně pochlapil, protože včera se na serveru american-fantasy.us objevila očekávaná zpráva. Vichry zimy jsou dopsány! A aby toho nebylo málo, na Snu o Jaru se již začalo pracovat. Teď už je jen na americkém vydavateli, kdy kniha vyjde, a ten se nechal slyšet, že by to rád stihl do začátku července. Kdy se dočkáme českého překladu nevíme. Argo se nám zatím nevyjádřilo. Každopádně překlad nebude žádná procházka růžovou zahradou (ne, to není narážka na rod Tyrellů, to je prostě fakt), protože anglická verze bude mít něco kolem 2000 stran.

Co se děje týče, měli bychom se dočkat všech postav ze seriálu (a nějakých dalších), ale u mnohých se budou osudy odvíjet úplně jinak. George Martin se nechal slyšet, že by chtěl dorazit se seriálem i knihami do stejného cíle, ale jinou cestou. A proč to tak tvalo? "Vichry zimy nejsou ani tak román jako tucet románů," řekl Martin. „Každý z nich má jiného protagonistu, z nichž každý má jiné obsazení vedlejších postav a nepřátel a spojenců a milenců kolem nich, a všechny spolu koexistují velmi složitým způsobem... Takže je to velmi, velmi náročné."

Z těch neseriálových postav se dočkáme například Arianne Martell nebo Lady Stoneheart a zatímco na tu první jsme díky absenci v seriálu tak nějak pozapomněli a tvůrcům jsme její absenci odpustili, Lady Stoneheart / Stark mnoha fanouškům opravdu hodně chyběla, protože kdo je brutálnější mstitel než matka, která přišla o celou svou rodinu. Spekuluje se, že to bude ona, kdo způsobí pád Freyů.  

 

Bude zajímavé sledovat, jak si Martin poradí s tím, že mu seriál vyspoileroval největší cliffhanger předchozí knihy – oživení Jona Sněha (To je ten problém se jmény – zkuste sem dosadit ve správném tvaru Jon Snow :) ). Jestli Arya bude po výcviku a během něj stejně drsná jako v seriálu a zda hlavním strůjcem toho celého masakru opravdu zůstane slizký lord Baelish. Upřímně doufáme, že by se to mohlo stihnout do Vánoc, protože lepší knižní dárek si snad nelze ani představit.

Přidat komentář