FILM: Superman/Shazam!: Návrat černého Adama

Článek od: Martin Kochlica - 09.12.2010

Spoločnosť Magic Box nezaháľa a prináša nám ďalšie dobrodružstvá postáv zo stajne DC Comics. Tentoraz budeme mať tú česť spoznať hneď niekoľko menej štandardných hrdinov. Napriek tomu, že obal DVD sa pýši mužom z ocele, dnes bude Superman ťahať za kratší koniec...

Na úvod sa patrí povedať, že ide o „zbierku“ štyroch krátkometrážnych animákov (DC Showcase) a titulný Superman/Shazam! tu „len“ zaberá najviac priestoru. Takže poďme na to.

Návrat černého Adama je supermanovka so všetkým, čo k tomu patrí. Čiže je tu aj určitá čiernobielosť aj trochu pátosu. Napriek tomu je to osviežujúci filmík, zrejme aj preto, že Superman je tu v úlohe vedľajšej postavy. Samozrejme je pre rozprúdenie slušne drsnej akcie dôležitý, ale pozornosť na seba strhávajú Captain Marvel a Black Adam pretože sú – na drzovku povedané – značne zaujímavejší a komplikovanejší ako nejaký Kal-El. Superman však sympaticky dostáva na držku a je fajn vidieť ho občas na kolenách.

Jonah Hex má super atmosféru a sakra jednoduchý westernový príbeh je podaný zaujímavo a drsne. Jednohubka, ktorá poteší práve vďaka nehrdinskému hrdinovi.

Green Arrow ani nemá príbeh, je to skôr dlhšia akčná scéna. Dobrá akčná scéna, plná súbojov, lietajúcich šípov s prímesou akejsi oldschoolovosti. Neohromí, ale poteší.

The Spectre (ehm Spektra) pre zmenu čerpá zo starej drsnej školy. Zápletka svojou jednoznačnosťou pripomenie Vranu, ale príbeh je vyrozprávaný originálne a milovníkom hororov prináša niekoľko zaujímavých odkazov. Sympatickosť podtrhuje fakt, že opäť ide o hrdinu s poškriabaným štítom.

Keď to sčítame, máme tu príjemnú kolekciu, ktorá je prekvapivo rôznorodá, z iného pohľadu žánrovo vyvážená, a má takmer hviezdne obsadenie aj v dabingu (James Garner, Arnold Vosloo, Thomas Jane, Linda Hamilton, Alyssa Milano, Malcolm McDowell). Temná stránka hrdinov poteší rovnako ako bezchybná akcia, ale na dorovnanie Batman: Gothamský rytier či Superman: Súdny deň tomu stále trošku chýba.

Hodnotenie: 70 %.

DC Showcase: Superman/Shazam! - The Return of Black Adam, USA, 2010, 22 min
DC Showcase: Jonah Hex, USA, 2010, 12 min
DC Showcase: Green Arrow, USA, 2010, 10 min
DC Showcase: The Spectre, USA, 2010, 12 min

Na DVD od 1. 12. 2010

Přidat komentář