LITERATURA: Redakce vybírá zářijové pecky - Majkl

Článek od: Michal Pavlič - 14.09.2011

Laser-books je známe svojou pestrou ponukou, v ktorej nechýba napr. špecifický New Weird či v poslednej dobe menej vydávané space opery s prívlastkom new. Až donedávna tam však chýbalo viac hororových diel, čo sa však zrejme s príchodom knihy Po sezoně zmení. Laser týmto dielom otvára novú edíciu Moderných diel hororu, a jej prvá kniha sa v pokoji môže radiť medzi tie najmodernejšie. Ako je to možné? Veď sa len pozrite na obálku. Žiadne sofistikované budovanie psychológie a snaha uspať a udrieť alá King, ale naopak - explicitná brutalita, kvapkajúca krv a sladučké ľudské mäsko. Šťavnatý horor v duchu moderných slasherov a highexploitation, že by Barker zaplesal!

Ak je však vaša duša jemňučká sťa hodváb, možno vás poteším, že chystá sa aj niečo miernejšie. Hrdinové Joea Abercrombieho už koncom septembra predvedú, čo je poriadna vojna. Zabudnite na vyumelkovaných panáčikov s voňavkou a vždy nablýskaným mečom vykladaným drahokamami, prichádza ďalšia drsná zbierka antihrdinov, ktorí vám strhnú ružové okuliare, aby ste sa na našu realitu mohli pozerať jasným zrakom.

 

Šmak vám môže skaziť jedine fakt, že Abercrombie sa nechce vymaniť z úspešnej šablóny, ktorou mu jeho predošlé romány vyšliapali cestu ku sláve. Chceli by ste radšej nejakú vyváženú zmes klasickej fantasy s antihrdinstvom? Nech sa páči, Straky na vrbě chystajú druhú knihu Jana Dobiáše, tentokrát román Modrá luna čarodějů, rudý měsíc války.  Viac vám o nej povie nakladateľ Michael Bronec: "Klasičtěji střižená fantasy, na které autor již několik let pracuje. Honza Dobiáš proslul svými povídkami, s nimiž se dobře umístil v mnoha soutěžích, nyní se pustil do delších celků. Přes známost některých kulis jeho příběhu se jedná o epos spíše antihrdinský, místy poetický a značně prostoupený smutkem. Velmi zajímavé čtení!"

Tých, ktorých viera v dobro, harmóniu a celosvetový mier neopúšťa, určite sklamem. Posledná kniha z môjho výberu nebude bezbolestným rozprávaním. Ohně z ráje sú ďalším dielom hojne vydávaného Dana Simmonsa, ktoré si vybralo nakladateľstvo Plejáda - po viktoriánskej zmesi fikcie a faktov (Drood), smutnom živote Indiána (Black Hills) a scifi detektívke v zaujímavých kuliisách (Flashback) v októbri pribudne na pulty kníhkupectiev horor z exotického Havaju:

Havaj… Opálení a usměvaví domorodci, tradiční tance a zpěvy, země zaslíbená pro všechny surfaře, majestátní příroda a luxusem oplývající hotelové resorty… Ale existuje i jiná Havaj. Havaj děsivých sopek, krutých božstev a lidských obětí…
Simmons tentokrát vypráví o střetu nového a starého, o boji prapůvodních sil, ale také o tom, jak mohou jednomu miliardáři hatit plány jeho tři milenky, mrtvoly hotelových hostů v golfových jamkách a dvousetkiloví havajští extremisté…
Ohně z ráje jsou horor, který se nebere úplně vážně, ale cožpak se můžeme divit, když jedním z hrdinů je Samuel Clemens aka Mark Twain?

Komentáře

Dick sa v tomto výbere neobjavil, keďže je to subjektívne zhrnutie toho najzaujímavejšieho, čo nás v nasledujúcich dňoch čaká  - moje :) A žiaľ pre vás, kúzlu Dicka som ešte nepodľahol, aj keď Temný obraz je v dlhodobom pláne. ;)

Nikto nedostane to, čo si zaslúži.

Přidat komentář