REPORTÁŽ: Kapitán Báthory sa vrátil. A obliali ho írskou whisky.

Článek od: Anonym - 11.12.2011

Len málokedy majú fani to šťastie, že dve ich srdcu blízke akcie vyjdú na jeden týždeň. No na prelome novembra a decembra sa Ďuro Červenák rozhodol pokrstiť svoju novinku iba pár dní pred brnianskym Fénixconom. Tá prvá zo zmienených akcií bola v mnohých ohľadoch neobyčajná.

Pár slov o životných hodnotách

Rané náznaky, že sa čosi chystá, sa objavili na obľúbenej sociálnej sieti. Ďuro totiž zisťoval, ako sa dá poslať pozvánka všetkým priateľom bez zdĺhavého označovania. Netrpezlivo som čakala a o pár minút to prišlo – pozvanie na krst knihy Dobrodružstvá kapitána Báthoryho 3: Diablova pevnosť. V ňom bol ako miesto stretnutia určený priestor pred kníhkupectvom Panta Rhei na Poštovej, pretože samotnému krstu mal predchádzať šermiarsky súboj. Záujem bol vyvolaný. Už sa len dostať tak skoro z práce.

Na krst som nakoniec prišla s trojminútovým meškaním. Najprv som potrebovala uspokojiť jednu zo svojich primárnych potrieb – hlad. Darmo, Maslowova pyramída hodnôt sa dá vzťahovať na každú situáciu, a podľa tohto múdreho muža sa potreba kultúry môže napĺňať až po skorej večeri vo fast foode.

Ovocie nech odpočíva v pokoji

Zmienené tri minúty mi boli osudné, pretože som celý slávny šermiarsky súboj zmeškala. Dostali sa ku mne len oslavné ódy o skolení zlovoľného osmanského ananásu čepeľou chrabrého hrdinu. V čase, keď som dorazila na miesto, polovica divákov ešte tlieskala. Tá druhá sa tlačila vo dverách, až to vyzeralo, že sme sa vrátili o niekoľko desaťročí dozadu a v zelovoci dostali mandarínky. Počínanie tejto skupiny sa však ukázalo ako strategicky významné, pretože z približne sto ľudí zúčastnených na krste si miesto na sedenie našla len necelá polovica. Zvyšní fanúšikovia sa ako rieka v delte rozliali medzi uzučké regály kníhkupectva.

Ďura sme našli usadeného pod šiatrom zlatého sultánskeho stanu, dokonca s jagavým polmesiacom nad hlavou. Vedľa neho sedel už tradičný účastník červenákovských bratislavských krstov, moderátor Dado Nagy. Pod jeho vedením spisovateľ rozprával o svojej najnovšej knihe, v ktorej vraj hlavný hrdina cestuje z Benátok cez Chorvátsko, aby sa nakoniec opäť navrátil na rodnú hrudu. Román má oproti predchádzajúcim dielom obsahovať viac fantasy prvkov, ale aj viac erotiky, takže sa máme na čo tešiť.

Autor nám tiež omylom prezradil jeden veľký spojler, o ktorom vraj nemáme nikomu hovoriť ani nikam písať.

Vďaka mojej slonej pamäti som do pár minút úplne zabudla, o čo išlo.

Kto mal chuť na pleskavicu, prišiel skrátka

Mnohí diváci, vrátane Dada, netrpezlivo čakali na samotný moment krstu, aby sa dozvedeli ako (a hlavne čím) bude tento akt vykonaný. Ďuro nám porozprával, že zvažoval viaceré alternatívy, od rakije po pleskavicu, nakoniec však uňho zvíťazila stará dobrá írska whisky. Tak, ako víno Býčia krv pri krste Strážcov Varadína, aj tento nápoj má vplyv na hrdinov románu. Aký presne? Odpoveď na túto otázku sa ukrýva na stránkach knihy.

Nestihli ste túto akciu? Mali ste druhú šancu – na Fénixcone v Brne sa krstila rovnaká kniha, len v českom preklade. Prelom novembra a decembra je jedným z najveselších období vo fanovskom kalendári…

Soňa Lantajová

Autori fotografií: Juraj Velický a Miloš Lacika.

Převzato z Fandom.sk se svolením redakce Fandom.sk a autorky.

Přidat komentář