CENY: Nominace na BSFA Awards 2012

Článek od: Jan Pechanec - 02.02.2012

Byly oznámeny užší nominace na British Science Fiction Association Awards, každoročně udělované nejlepším románům, povídkám, výtvarníkům a titulům mimo beletrii. Ceny udělují členové British Science Fiction Association za uplynulý rok už od roku 1969. Vítězové budou oznámeni v dubnu na tradičním Easterconu (tentokrát nazvaném Olympus 2012), který proběhne 6.-9. dubna 2010 v hotelu Radisson Edwardian v londýnském Heathrow. Podrobnější informace naleznete na stránkách BSFA.co.uk.

Román:

  • Cyber Circus, Kim Lakin-Smith (Newcon Press)
  • Embassytown, China Miéville (Macmillan; č. připravuje Laser-books jako Ambasadov)
  • The Islanders, Christopher Priest (Gollancz)
  • By Light Alone, Adam Roberts (Gollancz)
  • Osama, Lavie Tidhar (PS Publishing)

Povídka:

  • “The Silver Wind”, Nina Allan (Interzone #233)
  • “The Copenhagen Interpretation”, Paul Cornell (Asimov’s, July 2011)
  • “Afterbirth”, Kameron Hurley (www.kameronhurley.com)
  • “Covehithe”, China Miéville (The Guardian)
  • “Of Dawn”, Al Robertson (Interzone #235)

Titul mimo beletrii:

  • Out of This World: Science Fiction But Not as We Know It, Mike Ashley (British Library)
  • The SF Encyclopedia, 3rd Edition, John Clute, Peter Nicholls, & David Langford, eds. (SF Gateway)
  • Review of Arslan, M.J. Engh & Abigail Nussbaum (Asking the Wrong Questions blog)
  • SF Mistressworks, Ian Sales, ed. (SF Mistressworks)
  • Pornokitsch, Jared Shurin & Anne Perry, eds. (Pornokitsch)
  • The Unsilent Library: Essays on the Russell T. Davies Era of the New Doctor Who, Graham Sleight, Tony Keen, & Simon Bradshaw (Science Fiction Foundation)

Výtvarné umění:

  • Cover of Ian Whates’s The Noise Revealed, Dominic Harman (Solaris)
  • Cover and illustrations of Patrick Ness’s A Monster Calls, Jim Kay (Walker)
  • Cover of Lavie Tidhar’s Osama, Pedro Marques (PS Publishing)
  • Cover of Liz Williams’s A Glass of Shadow, Anne Sudworth (Newcon Press)

(Zdroj: www.locusmag.com a www.bsfa.co.uk)

Komentáře

Honzo, tohle od Tebe není hezké :-) prošel jsem si Amazon a myslím, že jsem dostal nákupní horečku (kromě uvedených dílek jsem objevil ještě pár zajímavých věcí navíc). A to ne že bych doteď neměl co číst :-D Ale má to i výhody - případně bude na Sardenu recenze na některé z těch knih ještě dříve, než to kdokoli vydá v češtině.

Což navozuje zajímavou otázku - myslíš, že stejně jako poskytují knihy k recenzi čeští nakladatelé, by je poskytli i zahraniční na své e-booky a uvolnili k recenzím tituly zdarma? Pokud zveřejním na sardenu recenzi, může to nejen nalákat české čtenáře, ale zároveň pošťouchnout nakladatele k vydání titulu.

 

Přidat komentář