LITERATURA: Sapkowski a Červenák legálne za 0 eur

Článek od: Anonym - 02.04.2012

Časopis Jupiter vydal svoje prvé číslo. Prvýkrát sa v ňom objavuje v slovenčine Zaklínač, konkrétne v jeho prvom príbehu. Po slovensky nevyšla zatiaľ ani poviedka “Vierozvestci” Juraja Červenáka. Časopis získate bezplatne, iba za zadanie e-mailovej adresy na stránke casopis-jupiter.sk. A čo všetko v ňom teda nájdete?

Okrem spomínaných poviedok od majstrov stredoeurópskej fantasy ďalšie štyri prózy. Veronika Inglotová prináša víťaznú poviedku Poviedky Istroconu 2011. Mária Gažíková a Roman “Regis” Zamec predstavujú svoje prvé uverejnené texty, ktoré sme zaradili do súťaže nepublikovaných autorov Meteor. No a grafik a technický redaktor Jupiter Martin “Arcey” Tomčík zaradil svoju poviedku do workshopu, kde ho posudzovatelia vôbec nešetrili.

Bohatá je aj publicistika. číslo obsahuje hneď tri rozhovory. Hlavný je s legendárnym slovenským výtvarníkom Jurajom Maxonom. V rubrike “Fandomas” objasňuje hlavné pojmy a vzťahy jedna zo služobne najstarších slovenských fanyniek Dagmar Mehešová. No a na konci čísla má galériu a krátke predstavenie v rozhovore výtvarníčka a spisovateľka, držiteľka Ceny Intelu a momentálne nominovaná s rovnakou poviedkou na Cenu Akadémie SFFH, Zuzana “Kiri” Droppová.

Knižné novinky vo svojich rubrikách predstavujú Martin Tomčík a Miloš Ferko, ktorý má aj článok o “stratenej” knihe “Veverička”. “Strateným” témam sa venujú aj ďalšie oblasti publicistiky - medzi filmami je to “Princess Bride”, v seriáloch erotická ”Forbidden Science”, z hudobných albumov tentoraz Dušan Fabián vyberá skupinu Stormwitch a ako stratenú vedu Zuska Stožická prezentuje hranicu medzi živou a neživou hmotou.

Číslo obsahuje aj množstvo článkov o novších dielach či skutočnostiach v týchto oblastiach. Tie filmové predstavujú Juraj Červenák (zamyslenie sa nad súčasným stavom filmovej fantasy), Juraj Maxon (recenzie na Tintina a “Vojnu bohov”) a Matej “Macejko” Vojtko (rozoberá “Vymedzený čas”). Fanúšikom ťažkého kovu sa prihovára prehľad nového melodického metalu, seriálovým nadšencom nové scifi a fantasy seriály. Tých môže zaujať aj info o webseriáli Felicie Day “Dragon Age: Redemption” či článok Mirky “Elendilky” Klempovej o už legendárnej súrodeneckej dvojici Vlogbrothers. Ak máte radi krátke cítanie, vyhľadajte si Hrmavicu, Rogerland či vedecké novinky.

Martin Králik

Přidat komentář