LITERATURA: Leden 2013 - Albatros, CooBoo, Motto, Plus, XYZ

Článek od: Anonym - 07.01.2013

Novinky nakladatelství Albatros v lednu

O hrůzném padouchu Manfredovi - John Fardell

  • Počet stran: 32
  • Překlad: Kateřina Závadová
  • Ilustrace: John Fardell
  • Pro čtenáře od pěti let
  • Doporučená cena: 149 Kč
  • Vychází  14. 1. 2013

Manfred je padouch, lotr a ten nejzlejší padouch ze všech zlých padouchů, co běhají po světě. Unáší geniální vynálezce a ti pro něj musí vynalézat ďábelské stroje a vznášedla, co dokážou překonat jakékoli překážky, vyloupit galerie do posledního obrazu a banky do poslední bankovky...

Jo, Zefka a Žoko (2) - Směr New York - Hergé

  • Počet stran: 56
  • Překlad: Kateřina Vinšová
  • Ilustrace: Hergé
  • Pro čtenáře od šesti let
  • Doporučená cena: 159 Kč
  • Vychází  14. 1. 2013

Dokončení napínavého dobrodružství, které prožívají sourozenci Jo a Zefka spolu se svou opičkou Žoko. Rozhodli se totiž zachránit otcův vynález – nadzvukové letadlo. Aby jej uchránili před zkázou, sami s ním odstartují a jsou nuceni přistát na pustém ostrově. Jo se Zefkou se však musí za každou cenu dostat s letounem do New Yorku, a to ještě ve vyměřeném čase, aby jejich otec získal cenu za rekord v dálkovém přeletu přes oceán. Podaří se jim vyhrát soutěž, když je pronásledují darebáci, kteří se jim snaží let za každou cenu překazit?

Kubula a Kuba Kubikula- Vladislav Vančura

  • Počet stran: 96
  • Ilustrace: Zdeněk Miler
  • Pro čtenáře od osmi let
  • Doporučená cena: 229 Kč
  • Vychází  14. 1. 2013

Medvědář Kuba Kubikula chodil po světě se svým nezbedným a mlsným medvědem Kubulou dlouho, ale najednou už si s ním opravdu nevěděl rady.

To je otázka - Jostein Gaarder

  • Počet stran: 72
  • Překlad: Jarka Vrbová
  • Ilustrace: Akin Duzakin
  • Pro čtenáře od pěti let
  • Doporučená cena: 189 Kč
  • Vychází  21. 1. 2013

Odkud a kam jdeme? Byl svět odjakživa? Bude dál existovat, až tu nebudu? Kniha otázek, které sestavil Jostein Gaarder s hlubokým porozuměním a citem pro dětské chápání a vnímání. Každá otázka navozuje okruh dalších a dalších témat, o nichž si budou děti s rodiči povídat. Jostein Gaarder, autor románu o dějinách filosofie Sofiin svět, dokázal, že stejně citlivě dokáže promlouvat k dětem i k teenagerům.

Nanook, ledový netvor (5) - Beast Quest - Adam Blade

  • Počet stran: 144
  • Překlad: Olga Turečková
  • Ilustrace: David Wyatt
  • Pro čtenáře od sedmi let
  • Doporučená cena: 149 Kč
  • Vychází  21. 1. 2013

Jak si poradí Tom, obyčejný vesnický kluk, se zdivočelým netvorem? V mrazivé pláni a v horách pokrytých ledem? Není ale tak slabý, jak se může zdát na první pohled. Je ozbrojen kouzelným mečem a štítem a je synem samotného Teladona!


Novinky nakladatelství CooBoo v lednu

Počertěná 3 - Pozor, co si přeješ - Shani Petroffová

  • Počet stran: 272
  • Překlad: Lumír Mikulka
  • Pro čtenáře od deseti let
  • Doporučená cena: 199 Kč
  • Vychází 14. 1. 2013

Angela se sice snaží, ale pořád nemůže přijít na kloub používání svých magických schopností. A nikdy by nedovolila, aby jí s tím pomáhal otec. Co se však stane, když stejné mimořádné schopnosti získá i nejlepší kamarádka? Ustojí jejich přátelství i tuto mimořádně těžkou zkoušku? A jak se obě kamarádky dostanou ze všech vtipných a pořádně trapných situací?

Ravennina perla Temný anděl - Kniha třetí - Meredith Ann Pierceová

  • Počet stran: 216
  • Překlad: Dana Stuchlá
  • Pro čtenáře od dvanácti let
  • Doporučená cena: 249 Kč
  • Vychází 14. 1. 2013

Vojska proti čarodějnici z Mrtvého jezera byla shromážděna, ale kde je Aeriel? Co se s ní stalo? Podaří se rozluštit tajemství zbývající věštby včas, aby byla planeta zachráněna? Mezitím Aeriel zoufale bloudí podzemním labyrintem, bez jediné vzpomínky, ztracená a vyčerpaná. Jediným světlem v temnotách jí je bledá perla na hrudi. Dokáže najít pomoc dřív, než ji vyčmuchají

čarodějnické lasičky? A jak se nakonec rozhodne Irrylath? Bude jeho srdce patřit Aeriel nebo ji zradí? Pronásledován nočními můrami od vodní víly se utápí v pochybách o vlastní statečnosti. Má Aerielin svět vůbec naději na přežití?

Leonardo 6 - Génius na cestách - Bob de Groot, Turk

  • Počet stran: 48
  • Překlad: Richard Podaný
  • Ilustrace: Turk
  • Pro čtenáře od osmi let
  • Doporučená cena: 149 Kč
  • Vychází 21. 1. 2013

Leonardo patří k nejúspěšnějším humorným seriálům vydávaným u nás a získává si stále více příznivců. Ve svém šestém pokračování nazvaném Génius na cestách se Leonardo spolu se svým věrným učněm vydává na cestu kolem světa. Samozřejmě že jejich výprava se neobejde bez nečekaných katastrof při objevování světa, fyzikálních tajů i při sestrojování nových vynálezů. Génius na cestách je prvním uceleným příběhem na celých 46 stran.

Monster High 4 - Příšerná parta je zpět - Lisi Harrisonová

  • Počet stran: 256
  • Překlad: Linda Bartošková
  • Pro čtenáře od deseti let
  • Doporučená cena: 249 Kč
  • Vychází 21. 1. 2013

SOVáci jsou volní a Drakulaura s pýchou cení svoje tesáky. Ale její táta, slovutný pan D., ji poctí návštěvou a pak jde všechno z kopce. Ale Lala se nehodlá vzdát, a tak když se dozví o fantastické soutěži, ve které vítězná škola získá špičákovou šanci v mezinárodní kampani, rozhodne se do toho pořádně zakousnout. Z obyčejné šarvátky otec versus dcera se vyvine bitva o Salem a všechny studenty. SOVáky i normáky. A jak to dopadne? Přečtěte si to!

BZRK - Michael Grant

  • Počet stran: 336
  • Překlad: Čeněk Matocha
  • Pro čtenáře od patnácti let
  • Doporučená cena: 299 Kč
  • Vychází 21. 1. 2013

Nano. Svět uvnitř lidského těla, svět v mase, svět mezi nervovými zakončeními. A v něm se odehrává bitva mezi těmi, kdo chtějí ovládnout lidskou mysl, a těmi, kdo jim v tom chtějí zabránit. Mezi nimi jsou i Noah a Sadie, jejichž blízké zničil boj o moc, který vedou bratři Armstrongovi, podivná Dvojčata, kerá touží ovládnout svět a vytvořit utopickou společnost bez konfliktů a válek, bez hladu a strádání. Jenže jak vést válku v nanosvětě, kde stačí šikovně „předrátovat“ pár nervových spojení a z člověka je rázem jen loutka? Strhující thriller, který balancuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím.

Pandemonium - Lauren Oliver

  • Počet stran: 304
  • Překlad: Romana Bičíková
  • Pro čtenáře od čtrnácti let
  • Doporučená cena: 329 Kč
  • Vychází 28. 1. 2013

Po útěku, při němž Alex umírá, se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala – to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa „za plotem“, kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD – Amerika bez amor deliria – organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela.


Novinky nakladatelství Plus v lednu

Triumf noci - Edith Whartonová

  • Počet stran: 304
  • Překlad: Stanislava Pošustová
  • Ilustrace: Ladislava Gažiová
  • Doporučená cena: 299 Kč
  • Vychází 28. 1. 2013

Edith Whartonová je právem označována za první dámu americké strašidelné povídky. Její horové povídky jsou o strachu - iracionálním a všudypřítomném. Jsou také plné obav - z plíživé nemoci, ze smrti, z temnoty za zdmi našeho domova, obav z toho, že každý náš vztah zůstane nejasný a nenaplněný.  


Novinky v nakladatelství Motto v lednu

Co možná nevíte o životě našich předků - Stanislava Jarolímková

  • Počet stran: 248
  • Ilustrace: Štěpán Zavadil
  • Doporučená cena: 269 Kč
  • Vychází 14. 1. 2013

Život poddaných za vlády českých panovníků před nástupem Habsburků Volné pokračování knih Co v učebnicích nebývá, které přinášely zajímavosti o českých panovnících, přibližuje život obyčejných lidí ve středověku. Jak bydleli? Co jedli? Jak se oblékali? Jak se léčili? Jak se bavili?

Vražda v Hell´s Kitchen - Lee Harrisová

  • Počet stran: 386
  • Překlad: Lubomír Veselý
  • Doporučená cena: 269 Kč
  • Vychází 21. 1. 2013

Jane Bauerová řeší dosud neobjasněný případ vraždy ve čtvrti Hell´s Kitchen na Manhattanu Po dvaceti letech věrné služby u newyorské policie se začíná Jane Bauerová těšit na rutinní práci v kanceláři. Musí se ovšem pokusit vyřešit svůj poslední náročný úkol: objasnit smrt muže, který byl nalezen mrtvý ve vestibulu činžovního domu. Případ je komplikovaný – na místě se nenašly žádné stopy a neexistují svědci. A co víc, obyvatelé domu, kteří tam žili v době vraždy, záhadně zmizeli. Při pátrání se nakonec i Jane ocitá tváří v tvář vrahovi…

Zavolej smrt znovu - Ann Granger

  • Počet stran: 312
  • Překlad: Zdeňka Zvěřinová
  • Doporučená cena: 269 Kč
  • Vychází 28. 1. 2013

Když jednou večer sveze Meredith Mitchellová na opuštěné silnici před Bamfordem stopařku, vyvolá to v ní podivný neklid. Sebejistá a přece uzavřená mladá žena si přeje vysadit u Tudorovské rezidence, krásného starého sídla právníka Andrewa Penhallowa. Nešťastnou souhrou okolností je pán domu nazítří ráno nalezen na zahradě mrtvý. K potměšilé radosti místních, kteří si rychle vzpomenou na staré spory, vyjde po jeho smrti najevo, že vedl dvojí život. V minulosti Andrewa Penhallowa, jehož znal superintendant Alan Markby již jako malého chlapce, se skrývaly přízraky – vrátil se teď některý z nich, aby ho pronásledoval?


Novinky nakladatelství XYZ v lednu

Osm úderů hodin - Maurice Leblanc

  • Počet stran: 240
  • Překlad: Jiří Žák
  • Doporučená cena: 229 Kč
  • Vychází 14. 1. 2013

Povídková kniha známého francouzského spisovatele Maurice Leblanca přináší osm dobrodružných příběhů, které spojuje legendární postava Arsèna Lupina, nejznámějšího lupiče všech dob, lupiče-gentlemana. V nakladatelství XYZ již vyšel také snad nejznámější autorův román Dutá jehla (2012).

Bouvard a Pécuchet aneb Byli jednou dva písaři - Gustav Flaubert

  • Počet stran: 328
  • Překlad: Jiří Žák
  • Doporučená cena: 229 Kč
  • Vychází 21. 1. 2013

Příběh svérázné dvojice písařů Bouvarda a Pécucheta, kteří se na důchod usadí na statku na normandském venkově, kde se společně oddávají své vášni pro různé pseudovědecké pokusy a romantickým zaujetím pro bádání překonávají každý nezdar, patří mezi literární klasiku. Podle románu byl natočen také známý televizní seriál, v němž hlavní role ztvárnili nezapomenutelní Miroslav Horníček a Jiří Sovák.

Sovy mají oči dokořán - A. A. Fair

  • Počet stran: 248
  • Překlad: Dagmar Marková
  • Doporučená cena: 249 Kč
  • Vychází 21. 1. 2013

Tři roky poté, co třiadvacetiletá krásná brunetka Roberta Fennová beze stopy zmizela ve Francouzské čtvrti New Orleansu, byla oslovena Agentura Coolová & Lam, aby případ nezvěstné modelky vyřešila. Brilantní detektivní strategie a kouzlo svérázné dvojice detektivů z pera známého autora Erlea Stanley Gardnera, vystupujícího také pod pseudonymem A. A. Fair, se již po léta u nás těší velké čtenářské oblibě.

Fifty Shades Darker–Padesát odstínů temnoty - E L James

  • Počet stran: 656
  • Překlad: Zdeňka Lišková
  • Doporučená cena: 449 Kč
  • Vychází 28. 1. 2013

Poté, co Anastasia Steeleová na vlastní kůži pocítí, jak temná jsou tajemství Christiana Greye, opouští ho. Přese vše, co se mezi nimi stalo, na něj stále nemůže zapomenout. Když jí tedy Christian předloží novou smlouvu, nemůže odolat a vrací se k muži, kterého miluje. Postupně odhaluje všechna tajemství a zjišťuje, že jeho padesát odstínů šedi je temnějších, než si kdy dovedla představit.  A zatímco Christian bojuje se svými démony, Ana musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve svém životě… 

Přidat komentář