RECENZE: Laird Barron, Černá hora

Článek od: ena - 25.05.2023

Izajáš Coleridge si na konci románu Krev je můj chleba predsavzal, že opustí cesty nájomného zabijaka. Chicagska mafia ho odpísala, odišiel z Aljašky a snažil sa začať nový život. Stal sa súkromným očkom a chcel pomôcť svojim novým priateľom. No napriek predsavzatiam nemať s nikým z podsvetia nič spoločné, najmenej s mafiou, sa Izajášova existencia stále viac zamotáva a vracia do starých koľají. Minulosť sa totiž nedá podplatiť či vymazať...

RECENZE: Daniel Gris, Lars mele maso

Článek od: Monika Slíva - 04.05.2023

S Larsem jdu do recenze popáté a nejspíš naposledy, přičemž vám neprozrazuju žádné tajemství, protože se tím nechal slyšet i sám autor na internetech. Jenže… vlk taky sliboval, takže budu věřit, že se s tímhle neohroženým hrdinou, co skáče do průšvihů s rozběhem, ještě v budoucnu znovu potkám, nebo že se od Daniela Grise dočkám nějakých jiných zajímavých knih.

UKÁZKA: Ondřej Nečas, Stříbrný měsíc

Článek od: Redakce - 22.02.2023

· Historická detektivka, kterou ocení čtenáři Vlastimila Vondrušky či Ellis Petersové.

· Autory skvělých obálek série jsou výtvarník Lubomír Kupčík a grafik Lukáš Tuma.

· Závěrečný případ zmocněnce moravského zemského soudu Mojmíra Mráze ze Žezlic.

RECENZE: Milan Skála, Vymazlené vraždy 2

Článek od: ena - 11.11.2022

Detektívny román o pátraní po vrahovi medzi fantastiku nepatrí. Ale vyšetrovanie dokonalých vrážd určite áno. Veď je reálne, aby nejaká dokonalá vražda vôbec existovala? Kto by ju dokázal vymyslieť a vykonať? Akými fantastickými spôsobmi a metódami detektívi odhalia vraha? Ak chcete spoznať odpovede na to množstvo otázok, sú tu Vymazlené vraždy 2...

RECENZE: Martin Štefko, Farma zrůd

Článek od: Madla Pospíšilo... - 13.10.2022

Martin Štefko je znám především jako majitel a nakladatel úspěšného nakladatelství Golden dog, které klestí cestu tuzemským a ne příliš známým zahraničním autorům, za což mu patří neskutečný dík. Autoři a autorky sdružené kolem smečky Zlatého psa jsou vskutku skvělí a svými originálními příběhy oblažují všechny čtenáře, kteří se čas od času rádi příjemně bojí.

KOMIKS: Noir: Detektivky v komiksu

Článek od: frankie - 29.12.2021

Noir: Detektivky v komiksu představují příběhy k poctě drsné školy noir příběhů. Zadání splňují autoři naprosto skvěle: svébytný nejednoznačný hrdina ve velkoměstě, příběhy, v nichž hlavními hrdiny nejsou detektivové a představitelé ochránců zákonů, ale oběti, pachatelé, zlodějíčci a vrazi

RECENZE: Milan Skála, Vymazlené vraždy

Článek od: ena - 29.11.2021

 Dlho sme tu nemali detektívku. Tá síce do žánru fantastiky príliš nepatrí, no tri dokonalé vraždy, to je iná vec. Existuje však skutočne dokonalá vražda? Dá sa v dnešnej technicky vyspelej dobe oklamať tím technikov, vedcov a vyšetrovateľov s nadhľadom a logickým myslením? Možno áno, možnože nie...

RECENZE: Daniel Gris, Lars pod palbou

Článek od: Monika Slíva - 11.08.2021

Říká se, že do stejné řeky dvakrát nevstoupíš, a co teprve třikrát. Nebo čtyřikrát! Spisovatelé detektivních sérií o tom ví své. Udržet úroveň jednotlivých knih, samostatnost příběhů i propracovanou detektivní zápletku a zároveň nemít sterilního detektiva, který jen neřeší případy jako robot a dá i trochu nahlédnout do svého života, to není nějaká, lecjaká věc.

RECENZE: Daniel Gris, Lars útočí

Článek od: Monika Slíva - 14.12.2020

Soukromé očko a lapač na průšvihy je opět v akci. Čtenářům předchozího dílu bylo jistě jasné, že závěrečná scéna, ze které trnuly zuby, jak byla sladká a idylická, vydrží tomu párečku hrdliček stěží do příští otočky zeměkoule. A samozřejmě se nemýlili.

RECENZE: G. R. Halliday, Ve stínech

Článek od: Ivet Křenková - 11.06.2020

Na Skotské vysočině se občas někdo ztratí. Není divu, krajina je to zrádná a člověk může padnout do kdejakých zákoutí. Když ale zemře mladík, jehož tělo policisté najdou nainstalované ve zvláštní poloze, inspektorka Monica Kennedyová už tuší, že případ nepůjde tak snadno uzavřít. Brzy se objeví další zavražděný chlapec a Monice je jasné, že má co dočinění se sériovým vrahem, který se snaží vraždami něco sdělit.

RECENZE: Daniel Gris, Lars láme kosti

Článek od: Monika Slíva - 20.11.2019

Soukromé očko, řešitel, ale často i výrobce problémů Lars je opět v akci. Jeho neortodoxní metody vyšetřování velmi často nesou kýžené ovoce. Budou ale fungovat i na zpovykanou popovou hvězdičku Lauru, která je převědčená, že si může dělat co chce a kdy chce? A bude to platit i v situaci, kdy jde o její útlý krček? Zjevně půjde nakonec o to, kdo komu přistřihne křídla.

UKÁZKA: Daniel Gris, Lars láme kosti

Článek od: Redakce - 06.11.2019

Máme pro vás ukázku z novinky z produkce nakladatelství Mystery Press. Okuste říznou krimi Lars láme kosti od Daniela Grise, který za předchozí knihu Říkají mi Lars obdržel ocenění Nejlepší česká detektivka roku 2018. Tentokrát se hlavní hrdina Lars, který umí problémy stejnou měrou řešit jako vytvářet, stane osobním strážcem zpovykané popové hvězdičky.

RECENZE: Ellis Peters, Zázrak svaté Winifredy

Článek od: Eylonwai - 25.07.2019

Léto a detektivky, to k sobě prostě patří. Nejspíš to nemá žádné smysluplné opodstatnění, ale je to tak. A zdá se mi, že o detektivkách klasické britské školy to platí dvojnásob. Takže vážení, seznamte se s bratrem Cadfaelem…

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Detektivka