Literární soutěž: Hodnotenie poviedok v súťaži Martinus Cena Fantázie 2014 sa začalo!

Článek od: Redakce - 19.06.2014

Najprestížnejšia slovenská literárna súťaž v oblasti fantastických žánrov vstúpila do 12. ročníka.

V roku 2014 sa do nej zapojilo až 157 autorov s fantasy, sci-fi a hororovými poviedkami. Budú sa uchádzať o niektorú z cien, ktoré môžu získať v Martinus Cene Fantázie 2014.

Tohtoročná porota v zložení Daniel Hevier, Adela Banášová, Jana Šlinská, Marek Kolcun a Lucia Lackovičová vyberie päticu najlepších textov. Tie budú v septembri 2014 publikované na stránke kultúra.sme.sk. Z finálových poviedok vyberú čitatelia denníka SME hlasovaním tú, ktorá ich osloví najviac. Víťaz bude vyhlásený v novembri na výstave Bibliotéka. Mediálnym partnerom akcie sa v roku 2014 stalo Rádio_FM. V rámci jeho vysielania sa poslucháči môžu tešiť na zaujímavé relácie o fantastike.

 

Martinus Cena Fantázie dáva priestor slovenským autorom, ktorých zaujímajú fantastické žánre. Nie je limitovaná vekom autora, prihlásiť sa môže ktokoľvek. Poviedkami v slovenskom jazyku prispeli aj autori žijúci v Českej republike, Švajčiarsku, či v Írsku. Súťažiaci mohli svoje fantastické príbehy posielať do konca mája 2014. Následne sa začína práca pre porotcov, ktorí všetky prihlásené poviedky prečítajú na čítačkách a ohodnotia ich. Autori, ktorí sa nestihli prihlásiť tento rok, môžu už teraz začať pracovať na poviedkach do nasledujúceho, 13. ročníka súťaže.

 

Cena Fantázie prináša novinky každý rok. Aktuálnou je prvý ročník samostatnej súťaže Fantázia Award pre fantastické poviedky v anglickom jazyku pre autorov zo Slovenska a Česka.

„Myslíme si, že by sa o tvorbe našich autorov fantastiky mal dozvedieť aj šíry svet za našimi hranicami. Z tohto dôvodu sme pripravili novú súťaž o najlepšiu fantastickú poviedku v anglickom jazyku,“ vyslovili sa organizátori, ktorí do poroty naverbovali aj Mikea Resnicka, jedného z najúspešnejších amerických autorov fantastiky v súčasnosti. Z prijatých poviedok plánujú zostaviť e-zborník šíriaci našu fantastiku do sveta. Ak budú prihlásené anglické poviedky kvalitné, Mike Resnick si spomedzi nich vyberie najvhodnejšiu na publikovanie vo svojom  časopise Galaxy’s Edge.

 

V spolupráci s generálnym partnerom kníhkupectvom Martinus.sk získajú autori, ktorí sa prihlásili do súťaže, možnosť publikovať svoju tvorbu formou self-publishingu cez Publico.sk.

Víťaz získa sošku od umeleckého sochára Andreja Csillaga a finalisti možnosť publikovať svoje dielo v knižne vydanom zborníku poviedok. Finančné odmeny pre prvých troch najlepších autorov sú v tomto ročníku navýšené na 250€, 150€ a 100€.

V rámci súťaže je možné získať ďalšie výhry. Najlepšia hororová poviedka bude ocenená Cenou Béla, ktorú udeľuje vydavateľstvo Artis Omnis. Cena spoločnosti INTEL bude venovaná autorovi najlepšej poviedky v žánri sci-fi. Spomedzi prihlásených diel bude ocenená aj najlepšia fantasy poviedka. Udelené budú aj Cena Bibliotéky a Cena poroty.

 

Za dvanásť rokov existencie súťaže z nej vzišli autori ako Juraj Červenák, Alexandra Pavelková, Michal Jedinák, Jozef Karika, Lucia Droppová, či Zuska Stožická.

Aj v 12. ročníku chce Martinus Cena Fantázie objaviť a podporiť nadaných slovenských spisovateľov a šíriť kvalitnú slovenskú literatúru na Slovensku, aj v zahraničí.

Přidat komentář