UKÁZKA: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu

Článek od: Redakce - 13.12.2014

Uvolnění práv na dílo zakladatele hororového žánru H. P. Lovecrafta přineslo nejen očekávanou pozornost nakladatelů, ale snad i vzedmutí čtenářského zájmu o hrůzostrašnou literaturu. Nakladatelství Laser-books patří mezi dnes už téměř tradiční bašty literárního hororu, ve své edici Noir vydalo vedle dvou Lovecraftových výběrových sbírek rovněž romány Cliva Barkera, Dana Simmonse, Jacka Ketchuma, Richarda Mathesona i antologii moderního hororu editora Stephena Jonese. Rovněž Černá křídla Cthulhu patří k těm nepočetným zástupcům žánrové zahraniční antologie na českém trhu a pod taktovkou znalce lovecraftovského hororu se snaží vyjít vstříc žádostem o díla mistrových pokračovatelů…

Anotace:
Dílo H. P. Lovecrafta inspiruje umělce už celá desetiletí. Stephen King o Lovecraftovi prohlásil, že je „největším tvůrcem klasického hororu dvacátého století“. V tomto svazku nám S. T. Joshi, nejvýznamnější současný expert na Lovecrafta a vše s ním související, jenž mimo jiné restauroval jeho povídky pro jejich nedávná definitivní, anotovaná vydání, představuje jednadvacetpovídek kosmické hrůzy, inspirovaných jak dílem, tak myšlenkami a životem „podivného pána z Providence“. Do své první lovecraftovské antologie vybral povídky od renomovaných současných autorů hororu, jako jsou Laird Barron, Ramsey Campbell, Caitlín R. Kiernanová, Darrell Schweitzer, Michael Marshall Smith a další, jež nechává rozehrát temné variace na věčné téma střetu člověka se závratností tajuplného, neprobádaného vesmíru.


S. T. Joshi sest.
Černá křídla Cthulhu  vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Jason Van Hollander, 416 stran, cena 369 Kč 

Přidat komentář