RECENZE: S. T. Joshi, Cosi z hloubi

Článek od: Martin Novák - 11.10.2022

Sunand Tryambak Joshi je v současnosti považován za jednoho z největších znalců života a díla H. P. Lovecrafta, známý především jako editor (Černá křídla Cthulhu) a oceňovaný autor monografií a pojednání o hororech a weird fiction. Když se mi tedy – jakožto člověku na Lovecraftovi odkojeném – do rukou dostal Joshiho vlastní beletristický počin, měl jsem velká očekávání.

Lovecraftovy houbičky dvakrát jinak

Článek od: Martin Novák - 10.02.2022

H. P. Lovecraft vskutku nebyl velký básník, pokud jeho verše budeme porovnávat s poezií jeho současníků (jako například s C. A. Smithem, který jej v mnohém inspiroval). V mých očích však jeho poezie kvality jeho povídkové tvorby dosahuje, neboť ji nejen doplňuje, ale také rozšiřuje a stává se tak nedílnou součástí proslulého mýtu Cthulhu, do kterého i současní mladí autoři stále přispívají novátorskou (i poetickou) tvorbou.

Nevyžádaný NEDĚLNÍK: První měsíc v USA

Článek od: Petr Simcik - 20.06.2021

Na první pohled by se mohlo zdát, že porušujeme nedělníkový režim, protože dnes je řada na externistovi z řad fantastických hostí. Někdy je ale potřeba trochu ohnout realitu. Náš počítačový a grafický guru a šedá eminence sardenská přesídlil z pracovně-rodinně-osobních důvodů na blíže neurčenou dobu do USA. Stal se z něj tedy ten nejextrémnější externista, jakého si lze (v jistém slova smyslu) představit, a protože už sepsal pár postřehů ze svého zabydlování, nechceme je nechat ležet  jen tak ladem. Předběžně naznačil, že když mu bude múza dobře našeptávat, není  tenhle americký příspěvek zdaleka jediný, na který se můžete těšit.

RECENZE: Hemživý chaos a jiné příběhy

Článek od: Petr Simcik - 25.06.2020

Když jsem se dozvěděl, že Argo vydá Lovecraftovy ghostwriterské / editorské práce, srdce zaplesalo nadšením. H. P. Lovecraft je poslední dobou na české scéně téměř modla. Zvlášť od doby, kdy vyšly sebrané spisy, se snaží vydavatelé k čemukoli, co je mu alespoň trochu podobné, přilepit jeho jméno.

RECENZE: Černá křídla Cthulhu 3, ed. S. T. Joshi

Článek od: Petr Simcik - 13.05.2020

Než jsem začal poměrně dlouho po vydání číst Černá křídla Cthulhu 3, nedalo mi to nezabloudit na různá hodnocení a komentáře, a musím říct jedno. S. T. Joshi je geniální redaktor, protože postavil sbírku, ve které se každému líbí něco jiného, ale zároveň nenajdete alespoň jednu povídku, která by se nelíbila nikomu.

RECENZE: Tramvaj č. 1852 - Lovecraftovské podivné porno

Článek od: Petr Simcik - 22.01.2020

Tramvaj č. 1852 je Lady Fuckingham pro nové tisíciletí a temnou dimenzi. Tramvaj č. 1852 je důstojný záskok při čekání na dalšího Carltona Mellicka III. Tramvaj č. 1852 je ukázka, jak by asi psal Lovecraft, kdyby psal porno. A hlavně, Tramvaj č. 1852 je opravdu zábavný horor, který kombinuje děs kosmického podivna a sex.

RECENZE: Laird Barron, Okultace a jiné povídky

Článek od: Petr Simcik - 22.03.2017

Po dvou letech ve znamení Černých křídel Cthulhu, která nás pokaždé před Vánoci zásobila poměrně výživnou porcí lovecraftovského hororu, se Laser-books na jeden rok odmlčelo, ale nikoli bez náhrady. Do rukou se nám mohla dostat povídková sbírka Lairda Barrona, který je označován za dnešního nejpřesvědčivějšího následovníka H. P. Lovecrafta.

UKÁZKA: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu 2

Článek od: Redakce - 02.12.2015

Nejdelší noc roku se blíží a s ní přicházejí i nezemské hrůzy starší než lidstvo. V osmnácti hororových povídkách inspirovaných mistrem makabrózní představivosti H. P. Lovecraftem vás čekají příběhy lidí, kteří se setkali s děsivými tajemstvími vesmíru. Se záhadami, jimž lidská mysl neměla nikdy čelit...

RECENZE: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu

Článek od: Petr Simcik - 24.09.2015

Stará vydání Lovecrafta zmizela jako pára nad hrncem někdy na začátku devadesátek a ta nová ještě nebyla na světě. Snad proto mě tento autor úplně minul a s tím i obecný přehled o zahraničním horroru. O autorech, trendech a hlavně knihách. Když pak přišly sebrané spisy a Hory šílenství byl jsem ohromen. Obrazotvorností, jazykem, mýty, prostě vším. No, a pak přiletěla Černá křídla Cthulhu...

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - H. P. Lovecraft