RECENZE: M. A. Larson, Princezna bojovnice

Článek od: Klára Holubovská - 05.02.2016

Zapomeňte na příběhy, v nichž princezny čekají na osvobození od statečného prince, a seznamte se s princeznami bojovnicemi. S Xenou to však nemá nic společného.

Princezna bojovnice byla původně animovaný seriál pro malé děti a během šesti let ho M. A. Larson předělal na strašidelnější knižní verzi pro starší čtenáře. Děj vypráví o dívce jménem Evi, která je vychovávána draky, dokud si neuvědomí, že není jedna z nich. Poté se vydává do akademie, aby se stala bojovnicí, pokud bude dostatečně odvážná, soucitná a laskavá. Svět je plný odporných čarodějnic, které rozsévají zkázu a chtějí zničit veškeré štěstí. Jen princezny je mohou porazit. Evi si nepamatuje, kdo doopravdy je, ale brzy zjistí, že tento souboj dobra a zla se jí týká víc, než si kdy dovedla představit.

Příběh se na začátku jeví jako pohádka o perníkové chaloupce, ale poté, co hlavní hrdinka a princ Remington utečou hladové čarodějnici, se dostávají na střední. Ve škole jsou urozené a bohaté slečinky, které dávají najevo své opovržení nad obyčejnými a chudými. Dokonce se objeví i urozená postava a chce se kamarádit s neurozenými, přičemž odmítá nabídku Eviny ‚úhlavní nepřítelkyně‘, jež má vždy dvě kamarádky po boku. Taky vám to připomíná Pottera?

Upřímně? Po padesáti stránkách jsem měla chuť to vzdát. Hlavně proto, že Evi má hrozně nudný charakter. Naštěstí se to po osmdesáté stránce změnilo a dokázala v sobě vykřesat oheň. Od té chvíle kvalita příběhu postupně stoupala a nakonec se našlo i pár hodně dobrých momentů. Mezi nejzajímavější počítám zjištění pravé identity hlavní hrdinky. Za drobné plus považuju grafickou úpravu číslování stránek a označení kapitol.

Princezna bojovnice nechává několik otevřených linií, a proto je nasnadě pokračování, které by mělo vyjít v zahraničí během letošního roku. Knížka je určena hlavně pro náctileté zejména kvůli věku postav, ale vzhledem k pohádkovým jménům nadpřirozených bytostí by to mohlo bavit i desetileté.

Hodnocení: 60%

Princezna bojovnice

Autor: M. A. Larson