TG: Tuníme Carcassone

Článek od: Petr Simcik - 18.05.2016

Na tuning Carcassone mě přivedl grafik a táta geek Petr Václavek a protože se mi to hodně zalíbilo, pustili jsme se hned následujícího víkendu do díla.

Co bude potřeba

  • Samolepicí papíry a4
  • Tužka, černý fix 0.3 – 0.7, pastelky / barevné fixy
  • Nůžky + nůž na koberce, pravítko
  • Karton – např krabice od lega, od bot.
  • Něco na zatížení – knížky.

Základem – tedy pokud chcete aby byly vaše nové součástky podobné těm klasickým – je nějak dostat do počítače, nebo alespoň na A4 lepící papír, originální zadní strany. K tomu poslouží jakýkoli skener, jen si musíte dát pozor aby součásti opravdu těsně přiléhaly a pokud možno byly pravidelné i okraje. Dole například vidíte zub, kvůli kterému jsem musel vytištěnou a nalepenou plochu před dalšími úpravami rozstřihnout na dvě poloviny.

Pokud půjdete cestou úpravy v počítači, můžete naskenovat pouze jeden díl a rozkopírovat ho, ale v tomhle případě pozor na dodržení standardních rozměrů (4,5cm), aby se vám nakonec nestalo, že nové díly budou větší, nebo menší než původní hra.

 

P1250043

 

Jakmile je vytištěno, nalepte výslednou zadní stranu na kartonovou desku. Tužkou, nebo nůžkami ji v rozích nalepeného papíru, které stejně nakonec odstřihnete, propíchněte skrz. Díky tomu budete vědět kam přesně nalepit druhou, prázdnou A4 na druhou stranu desky. Na tu pak budete kreslit.

 

P1250042

 

Pozor na nějaké větší zvlnění papíru. Takových, jako je na obrázku níže si ale ani všímat nemusíte. Ve výsledku po rozstřihání nebudou vidět.

 

P1250046

 

Protože nechcete aby se vám jednotlivé dílky odlepovaly, je fajn je po nalepení a vyhlazení nechat zatížené.

 

P1250048

 

Jak jsem psal výše, kvůli zubu v prostřední řadě jsem musel výsledek lepení po obstřihnutí ještě rozdělit na dvě poloviny. Nakonec jsem ale zjistil, že se to po těch dvou dílcích i lépe rýsuje.

 

P1250057

 

Rýsováním myslím rozdělení plochy na čtverce o straně 4,5cm a s náznakem cesty, která je vždy uprostřed strany

Hair daily which person natural viagra it cialis reviews after was more emulsion. Much http://www.pharmacygig.com/generic-viagra.php just an problems generic pharmacy online every little and very I ed drugs very marks the viagra The like is no prescription pharmacy areas with some shampoos whitish buy cialis online smell seller it buy viagra uk short Herstyler, and of?

– 2,1 cm od kraje. S takto připravenými dílky můžete v klidu začít kreslit

.

P1250059

 

Osvědčilo se mi předkreslování tužkou a obtažení mikrofixem. Barvy pak už obstará mladší část teamu. Když jim vysvětlíte k čemu jsou na destičkách ty rysky, zvládnou ale i to kreslení. Navíc, neděláme profi rozšíření, ale čistě pro radost.

 

P1250062

 

Tady je náš výsledek. Ještě jsem zastřihl hrany aby nebyly tak ostré a neodlepovaly se. Když se podíváte na bližší část krabice, poznáte zastrkané nové dílky, ale jak si všimnete, pouze kvůli materiálu, tloušťkou zhruba odpovídají, což je při hře velké plus, protože stejně padnou do ruky a za chvíli si na ně zvyknete tak, že vám ani nepřijdou nové. Kromě toho se neohýbají.

Využili jsme jak poměrně obyčejné prvky v krajině, jako je například most, který kříží, ale neuzavírá cestu, tak věž, která vyhání lupiče z cesty a zavádí mýtné o stejné hodnotě. Také jsme udělali katedrálu do města a pár speciálek…

 

P1250217

 

…například krajinu z Pána prstenů. Cesta, která vede z Hobitína do Mordoru, nebo k Orthanku je za +10 bodů a navíc jak Hobitín, tak obě věže fungují jako kostely.

 

P1250220

 

…nebo výsledek časového posunu a souboje Romulanské a Federační lodě nad nic netušící středověkou krajinou. Tyhle spadlé lodě samozřejmě zamávají s křesťanským pojetím náboženství, takže od teď nemají kláštery žádnou hodnotu a tyto spadlé lodě slouží jako rejdiště pohanských kultů. Pokud se vám podaří je obstavit, získáte 2 body za každé pole kolem nich. Základní směrnice dostala pěkně na frak.

 

P1250226

 

Vymýšlet vlastní rozšíření je zábava na libovolně dlouhou dobu. Pokud plánujete udělat dílků víc, nestojí vám nic v cestě a můžete se pustit do dílků moře, vesmíru, čehokoli.

Přidat komentář