TG: Tuníme Carcassone

Článek od: Petr Simcik - 18.05.2016

Na tuning Carcassone mě přivedl grafik a táta geek Petr Václavek a protože se mi to hodně zalíbilo, pustili jsme se hned následujícího víkendu do díla.

TG: Kouzelné hůlky jako od Ollivandera

Článek od: Petr Simcik - 23.04.2016

Kdo by neznal Harryho Pottera. Možná pár eskymáků, co žijí dost daleko aby unikli jakémukoli signálu. Jeho hlavní sláva už je sice pár let pryč, ale pořád se čte, pořád se vysílá  a v neposlední řadě se na  pomalu ale jistě řítí  film ze stejného světa - Fantasticcká zvířata a kde je najít. Nebude tedy na škodu předzásobit se trochou toho podomácku vyrobeného magického náčiní.  

TG: Stop motion Davis Cup

Článek od: Petr Simcik - 01.01.2016

I když se o tom zmiňuje snad každá druhá epizoda Big Bang Theory a videí s rozhýbanou plastelínou, legovými panáčky či Barbie panenkami je plný Facebook, nikdy by mě nenapadlo, že to může být taková psina.

DIVADLO: Demokracie v Minoru – geek v divadle

Článek od: Petr Simcik - 20.09.2014

Vzhledem k nedostatku času teď nemohu na gekovské projekty s dětmi ani pomyslet. Maximálně několik krátkých pokusů, jejichž původcem je hra 50 báječných experimentů, kterou pro vás teď testujeme,  a o kterých se rozepíšu později. Co ale dělat, abych děti nezanedbal úplně? Tak předně jsou tu  všemožné akce, jejichž pozvánky tu trousím kolem. Předem upozorňuju, že to není žádná placená agitka, ale události, které opravdu s dcerou navštěvuju a které si užíváme. A za druhé jsou to hurá akce, jakou byla i návštěva divadla Minor a jejich novinky Demokracie.

TG: CubeCraft

Článek od: Michal Sekyrka - 06.01.2014

Začalo to nutkáním koupit si (tedy dětem) časopis mého dětství „ABC mladých techniků a přírodovědců“ (dnes asi už jen ABC, nemýlím-li se). Koupil jsem a celkově byl dost otrávený, ale bylo tam něco, co zaujalo naši malou tvořilku...

TG: Geocaching s dětmi #2

Článek od: Milan Maršíček - 15.10.2013

Další díl Geocachingového seriálu se zaměřuje hlavně na techniku. Co k hledání potřebujete a na co dát pozor? Je váš mobil za 30,000 s integrovaným GPS, ale třeba i bazénem na tři tempa ten pravý? Nebo stačí „obyčejná“ autonavigace? A co když není po ruce ani ta?

TG: Papírová letadla

Článek od: Petr Simcik - 12.10.2013

Příběh tohoto projektu je poměrně nezajímavý. Jednoho jarního dopoledne jsme po dětské zubařské prohlídce neměli s dcerou co dělat. Bydlíme v Praze na Střížkově a v okolí není kromě nákupních center ale vůbec nic. A pak jsem si vzpomněl, jako vždycky,  na své dětství. Tady se přece někde nacházelo vojenské muzeum...

TG: Loutkové divadlo #2 – Samotné divadlo z Merkuru

Článek od: Petr Simcik - 27.07.2013

Spousta z vás si určitě řekne, že loutkové divadlo je v dnešní době hodně oldschool záležitost. Něco co patří do devatenáctého století, možná na začátek dvacátého, ale rozhodně ne do toho našeho a navíc určitě ne na stránky pro geeky. Možná budete mít i trochu pravdu, ale i z takového divadla se dá udělat skvělý geekovský projekt.

TG: Geocaching s dětmi #4 – zakládáte keš

Článek od: Milan Maršíček - 04.03.2013

V dnešním článku se budeme věnovat jednoduchému návodu, jak založit a udržovat vlastní keš. Hledat a nacházet můžete se svými potomky cizí keše téměř do nekonečna, ale časem zatoužíte mít svou vlastní. Můžete jich mít časem i několik ale pro začátek stačí mít jen jednu. Její správa může být pro vás i vaše děti příjemné rozptýlení mezi jednotlivými loveckými výpravami.

TG: Geocaching s dětmi #3

Článek od: Milan Maršíček - 18.02.2013

Geocachingu není nikdy dost a proto je tu další díl. Tentokrát se podíváme blíže na druhy keší a konečně také na to, které jsou nejvhodnější pro děti všeho věku a čím začít, aby vaše první keš nebyla i tou poslední.

TG: Hravá snídaně – semafor

Článek od: Tata Geek - 07.01.2013

Díky našemu prvnímu článku o společné přípravě sobotních snídaní jsme dostali několik námětů na hravé snídaně. S Klárkou za ně velmi děkujeme a na oplátku se dnes s vámi podělíme o hravou variaci na téma chleba s máslem a mermeládou.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Předškoláci