RECENZE: Tim Weaver, Není cesty zpět

Článek od: Martin Stručovský - 12.02.2017

Jakmile jednou začnete číst knížky od Tima Weavera, tak pro vás jako pro čtenáře už opravdu není cesty zpět.
Není cesty zpět kráčí takřka ve stejných šlépějích jako Bez slitování. Opět se vrací soukromý vyšetřovatel David Raker, který dostal do vínku buldočí povahu, díky níž ho nezastaví ani hlaveň glocku mířícího do obličeje. Ostatně to je asi nutná vlastnost všech dobrých detektivů. Raker tentokrát chytne případ, v němž nejde o hledání jednoho člověka, ale rovnou celé rodiny. Což je námět, který se jeví jako těžce uchopitelný. Naštěstí pro čtenáře si s ním ale Weaver poradil bez problému.
Není cesty zpět šlape kupředu jako pořádně promazaný stroj. Autor svému hrdinovi neustále hází klacky pod nohy, ať už v podobě jednoho vyšinutého uklízeče problémů nebo nespolupracujících a nesmlouvavých policajtů, kteří nemají rádi čmuchaly pracující na vlastní pěst. Weaver neubral na neustálých zvratech typických hlavně pro druhou polovinu knihy, takže tak neustále nabírá nové a nové směry. Jako pomyslnou třešničku si pak připočtěte několik kostlivců zamknutých ve skříni, kteří vám zaručeně vyrazí dech.
Pokud vám chyběla nefalšovaná drsná škola se svéhlavým vyšetřovatelem, tak tady jste na správné adrese. Raker toho sice nevypije ani nevykouří tolik co Phillip Marlowe, ale jinak je stejná krevní skupina jako tenhle slavný čmuchal. A na závěr jedna poznámka – při seznamování se s Timem Weaverem doporučujeme začít od Není cesty zpět. Při opačném pořadí byste se mohli ochudit o pár překvapení.

Není cesty zpět
Weaver, Tim
Nakladatel: Mystery Press