RECENZE: Victoria Schwabová, Divoká píseň

Článek od: Tereza Kadečková - 28.03.2017

Město sužují útoky příšer. Jedna půlka s nimi bojuje, druhá vsadila na úplatky. Co když ale pravda není ani na jedné straně?

Verity je město rozdělené na dvě půlky. Na severu vládne nelítostný diktátor, který spolupracuje s příšerami a jeho část města je tak bohatá, klidná, ale v jádru zkažená. Jižní vůdce vsází na sílu, jeho lidé s příšerami bojují, ale žijí v hrozných podmínkách. Budoucnost je v rukách dětí obou vůdců, jenomže jak Kate, tak August vědí, že život není tak černobílý. Co ale mohou dělat, když se jejich otcové jen klepou na to vyhlásit si válku? Kate chce být jako její otec – stát se silnou vůdkyní, nedávat najevo strach a umět s příšerami zametat, jak se jí zachce. Když se po letech na internátních školách vrací domů, chce všem dokázat, že ví, co dělá. Otec s ní ale nemluví a spolužáci se jí bojí – až na jednoho. August je příšera. Umí lidem krást duši pomocí hudby a je tajnou zbraní svého otce v boji s ostatními příšerami. August to nenávidí a chce se stát člověkem. Když mu otec konečně dovolí opustit ochranu svého domu, je poslán na střední školu s tajným posláním – sledovat dceru jejich nepřítele. Nikdo ale nečeká, že se ti dva spřátelí.

Victoria Schwabová není ve vodách young adult fantasy neznámé jméno. Po sérii Archiv nebo knize Temnější tvář magie nám přináší Divokou píseň, která spadá pod začínající sérii Monstra z Verity. A vzhledem k tomu, jaká Divoká píseň je, je důvod se na její pokračování těšit.

Už anotace jasně říká, že vstupujeme do krutého světa, který není černobílý. Tenhle tón potvrdí první dvě věty knihy a po celou dobu nezmizí. Máme tu dva mladé lidi, kteří se vypořádávají nejen se svými vlastními problémy, ale jsou zataženi do politikaření a do hrozby války. Nemůžeme je ale považovat za hrdiny, oba mají svoje silné stránky, oba mají svoje slabé stránky a oba mají na rukou dost dobrého a zlého, co kdy učinili.

Ač se jedná o young adult knihu s dívkou a chlapcem v hlavních rolí, romantiky se nedočkáme. Divoká píseň se zabývá spíše tématem rodiny, úzkosti a pocitů, kterými musí mladí procházet. To všechno obalené v bojích o život a v útěcích před příšerami. Divoká píseň je tak zábavné a akční čtení, nezapomíná ale čtenářům ukázat i hlubší stránku.
Victoria Schwabová ví, jak s knihami pro mládež zacházet. Tentokrát sahá po politických pletichách a nepravděpodobných hrdinech a výsledek je příjemné čtení, ke kterému se budete chtít vracet. Divoká píseň vás chytne a nepustí, dokud neotočíte poslední stránku. A i potom ve vás bude ještě dlouho doznívat.

Divoká píseň
Victoria Schwabová

Nakladatelství: CooBoo