RECENZE: Dana Beranová, Zpěv straky

Článek od: ena - 28.01.2024

Je niečo zlé na tom byť čarodejníčkou? Henrieta sa čarodejníčkou má stať. Jej čarodejnícka matka je k nej však často krutá, ponižuje ju a ubližuje jej. Raz sa Henriete naskytne príležitosť vyviazať sa z čarodejníckeho sľubu a svoju šancu nepremárni. Získa tým znalosti a liečiteľské zručnosti veľmajsterky rádu milosrdných. Avšak za všetko sa platí...

RECENZE: Korunní princezny, Catherine Doyle a Katherine Webber

Článek od: Jana K. - 12.07.2023

Spisovatelky Catherine Doyle (u nás jí vyšla např. thrillerová série Krev za krev či pohádkově laděné fantasy Bouřňákův ostrov) a Katherine Webber jsou v reálném životě švagrové. Jejich společná cesta je však zavedla ještě o kousek dál a dala tak vzniknout Korunním princeznám, čtivé, romantikou i jemným humorem protkané youngadultovce, jak se patří. Kniha je rozdělená do dvou dějových linek, v nichž se každá z autorek ujala jedné hrdinky a vdechla jim vlastní duši.

RECENZE: G. M. Sainová, Temné a kruté lži

Článek od: Jana K. - 25.04.2023

Temné a kruté lži, Young Adult thriller s prvky nadpřirozena, jsou debutem americké spisovatelky Ginny Myers Sainové. Ta roky trávila spoluprací se středoškoláky jakožto režisérka a instruktorka herectví, není proto divu, že se její prvotina týká právě mladých lidí.

RECENZE: Jenom nestvůra, Vanessa Len

Článek od: Tereza Kučírková - 24.01.2023

Kniha se zařadila mezi Humbook tipy, nejvýraznější tituly na young adult scéně. Určení pro mladé čtenáře je jistě na místě, jednak věkem hlavních protagonistů, a také jemnou romantickou linkou. Originální prvek cestování fungující na principu den za den je však natolik zajímavý, že příběh zaujme i starší čtenáře.

UKÁZKA: Anna Šuláková, Fialová

Článek od: Redakce - 18.03.2021

Nakladatelství Pointa v březnu vydává novou knihu. Na své by si měli přijít čtenáři se zájmem o dobrodružnou, sci-fi a young adult literaturu. Anna Šuláková vás vezme ve své knize Fialová do nepříliš příjemné budoucnosti.

RECENZE: Joe Abercrombie, Půl světa

Článek od: Eylonwai - 14.04.2020

Joe Abercrombie si jednoho dne asi řekl, že si zkusí napsat vikinskou young adult, když to momentálně tak letí. Tak se do toho pustil a – voilá! Jelikož není troškař, vzniklo to nejlepší, co můžete dneska v tomhle žánru potkat. A dost možná taky jedna z nejlepších fantasy současnosti.

RECENZE: Maggie Stiefvaterová, Zázraky padlých svätých

Článek od: Jozefa Pevčíková - 08.04.2019

Je odvážne spojiť v jednej vete pojmy young adult a magický realizmus. Buď vás odradí slovo „realizmus“ pripomínajúce časy povinného čítania, alebo vidina bestsellerovej bubliny Hunger Games alebo kníh Johna Greena. Napriek tomu to vydavateľstvo Slovart urobilo a po tetralógii Havraní cyklus nám ponúka už piatu knihu Maggie Stiefvaterovej s poetickým názvom Zázraky padlých svätých.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Young adult