RECENZE: Carlton Mellic III, Strašidelná vagina

Článek od: Hanina - 25.06.2018

Nakladatelství Carcosa, nováček na knižním trhu, rozjelo svoji činnost v eroticko-hororovém stylu éry Bizzare a sáhlo po jeho vůdčím autorovi Mellicovi. Strašidelná vagina je prvním takovým kouskem, který u nás vyšel. Trochu underground, trochu satira s názvem, který méně otrlého čtenáře odradí od toho, aby se s knihou vytasil v prostředcích hromadné dopravy či jinde na veřejnosti a nedej bože doma před manželkou. Během cestování je lepší vůbec to neotvírat. Mohlo by se vám totiž stát, že přejedete… Obálka v tomto případě není nikterak zavádějící. Čtenář dostane přesně to, co spolu s anotací slibuje.

A o čem že to je?

Někdo trpí větry, někomu občas trochu škruňká v břiše. Stacy má choulostivější problém. Nezvyklé zvuky se jí linou z intimních partií. Naneštěstí její současný přítel není gotik ani úchyl a ponurá tiráda na něj působí spíš asexuálně, než že by ho nějak nabudila. A protože Stacy fakt miluje, na její naléhání se do epicentra podivných zvuků osobně vypraví. Tam pak někoho nebo něco potká… Dost ujeté péčko nebo bizarní pohádka o tom, jak princeznička našla svého prince?

Strašidelné vagině kromě výstředních, šokujících témat nechybí originalita ani příběh. Překlad Milana Žáčka, kterého asi znáte (přeložil např. Nádraží Perdido Chiny Miévilleho) ji dodává na čtivosti. Snad jen ty časté odkazy na moderní popkulturu tipu tato postava vypadá jako z té a té hry tam být nemusely a konec by si možná zasloužil hlubší vysvětlení.

Kromě novely Strašidelná vagina tu najdete povídky Porno v srpnu a Fantastické orgie. Obě jsou ještě lepší, přičemž ta poslední je jednoznačný favorit. Autor přiznává, že Porno v srpnu je první povídkou, kterou psal sám pro sebe a která zaujala širší veřejnost. Otázku, zda skutečně mapuje současný stav porno průmyslu nebo surrealisticky filosofuje o prázdnotě lidského bytí, si bude muset zodpovědět každý sám. Fantastické orgie jsou založeny na zpola šíleném, zpola zábavném nápadu. Pokud máte rádi komiksy a filmy o superhrdinech, možná při čtení rupnete smíchy. Protože možnosti, jak získat super schopnosti, jsou opravdu variabilní… Zvoleným prostředím mi to připomnělo povídku Příliš dlouhá swingers párty od Františka Kotlety (taky lahůdka), nicméně Fantastické orgie jsou ještě ujetější a hustší.

Tři příběhy, každý jiný, všechny dostatečně šílené a čtivé, aby nenudily. Je možné na prázdniny si představit lepší četbu? Navíc Porno v srpnu se celé odehrává na moři, a možná připluje i paní žraloková. I během zahraniční dovolené ale nejspíš Mellicovu Strašidelnou vaginu raději zahalíte do novin.

Carlton Mellick III: The Haunted Vagina a Fantastic Orgy

Nakladatel: Carcosa

Překlad: Milan Žáček