RECENZE: Kevin Sands, Alchymistova šifra 4

Článek od: Petra Elen Mand... - 08.06.2020

Christopher Rowe se probouzí. Neví, kde je, neví, kdo je a talismany proti černé magii na jeho posteli nevěstí nic dobrého. Spolu s ním se v místnosti nachází i malá dívka. Když přijdou vesničané, kteří ho našli po ztroskotání lodi, dozvídá se, že v okolní zasněžené krajině se dějí divné věci – někdo unáší děti, které mizí beze stopy, doslova. Zřejmě někdo oživil ducha prokleté ženy z legend, který nedojde klidu, dokud si nevezme duše dvanácti dětí. Je jen na Christopherovi, aby je zachránil. Snad na své cestě potká i staré přátele a i vlastní vzpomínky.

Čtvrtý díl série Alchymistova šifra od Kevina Sandse s názvem Volání přízraku opět nezklamal. Autorova tvorba má stále vzestupné tendence, což je u již čtvrtého dílu poměrně vzácné. Příběh, kde hlavní hrdina ztratí paměť, nám dovoluje vidět ho zase z jiného, nového úhlu pohledu. Jediné, co utkvělo Christopherovi v paměti, je havran, kterým je zajištěn plynulý přechod od třetího dílu. Prostředí, kde se děj odehrává, je také opět originální. Zasněžený anglický venkov, kde je stále silná víra v báchorky a pověsti, silně kontrastuje s prostředím královského dvora z třetího dílu. Hrdinové jsou stále v přestrojení, tudíž je patrné i odlišné chování běžných lidí k nim. Zkrátka nezačnete se nudit. V napětí udrží čtenáře i děj. Ten se začne pomalu vyjasňovat spolu s tím, jak tu zapeklitou situaci rozmotávají hrdinové knihy, je však téměř nemožné uhodnout, co se děje předem. Na konci tedy nebude chybět velký „aha moment“.

Překlad samotný si drží stále vysoký standard. Grafickou stránku knihy netřeba opět chválit. Jako bonus lze vnímat kresby a dekorace, které opticky zpestří děj a od minulých dílů jich přibylo. Pokud chcete kvalitní dobrodružnou četbu z historického prostředí, která potěší vás, ale i vaše děti, určitě nesáhnete vedle. Tato série je vskutku univerzální a nezbývá než doufat, že i v pátém díle si autor udrží své nadšení a originalitu. Ten by měl vyjít v anglickém originále na jaře 2021.

Alchymistova šifra (IV.): Volání přízraku
Kevin Sands

Vydavatelství: Fragment