RECENZE: Petra Slováková, Pán čarodějů

Článek od: ena - 17.12.2020

Ostrava je obyčajné mesto. Má krásne štvrte aj miesta, kam ak nemusíte, radšej nejdete. No je to aj metropola zložená z dvoch svetov. Z nášho a toho, ktorý patrí čarodejníkom, magicky obdareným ľuďom a bytostiam, o ktorých si tvrdohlavo myslíme, že neexistujú. Čo sa stane, ak je zabitý jeden z najhorších a najmocnejších čarodejníkov? Prinesie to pokoj a pohodu alebo sa rozpúta vojna? Isté je iba to, že trón je voľný a zasadnúť naň by chceli mnohí...

Střípky času
Jana sa dokáže vracať v čase do minulosti. Z nej si prináša veci, ktoré predáva. Pri jednej takejto ceste ju chytia. Má šťastie, namiesto väzenia dostane ponuku pracovať pre políciu. Špeciálne oddelenie mágov a magicky obdarených ľudí, ako je Jana, vyšetruje prípady, s ktorými polícia nič nezmôže. Ostrava je plná čarodejníkov, priekupníkov s magickými predmetmi a opustených domov obohnaných magickými ochranami. Obyčajný človek by do nich nevstúpil. Najobávanejší čarodejník Mabrok sa pokúša dokončiť smelý plán. Chce priviesť bytosť, ktorá by mu pomohla zničiť konkurenciu a vládnuť. Polícii bude každá ruka dobrá. Jana má výhodu. Pozná niekoho, komu Mabrok dôveruje. Ten svojho pána nenávidí a má na to pádny dôvod. Podarí sa im spoločnými silami prekaziť čarodejníkove plány? Boj nebude ľahký a nezaobíde bez mŕtvych. No následky Mabrokovho činu by boli katastrofálne...

Boj o nadvládu
Mabrok je preč. Tí, ktorí prahnú po moci, postupne odstraňujú rivalov. Stať sa pánom čarodejníkov je lákavé. Petr bol tajnou zbraňou v boji s Mabrokom, no robil pre neho špinavú prácu. Ak nechce ísť sedieť, musí spolupracovať s políciou. Dostane zoznam úloh a rozkaz, zaujať Mabrokovo miesto. Čo na to povie Jana? Majú komplikovaný vzťah. Oboch poznačili straty a roky pretĺkania sa životom. Majú problém veriť a zdôverovať sa. Zblíži ich to alebo rozdelí?
Petr si musí utriediť myšlienky a vyrovnať sa s novou rolou. Nestojí o moc a úloha bossa sa mu nepáči. No nemá inú možnosť. Policajti na neho dohliadajú a vedia ho prinútiť k šialeným činom. Ale Petr má plán. Je trošku komplikovaný, no mohol by vyjsť. Mágia s ľudským svetom by potom dokázali existovať spoločne.
Potrebuje pomoc starej priateľky, mačiek aj bývalej partie. Mnohí by Petra najradšej videli mŕtveho, či aspoň vo väzení. Zohnať spoľahlivých ľudí bude náročné. Má výhodu, pretože on sa v čarodejníckom podsvetí pohybuje odmalička. Má kontakty a ovláda čary. Starosti Petrovi robí niečo iné. Ani medzi policajtmi nie je všetko kóšer. Pár si ich ide svoje vlastné sólo. Podarí sa Jane s Petrom vymotať z klbka lží a podrazov? Veľký problém to bude najmä pre Petra, pretože sa niekto rozhodol, že špinavé prádlo za neho vyperie práve on.
Posledná akcia je pripravená, čarodejníci aj policajti na miestach. No nebezpečenstvo je takmer hmatateľné. Čo sa pokazí tentokrát?

Young adult pre všetkých
Pán čarodějů patrí medzi YA romány, no je vynikajúco napísaný a prečítať si ho je zážitok aj pre staršie ročníky. Rozprávanie je plné mágie, tajomných svetov a záhad, no zároveň sú postavy plné pocitov, myšlienok, túžob a problémov, ako my sami. Práve preto rýchlo vkĺzneme do príbehu a prežívame ho naplno, akoby sa to všetko dialo priamo nám. A na konci zrejme citlivejšie povahy vyronia aj slzičku.
Kým v prvej časti sme si hrdinov oťukávali, teraz sú pre nás starí dobrí známi. Napriek tomu, že sa zachraňuje svet, ide skôr o komorný príbeh dvoch ľudí. Jana a Peter si zvykajú na iný život, učia sa kompromisom, obetavosti a najmä dôvere, ktorú dovtedy nepoznali. Nebolo komu veriť, na koho sa spoliehať. Hlavne Peter, vlk samotár, si hľadá svoje miesto v partii nových kolegov.
Hrdinom budete držať palce do poslednej chvíle. Niekto ich totiž ponoril do sveta intríg, osobnej pomsty a boja o moc. Utopia sa? Možno budú plávať a snáď vylezú aj na breh. Ani jedno sa nezaobíde bez zranení. Na tele aj na duši.
Petra Slováková napísala pokračovanie príbehu, ktorý vás strhne dynamikou a pohltí ľudskosťou. Je zasadený do existujúcich miest, a aj preto pôsobí reálne.
Ak premýšľate, akú knihu kúpiť svojim teenegerom, prípadne sebe, siahnite po Pánovi čarodějů. Nebudete toho ľutovať.

Pán čarodějů
Autorka: Petra Slováková

Vydavateľstvo: Host
Rok vydania: 2020
Počet strán: 520
Väzba: brožovaná
Cena: 399 Kč
ISBN: 9788027503711

Přidat komentář