RECENZE: Disney – Usínací sbírka pohádek

Článek od: Petra Elen Mand... - 12.04.2022

Taky vám doma pobíhá princezna Elza, co tancuje a zpívá Let It Go ze známé pohádky Ledové království? Zbožňuje vaše ratolest bohatě ilustrované knížky s přiměřeným množstvím textu tak akorát, aby vám během čtení nedocházel hlas a zároveň jste neusnuli dříve než dítko? Pak zpozorněte.

Disney přichází s novou sbírkou pohádek na dobrou noc. Obsahuje nové příběhy ze světa starých známých: Lvího krále, Krásky a zvířete, ale i Mickey Mouse a jeho komiksových přátel. Jak už jsem zmiňovala, ochuzeni nebudou ani milovníci nových „disneyovek“ jako Ledové království, Coco či Vzhůru do oblak. Příběhy jsou krátké, bohatě ilustrované a vždy s konkrétním poselstvím.

Když například Mickey Mouse s přáteli vyrazí stanovat, začne se jim kazit jedna věc za druhou: jídlo jim sní lesní zvěř, stanové kolíky i sirky zapomenou doma… V dešti se tak celá skupina vrací zpátky do města nešťastná, jak se celý výlet pokazil. Pak je ale napadne, že si přeci mohou udělat stanování i v pohodlí domova. Mickey postaví stan, Goofy rozdělá oheň v krbu, Minnie a Daisy zase zajistí jídlo... Hlavně, že jsou spolu.

Bella z pohádky Kráska a zvíře se zase chystá vyprávět příběh na dobrou noc. Její přátelé však nejsou schopni se dohodnout, jaký žánr chtějí slyšet. Tak Bella rozhodne, že každý řekne část příběhu a vytvoří něco nového. Vznikne krásné vyprávění, které spojí požadavky všech. Každý jsme jiný, rozmanitost je důležitá a právě díky tomu se můžeme skvěle doplňovat.

Pohádky zkrátka nejsou jen pro zábavu, ale i poučení. Dají vám podněty, o čem si s dítkem popovídat, a zároveň můžete společně hledat příklady v každodenním životě.

Velkou výhodou této sbírky je také obsah zahrnující mimo název pohádky i obrázek hlavních postav, které tam vystupují. Nemusíte ho tak dítku číst. Knihu otevřete, potomek si ukáže na obrázek hrdiny, jehož příběh ho ten večer zajímá a můžete se dát do vyprávění. Kniha obsahuje celkem 16 pohádek, každá z nich je zhruba na pět minut. V čase je započítáno i zdržení se prohlížením obrázků a diskuze nad přečteným textem. Jedná se tedy opravdu o jednohubky.

Kromě krásných ilustrací stojí za pochvalu i vytvoření nových příběhů se starými hrdiny. Co si budeme. Každý rodič, jehož dítě má nějaké oblíbené postavičky, zná jejich příběh i pozpátku. Když se pak tyto postavičky objeví v něčem novém, je radost na obou stranách.

Na knize je uveden věk od 4 let, nicméně tyto pohádky můžete číst i tříletému dítěti. Tedy za předpokladu, že nemá slabost pro vytrhávání stránek a čmárání do knížek. Kniha má klasickou pevnou vazbu s měkkými listy uvnitř. Nejedná se o leporelo. Navíc je kniha poměrně těžká na to, aby ji dítě pod čtyři roky nosilo samo. Nicméně obsah textu a obrázky jako takové jsou zvládnutelné od 3-3,5 let. A vzhledem k rozsahu i vhodné na první předčítání a učení se novému uspávacímu rituálu s pohádkou.

Disney usínací sbírka pohádek
Kolektiv

Nakladatelství: Egmont