RECENZE: Tak trochu jiná recenze: Tovaryš - Alex Drescher

Článek od: Martin Toman - 20.12.2010

Vážení čtenáři, dovolte nám, abychom vám v rámci www.sarden.cz jako první zprostředkovali jeden z uniklých VIP záznamů, stažených ze serveru WikiLeaks. Tento záznam je dosud nepublikovaným rozhovorem mezi jedním europoslancem a příslušníkem supertajné organizace (kódové označení onoho jedince zní: „PROROK“), o které se můžeme pouze domnívat, zdali vůbec existuje; v rozhovoru samotném totiž název této organizace bohužel nepadne…

Záznam no.: ISBN: 978-80-206-1097-3

6.12.2010; 14:28 CET (staženo z nepromazané historie ICQ chatu zmíněného europoslance)

 

Europoslanec: Hi P! Jak ti dnes dupou králíci?

PROROK: Hi EU-man! Dneska už vše šlape perfektně podle plánu, mezivrstvy jsme vyčistili, na všech frontách klid. Jen jsme minulý týden museli vyměnit Jedničku, jeho neúspěchy už nešlo dál tolerovat, nechal si zbytečně proklouznout mezi prsty jednoho Knihovníka…

Europoslanec: Tak to je mazec, já vždycky tvrdil, že tato funkce je za trest, buďto se jí nedožiješ a když už náhodou jo, tak v ní málokdo vydrží déle než půl roku… sad

Europoslanec: BTW: Jsem trošku znepokojen - na dnešním zasedání Evropské rady jsem se tak nudil, že jsem si přečetl posledního Dreschera, jmenuje se to Tovaryš. Víš, o čem je řeč…?

PROROK: Jasně! O tom mi ani nemluv, spousta hlavounů tady z toho má pěkný vítr, Alexe Dreschera (jak si ten právník z Ostravska říká) sledujeme už delší dobu, má podezřele přesné info… angry

Europoslanec: Víš, já myslím, že nejlepší zmatení nepřítele vždy byla a bude dezinformace. Není nutné to popírat, stačí to schovat v balastu všeho ostatního, ono se to pak popře samo a za pár dní už po tom ani pes neštěkne. Svět je plný konspiračních teorií a většina lidí ani netuší, kolik je toho na tom balastu pravdy…wink

PROROK: No, snad máš pravdu, ale nezapomeň, že je to teprve první díl, může se to ještě hodně vyostřit! Nyní to celé jen tak klouže po povrchu a některá ožehavá témata jsou zmíněna pouze okrajově. Dokud bude mluvit o elfech a magii, tak jsme klidní… Na druhou stranu ty pasáže o Lóži, agentech a především o Prolnutí nás opravdu znepokojují… Ani se tak nebojíme, že by se toho někdo chytil, ale znervózňuje nás, jak dobré má informace!

Europoslanec: Chápu, ale vem to z opačné strany - takových pokusů jsou tu mraky, hlavně z té zaprděné české kotliny toho leze na pulty spousta, fakt se není čeho bát. IMHO navíc ta knížka samotná taky není žádný zázrak, sice se to po kostrbatém začátku docela příjemně rozjede a v druhé půlce to začne nabírat opravdu slušný obrátky, ale na velkou díru do světa to prostě nestačí…

PROROK: Jen aby! Jak říkám, je to teprve první díl a viděl jsi sám, jak se do toho chlapec obul, jestli v tomto tempu bude pokračovat dál, tak už v příštím díle budeme mít fakt vážný problém…

Europoslanec: Nebuď posera. Vždyť ani neumí podat pořádně milostnou zápletku. Už po prvních 10 stránkách, co se tam objevila ta elfka, jsem věděl, jak to mezi nimi skončí, ale Drechser jak malej kluk dělá celou dobu jako že nic a pak najednou „hup na krávu“ a je z toho půlelf, víš jak to myslím… ;)

PROROK: Hmm, to máš recht, ale zas na druhou stranu celý to prostředí, dialogy, některý hlášky, ale i popisy soubojů jsou dle mého názoru docela povedený, někdy i docela hooodně povedený… Vždyť jen ty reálie, však si to vem - pěkně pohromadě magie a moderní věda, odvěký zápas dvou tajných frakcí, do toho lehce štiplavá satira soudobé společnosti, především drobné výtky a útočení na adresu fungování EU a pak celá ta věc s Prolnutím mezi světy, do toho velmi přesně popsaní Knihovníci, Strážci a Kati… Prostě váhám… Máme ho nechat být?

Europoslanec: Podívej, nech to plavat, jakákoliv akce by teď vzbudila hodně pozornosti. Uvidíme, jak se vyvrbí dvojka a dle toho se pak operativně rozhodnem, fondů z Bruselu na diverzní zásahy máme stále dost… wink

PROROK: Asi máš pravdu, v nejhorším si ho vezmem pěkně do parády jako mistra JK! Cestu krve už mu znova nikdy nikdo neotiskne a Stroncium kvůli nám předělával na 4x… cheeky

Europoslanec: Srry P, už musím fakt končit, za chvíli máme zasedání eurokomise ohledně správně unifikovaného zakroucení rohlíků a housek napříč celou EU, to bude legrace! Češi zas kroutí víc jak ostatní a ještě drze žádají o výjimku; ale toto není jak hokejky v Naganu, tady s něma rychle vyběhneme…

PROROK: No problem, opatruj se, budem v kontaktu!

Europoslanec: log off

PROROK: log off


HODNOCENÍ: 70 %.

Titul: Tovaryš (Cyklus Prolnutí, kniha první)
Autor: Alex Drescher

Vydává: LEONARDO
Formát: 105 x 175 mm
Obálka: Lubomír Kupčík
Vazba: brož.
Počet stran: 349
ISBN/EAN: 978-80-85951-64-6
Maloobchodní cena: 249,- Kč
Vyšlo 23. listopadu 2010
 

Komentáře

Super recenzia, vdaka, naramne som sa pobavil! yes P.S. Na com slapes? smiley ..ak je to iba "schiza", tak sorry, nechcel som si robit srandu z vazne choreho cloveka. wink
 

Já se také pobavil a nostalgicky si zavzpomínal na doby, kdy jsem si při psaní recenzí také hrál ;-) Nicméně je třeba uvést, že ta kniha je vskutku znepokojivá...

Přidat komentář