FILM: 2 x 5 najlepších SF filmov roku 2010

Článek od: Martin Kochlica - 24.01.2011

Uplynulý rok bol plný očakávaní, no Titáni ani princovia veľa vody, respektíve perzského piesku, nenamútili. O to viac vystúpili do popredia chuťovky kombinujúce žánre. A ľudia na ne až prekvapivo dobre reagovali, ako keby ani nešlo o filmy pre náročnejšieho diváka...

Začneme trochu netradične záležitosťami, ktoré nemali toľko distribučného odhodlania, ako by si zaslúžili. V kine sme ich síce nevideli, ale aj na plackách stoja za to.

5. Črepy v hlave

Netradične tradičný tajomný triler o tom, že vaši blízki sa zrazu chovajú naozaj divne. A ktohovie, čo skrývajú na povale... Režisérska exhibícia prebíja jednoduchú zápletku a povyšuje celý film na nezabudnuteľný hororový zážitok.

Recenze filmu na Sardenu.

4. Chrysalis

Pochmúrne sci-fi z blízkej budúcnosti. Stará drsná škola skombinovaná s punkovou témou korporácií a zápletkou okolo vymazávania spomienok. Francúzi zdarne pokračujú v tradícii Renesancie  či Immortalu.

3. REC

Španielsky horor v štýle survival reportáže sme už síce medzičasom stihli vidieť v remakovanej podobe ako Karanténu, originál si však zaslúži vašu pozornosť. Postupné budovanie napätia a šikovne koncipované scény vedia slušne zamraziť.

2. Superman: Súdny deň

Komiksové veľkofilmy sú v kurze, paradoxne k tým najlepším adaptáciám patrí tento sedemdesiatminútový animák. Originálny príbeh a divokú akciu dopĺňa temná atmosféra.

Nejako takto má vyzerať poriadny film o „nezničiteľnom“ hrdinovi.

Recenze filmu na Sardenu.

1. Repo Men

Kombinácia známych tém vytvára netradičný a v určitom zmysle drzý triler z blízkej budúcnosti. Nekompromisne akčný, skľučujúci a krvavo romantický – taký je Repo Man. Jude Law má skrátka čuch na trochu iné sci-fi filmy. S príbehom o výmene a následnom vymáhaní zakúpených orgánov ste sa mohli stretnúť aj v knižnej predlohe pod názvom Zaplať nebo zemři! Pár naozaj nezabudnuteľných scén.

A teraz sa môžeme vrhnúť na hlavný distribučný kinoprúd.

5. Ga'Hoole: Legenda o strážcoch

Klasický fantasy príbeh v nenormálne divokom vizuálnom poňatí. Rozprávka, ktorá je o sovách, je deťom prístupná a po celú dobu z nej cítiť, že to točil chlapík, ktorý má za sebou Úsvit mŕtvych a 300.

Recenze filmu na Sardenu.

4. Antikrist

Horor. Temnota. Šialenstvo. To všetko charakterizuje jeden z najdémonickejších zážitkov uplynulého roku. Ťažko povedať či režisér Trier chcel získať nových fanúšikov alebo odporcov, rozhodne však ide o diabolskú ukážku talentu.

3. Počiatok/Vnuknutie

Nolanov triler skvelo kombinuje tradíciu divných sci-fi filmov o viacerých realitách s genialitou režiséra ponúknuť čokoľvek akémukoľvek publiku. Mimo kina si ho už možno toľko nevychutnáte, ale „nový Matrix“ je skrátka na svete.

Recenze filmu na Sardenu.

2. Kick-Ass

Komixová adaptácia, aká tu ešte nebola. Vďaka predlohe originálne, nerdovské a vtipné. Vďaka filmovým tvorcom neskutočne našlapané, brutálne a dokonca aj dojímavé. Nicolas Cage vystrkuje ruku z hrobu...

Recenze filmu na Sardenu.

1. Nech vojde ten pravý

Okúzľujúce spracovanie Lindqvistovho románu plné nostalgie a európskeho artového prístupu. Upírsky príbeh v netradičných kulisách i v netradičnom prevedení. Jeden z vrcholov (nielen) európskeho moderného hororu.

PS: Upíri na švédsky spôsob českými kinami prebehli už v roku 2009. Keby sme ich teda z tohto článku vyhodili, zrejme by sa do výberu dostal ešte aj vizuálne nadupaný Tron, ktorého si však Slováci mohli vychutnať až v roku 2011. Kompromisom by tak zrejme bol mrazivý Moon.

PPS: Z rovnakého dôvodu by sme mohli vyhodiť aj Antikrista a päťku najlepších doplniť o podobne temný a ešte viac tajomný Vinyan.

Komentáře

Přidat komentář