LITERATURA+PR: Nakladatelství Albatros Media v červnu

Článek od: Anonym - 14.06.2011

Nakladatelství Plus – novinky červen

  • Béowulf
  • Robert Nye
  • Žánr: dobrodružství
  • 199 Kč
  • Vychází 6. 6.

O nové převyprávění velkého hrdinského příběhu starého více než tisíc let se postaral uznávaný irský básník a prozaik Richarda Nye. Podařilo se mu  představit klasický text navýsost čtivou formou. Na své si přijdou milovníci fantasy i klasické literatury: příběh hrdiny Béowulfa, statečně bojujícího s netvorem Grendlem a poté i s Grendlovou matkou, je nejen ikonickým dílem raně středověké literatury, ale také inspirací takových mistrů fantasy literatury, jako byli J. R. R. Tolkien či C. S. Lewis.

  • Polibek smrti
  • Marcus Sedwick
  • Žánr: horor
  • 229 Kč
  • Vychází 20. 6.

Smrt může přijít v mnoha podobách, ale v Benátkách přichází po vodě. V Benátkách se chystá karneval, ale k veselí bude jen málo příležitosti. Ulicemi chodí smrt a své oběti vysává do poslední kapky. Říká se jí mnoha jmény, ale ona sama dává přednost označení Královna stínů. Nikdo před ní není v bezpečí, neboť jed jeho lží proniká pod kůži i těm nejotrlejším a nejstatečnějším. Volné pokračování knihy Moje ruka touží po meči.

  • Měsíční močál. Spisy 2
  • Howard P. Lovecraft
  • Žánr: světová beletrie
  • 299 Kč
  • Vychází 27. 6.

V druhém svazku Lovecraftových sebraných spisů sledujeme pozoruhodný vývoj génia fantastické literatury. Lovecraft pro sebe objevuje kouzlo zapomenutých měst, kouzlo zaniklých civilizací stihnutých kletbou bohů starších než svět. Zároveň autor kolem čtenáře stále jemněji osnuje síť strachu ve skvělých povídkách. Z četby starší viktoriánské literatury pak čerpá témata pro slavné horory Uvězněn s faraony, Prokletý dům či Děs redhookské čtvrti. Knihu opět doprovázejí jedinečně ilustrace Františka Štorma a poznámky ozřejmující Lovecraftův literární vývoj a zdroje inspirace.

Nakladatelství Motto – červen

  • Povídání o detektivkách
  • P. D. Jamesová
  • Žánr: eseje
  • 199 Kč
  • Vychází 13. 6.

V této knize nabízí P. D. Jamesová, jedna z nejslavnějších a nejoblíbenějších britských spisovatelek, své osobní dějiny detektivky jako žánru. Na příkladech jiných, převážně britských autorů i na základě vlastních spisovatelských zkušeností osobitým stylem ukazuje, jak se detektivka v průběhu času vyvíjela, v čem tkví její výjimečnost i úspěch a proč mají příběhy o vraždách a vyšetřování zločinů dodnes pro tolik lidí takové kouzlo.

Novinky červen – nakladatelství Albatros

  • Šmoulové na plovárně
  • Peyo
  • Žánr: komiks
  • Pro děti od 5 let
  • 149 Kč
  • Vychází 6. 6.

Šmoulové se rozhodnou, že už je nebaví stále pracovat a zvelebovat svou vesničku. Nutně si potřebují odpočinout a tak se vydají k jezeru do hor, kde si postaví malé lázně. Zanedlouho tam však začne být poněkud těsno. A jak tenhle problém vyřeší Taťka Šmoula? Příběh napsal a nakreslil Thierry Culliford, syn autora šmoulů Pierra Culliforda, zvaného Peyo. Jak je vidět z tohoto příběhu, Thierry důstojně a nápaditě pokračuje v díle svého otce.

  • Tintin a los Pícaros
  • Hergé
  • Žánr: komiks
  • Pro čtenáře od 9 let
  • 159 Kč
  • Vychází 6. 6..

Poslední dokončené dobrodružství zavede slavného Tintina znovu do smyšlené jihoamerické země San Teodoros. Tamní diktátor, generál Tapioca, uvěznil zpěvačku Bianku Castafiore, protože údajně proti němu připravovala spiknutí. Tintin váhá, protože se obává, že jde o léčku, ale přesto se vydává spolu s kapitánem Haddockem a s profesorem Hluchavkou do Jižní Ameriky, aby slavnou zpěvačku zachránil.

  • Alfred Kropp. Pečeť Šalamounova
  • Rick Yancey
  • Žánr: dobrodružství
  • Pro čtenáře od 10 let
  • 249 Kč
  • Vychází 6. 6.

Ani Alfred sám netuší, že zdědil mimořádné schopnosti. Nikdy neslyšel o pečeti krále Šalamouna a tajné schránce, v níž po tisíce let byli uvězněni démoni, až do té doby, kdy byl unesen. Proti své vůli se ocitne na Sahaře a čelí  s agenty AIPAJ samotnému peklu. Opět musí dokázat nejen sobě, ale lidem, kteří do něj vkládají naděje, že v největším nebezpečí je schopen překonat sám sebe. Znovu nejde o nic menšího než o záchranu světa!

  • O pasáčkovi a zámku na zlatých řetězech
  • Jan Vladislav
  • Žánr: pohádky
  • Pro čtenáře od 6 let
  • 299 Kč
  • Vychází 13. 6.

Pohádková knížka pro kluky! Výhradně oni jsou totiž hrdiny všech příběhů. Nejenom skvostní princové či vysloužilí vojáci, ale především chudí, často osiřelí chlapci. Ti všichni jdou směle vstříc všemožným nástrahám a svou vytrvalostí, moudrostí a statečností překonávají překážky a mnohá nebezpečí. Putování za krásou a štěstím vede po strastiplných cestičkách do rozličných koutů světa.

  • Hrdinný kapitán Korkorán
  • Alfred Assolant/Zdeněk Burian
  • Žánr: dobrodružství
  • Pro čtenáře od 9 let
  • 329 Kč
  • Vychází 13. 6.

Námořní kapitán René Korkorán, potomek prostých bretaňských rybářů, se přihlásí k hledání posvátné indické knihy Gurukaramtu. V Indii zažívá mnohá dobrodružství, v nichž vždy vítězí a je až pohádkově nezranitelný, zatímco britští důstojníci jsou vykresleni jako neschopní hlupáci. Romantický příběh je svižně převyprávěn pro dnešní čtenáře. V postavě kapitána Korkorána autor vytvořil typ statečného a čestného člověka, který neváhá nasadit život za právo a spravedlnost.

  • Čarodějka Winnie a nový počítač
  • Valerie Thomasová
  • Žánr: pohádka
  • Pro děti od 4 let
  • 189 Kč
  • Vychází 20. 6.

Čarodějka Winnie je tu znovu! Tentokrát je nadšená z nového počítače. Po jediném kliknutí myší se dostane ke všem svým zaklínadlům. Lexikon a kouzelnou hůlku proto vyhodí do popelnice. Ale když se na myš vrhne kocour Wilbur, všechno jde rázem od devíti k pěti... Vtipný text, stručné věty, veselé barevné obrázky plné nápadů – to je ideální knížka k předčítání i pro zcela malé a začínající čtenáře!

  • Šmoulí polévka
  • Peyo
  • Žánr: humor
  • Pro děti od 4 let
  • 149 Kč
  • Vychází 27. 6.

Vítejte opět u šmoulů! Daleko, daleko odsud, v houbové vesničce, žijí šmoulové. Tentokrát k nim přišel Tlustožrout. Obrovský obr, který sní, na co přijde, a stále má obrovský hlad. Byl to Gargamel, kdo ho poslal pro lahůdku, jež ho prý zasytí – šmoulí polévku. Hrůza! Šmoulové panikaří a chtějí před obrem utéci. Přece neskončí v jeho nenasytném břiše! Ale je tady moudrý Taťka Šmoula, který umí vždy najít řešení. Nejen že přechytračí Tlustožrouta, ale potrestá i Gargamela...

Komentáře

Hrdinný kapitán Korkorán?!? 

Knížka mého dětství, dodnes mám nějaký salát, který kdysi byl knížka... Zajímalo by mě, jaká by byla konfrontace s knížkou po nějakých dvanácti letech :)

Známkou dobrého štábu je, že se admirál o bitvě dozví až ve chvíli, kdy jí štáb vyhrál.

No nedávno jsem zkoušela číst těžko říct do jaké míry převyprávěnou verzi a konstatovala jsem, že je to cosi blízkého dnu latríny. Ale tohle platí o naprosté většině knížek tohoto žánru a z tohoto období - efektně psaný dobrodružný román, kde se autor ani neobtěžoval nějak komplexněji pracovat s reáliemi či atmosférou a místo toho se snaží čtenáře jen a pouze ohromovat (")statečnými kousky(") hlavní postavy.

Přitom nemůžu říct, že by podobné romanťárny byly vyloženě mimo můj šálek čaje, jenom musí mít určitou úroveň, kterou ale naprostá většina z nich postrádá. :-/

Upřímně jsem zvědavá, co s tím udělá převyprávění - Neffův Patnáctiletý kapitán dopadl velmi bídně, ale Hrdinný kapitán Korkorán by naopak mohl zásahy, přebroušení a podobné věci uvítat a knížka by naopak mohla pro současného čtenáře prokouknout. :-)

 

Přidat komentář