RECENZE: Christopher Hart, Naučte se kreslit manga postavy

Článek od: Petr Simcik - 04.09.2016

Tak za prvé: Naučte se kreslit manga postavy vás rozhodně nenaučí bezezbytku kreslit manga postavy. Za druhé: Pro začátek kresby manga postav je to to nejlepší, co si můžete pořídit. Cože?! Vysvětlím.

Začnu tím, že doslovně přeložím část původního anglického názvu. The Manga Artist’s Workbook - Pracovní sešit kreslíře mangy. Přesně to můžete očekávat. Na rozdíl od ostatních "Naučte se kreslit" knih z produkce Zoneru jde totiž o víc než jen sadu kreseb v různých fázích. Tahle kniha po vás chce, abyste do ní čmárali. Zhruba třetinu knihy tvoří vzory a poloprůhledné pauzovací papíry, takže můžete obkreslovat, až se z vás bude kouřit, a tak opravdu vštípit ruce ty správné pohyby. Pauzák je opravdu kvalitní, takže vydrží mnohonásobné gumování. Tedy, s chutí do toho. Když už si budete jistí v kramflecích, jsou tu další vzory a čtverečkované papíry jakožto vyšší level, po kterém už budete schopni zvládnou ledasco sami. Proto je to ta nejlepší knížka do začátku.

Provede vás různými fázemi tvorby postavy přes tvar obličeje, vlasy, oči (Zde mi opravdu hodně chybí stránka s pauzákem.), tvář, přes rozdíly v tělesné stavbě mužského a ženského manga charakteru (Hentai se kreslit nenaučíte, pohlavní orgány chybí, stejně tak jako nadměrná prsa :)) a nezapomene na důkladné procvičení rukou, které se mnohdy kreslí hůře než obličej. Na konci nechybí ani několik poměrně stručných cvičení na rozhýbání vašich postav, kresbu oblečení a rozdíly mezi několika styly a věkovým rozmezím postav cca 15 - 25 let.

Jak to, že se tedy nenaučíte kreslit manga postavy? Naučíte se základ, to ano, velice potřebný, pokud chcete pokračovat dál, a to jakýmkoli směrem. Dokonce bych tenhle sešit doporučoval nejen maniakům do mangy, ale každému, kdo se chce naučit kreslit postavy se správnými proporcemi a v živých pozicích. Základ je koneckonců stejný. Jestli ale propadnete myšlence, že po odložení tohoto sešitu nakreslíte vlastní příběh a srazíte z pultů mangy typu Death note či Kjoko Karasumu, budete hodně zklamaní.

Naučte se kreslit manga postavy vás totiž nepřipraví na spoustu variant postav, které si budete muset nastudovat jinde. Tlusté postavy, lidi starší než pětadvacet let a další nenáctileté nemetrosexuály :) Zkrátka budete schopni jít maximálně do Shoujo mangy, ale pozor, i tady narazíte na limity. Hlavně ona složka oblečení v pohybu by mohla být klidně dvoj a vícenásobná. Všichni víme, jak moc mají princezny, víly a podobná individua ráda všemožné mašle a pentle a na to je tahle knížka opět krátká.

V kostce:

Co vás Naučte se kreslit manga postavy nenaučí:

• Staříky, tlusté záporáky,