Modely pro scifisty: Star Wars - Překližkové 3D puzzle

Článek od: Michael Pešťák - 18.08.2023

Pro nepříliš modelářsky zdatné jedince, toužící po nějakém tom oblíbeném filmovém či seriálovém artefaktu (Marvel, Star Wars, Harry Potter a další), jsou tu 3D puzzle firmy Incredibuilds. Puzzle jsou laserované z tenké překližky, drží pohromadě bez lepidla a teoreticky na ně není zapotřebí ani barev, ani nástrojů.

Modely pro scifisty - X-Wing Wedge Antillese

Článek od: Michael Pešťák - 04.08.2023

Náhodně se mi podařilo v jedné hračkárně narazit na již téměř doprodané Star Wars stavebnice firmy Revell a jednou z nich byl už dlouho nedostatkový X-Wing. Zajásal jsem, protože do kompletní sady jednoznačně popsaných kamufláží z Bactové války mi chyběl poslední stroj – velitelský X-wing Wedge Antillese. 

Modely pro scifisty: Ellie z The Last of Us Part II

Článek od: Marek - 19.06.2023

The Last of Us Part II je tu s námi již tři roky!  Jakožto majitele sběratelské edice mi přinesl ještě jedno nečekané rozptýlení. Grál edice, socha Ellie , byla na míle vzdálená tomu, co bychom chtěli v edici za téměř pět tisíc korun nalézt. Bylo na čase vzít štětec do svých rukou.

Modely pro scifisty: 3D Tištěný "steampunk"

Článek od: Michael Pešťák - 01.06.2023

V poslední době se masivně rozšířil 3D tisk a s ním se objevily i neočekávané modely. Pro nás je zajímavá nabídka firmy VIZI models, protože vyrábí hned v několika měřítcích model, nazvaný „Ponorka z dob Julese Vernea“.  Model designově vychází z ponorky „Sword“ z filmu „Vynález zkázy“, ale provedení je kvůli autorským právům dost odlišné, takže se posouvá do kategorie „steampunk“.

Modely pro scifisty: Razor Crest 1/72 od Revellu

Článek od: Michael Pešťák - 28.04.2023

Díky marodění jsem se dostal ke stavbě Mandalorianova přibližovadla Razor Crest od firmy Revell. Ne zrovna levná (přes 1500,-) stavebnice mi doma zabírala místo od jara. Měřítko je údajně 1/72, krabice samotná má 44 x 11 x 25 cm a je plná součástek z bílého,  dost pružného plastu a jednoho rámečku průhledných dílů. Vana trupu měří 33 cm, rozpětí je cca 23 cm a na výšku při použití podvozku to dělá 11,5 cm. Takže jde o opravdu pořádný kus nábytku. 

Modely pro scifisty: Fallout: New Vegas - Securitron

Článek od: Petr Simcik - 15.02.2022

Securitron, kterého si můžete postavit, byl inspirován plastovým modelem, který vydává přímo Bethesda – vývojář Falloutu. Opět jsem se od začátku snažil, aby stavba byla co nejednodušší a zvládl ji skoro kdokoli a opět jsem připravil i nějaký ten příběh okolo téhle ikony. 

Projekty (s dětmi): Booknook ze světa Falloutu

Článek od: Petr Simcik - 29.01.2022

Fallout je fascinující svět, který mnozí hráči navštěvují už třetí desetiletí. Svět poválečné Ameriky plné protiatomových krytů, radioaktivní zvířeny a lidí, co se snaží v pustině prostě přežít. Přesně z takového světa bude dnešní booknook. 

Projekty (s dětmi): Booknook, diorama do knihovny

Článek od: Petr Simcik - 16.07.2021

Booknooky jsem poprvé našel na Pinterestu. Bylo to někdy před pěti lety a pak jsem na ně na dlouhou dobu zapomněl. Moje pokusy s krajinkami pro papírové modely mě ale dovedly na Youtube kanál NerdForge a ten jednoho dne publikoval právě tvorbu booknooku Příčné ulice a já si řekl, že tohle musím mít taky.

Modely pro scifisty: X-Wing „Krayt“ Gavina Darklightera

Článek od: Michael Pešťák - 23.02.2021

Když jsem četl Bactovou válku z knižní série X-Wing, bleskla mi hlavou hláška z Bigglese: „Richthofenův létající cirkus se svými cvičenými Albatrosy zase navštívil náš úsek fronty!“ Eskadra Rogue v tomto dílu působí jako soukromá jednotka, a tak si jednotliví piloti nechali nabarvit stroje dle svého vkusu. 

Modely pro scifisty: Stavíme Obloukový reaktor Mark II

Článek od: Petr Simcik - 13.11.2020

Nejsem velký fanda Iron Mana. Od mých dětských let, kdy běžel v televizi poměrně dobrý kreslený seriál, se mu u nás moc nedařilo. Komiksově česky snad ani nevyšlo nic, co by stálo za řeč, a tak jediný zkousnutelný je ten z MCU. Hlavně kvůli té jeho reálně vypadající technice a přesně jeden kousek z ní si se mnou můžete vyrobit.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Modely pro scifisty