KOMIKS: Robert Kirkman a Charlie Adlard, Život plný utrpení (Živí mrtví 6)

Článek od: David P. Stefanovič - 30.10.2012

Že začínají být názvy sešitů Živých mrtvých až moc doslovné? Aspoň víme, na čem jsme. Příjemné čtení to rozhodně není. Výborné? Rozhodně. A jak.

Tedy, v porovnání s ostatními si šestý díl zaslouží chvály o něco méně. Do značné míry jde o výplň, která dovypravuje, co se stalo v Guvernérově městečku, a na konci slibuje, že ve světě shnilých mozkožroutů už nikdy nebude nic jako dřív. Ale k tomu až příště. Na druhou stranu obsahuje zatím snad nejsilnější scénu celé série, takže pomyslný Césarův palec zůstává stále bez nejmenších pochybností zdvižený.

Rick a jeho přátelé si pohostinnosti svých hostitelů příliš dlouho užívat nebudou. Přeci jen to tam měli moc jednoduché. I když tam dohromady ztratili ruku, nervy a důstojnost. Takže honem s nimi zpátky do vězení, kde na ně čeká dost nemilé překvapení. Aspoň na první pohled. Ono nikdy není úplně nejhůř, protože to by pak nemohlo být ještě hůř příště. A o čem by pak Kirkman psal. Takže po dočasném zádrhelu přijde obrovská romantika a prostě všeobecná pohoda. Škarohlídi tomu říkají ticho před bouří, ale my naštěstí víme, že strýček Robert by našim oblíbencům nikdy neublížil. No ne?

Zombíci začínají být v téhle sáze už opravdu jenom do počtu, jejich useknutých hlav a kdysi hrozivých kousanců si jeden pomalu ani nevšimne. Ale to nevadí, oni si lidi, co se všemožného hnusu týče, docela dobře vystačí sami. Na to nás už ostatně připravil předchozí díl. A tenhle pokládá dost nepříjemnou otázku, která ale jednou přijít musela: Kdo s koho?

Už vidím ty závěrečné stránky celého komiksu: Poslední lidi se navzájem vyvraždili, protože jsou tupí a nepoučitelní jak polena. Širá pole, hluboké lesy a rozpadlá města patří havranům a živým mrtvým. A konečně je klid. Protože naše planeta si to zaslouží. Možná se nám tohle snaží autoři mezi vyhřezlými mozky sdělit. A možná to bude úplně jinak, český překlad zatím ještě není ani v polovině dosud vydaných dílů a věřím, že nás teprve čeká ten opravdu pořádný epický rozmach. Závěr Života plného utrpení naznačuje, že už se kvapem blíží. Tak sem s ním. My máme hlad.

(Říkal tu někdo mozek na cibulce?)

Živí mrtví 6: Život plný utrpení /The Walking Dead 6: This Sorrowful Life/
Kirkman, Robert - Adlard, Charlie

Nakladatel: Crew
Překlad: Martin D. Antonín
Obálka: Charlie Adlard, Cliff Rathburn
Redakce: Jiří Pavlovský
Rok vydání: 2012
Počet stran: 136
Rozměr: 165 x 255
Provedení­: paperback
Scénář: Robert Kirkman
Kresba: Charlie Adlard
Cena: 299 Kč

Komentáře

Vy už toho barbara Pravoslava ani nekontrolujete? "Kdo s koho"? Jeho milovaný učitel, doktor Jílek, by se teď obracel v hrobě, kdyby už byl mrtvý.

Tak teda se svou debilitou bych se tu tak nevystavovala... :D Jj výjimka hošane. Chtěla bych vidět tvý slohy. :D Jinak komiks prvotřídní, ihned ho jdu koupit! Nemohla jsem se dočkat dalšího dílu... Stejně tak seriál. Komiks jsem koupila zaráz po pěti dílech a za den ležení v tom jsem ho měla smlslý... O svátcích plánuji pomalejší repete + tady tuhle novinku. :)

Tak teda se svou debilitou bych se tu tak nevystavovala... :D Jj výjimka hošane. Chtěla bych vidět tvý slohy. :D Jinak komiks prvotřídní, ihned ho jdu koupit! Nemohla jsem se dočkat dalšího dílu... Stejně tak seriál. Komiks jsem koupila zaráz po pěti dílech a za den ležení v tom jsem ho měla smlslý... O svátcích plánuji pomalejší repete + tady tuhle novinku. :)

Přidat komentář