RECENZE: Martin D. Antonín, Pekelná šleha (Kladivo na čaroděje 8)

Článek od: Monika Slíva - 07.04.2015

Klient, který si přijde vyžádat Felixovy služby, nabídne slušnou sumu za nalezení jeho ztracené přítelkyně. Údajně ztracené a údajné přítelkyně, jak se záhy ukáže. Věci jsou jinak, než jim navykládal a velmi rychle přestane být jasné, kdo koho a proč vlastně hledá. Když pracujete na supertajném a nevládním projektu, můžou se vám stát daleko horší věci, než že vás nikdo nemůže najít, protože jste se někam zatoulali cestou z flámu.

Užijete si celou čtyřku rovným dílem, tentokrát nebude nikdo stát stranou. Objeví se i madam vof Blaskchkof ve zcela nečekané podobě, agenti VKV, varianti Sedmičky, tuhá ochranka českého miliardáře a uprostřed toho všeho náš zarputilý Čtyřlístek, snažící se celé záhadě přijít na kloub tím víc, čím víc se jim v tom snaží všichni kolem bránit.

V tomto dílu je od určitého bodu jasné, kdo je padouch a kdo hrdina, čili klasický akčně-bondovský styl vyprávění. Akce střídá akci, kolikrát se pořádně ani nestačíte vydýchat a už se znovu vezete. Nehledě na to, že když je řidičem Vincent, máte se nač těšit a před jízdou je vhodné si zkontrolovat, na jaká rizika se vztahuje vaše úrazové pojištění. A ten Bond? Originálnější agenty než detektivní agenturu Felix a spol. by britská královna v celém impériu nenašla, ani kdyby oním pověstným špendlíčkem hrabala. Jsou zcela nefalšovaní, jen nepracují ve smokingu a na vysokých podpatcích. Nasazují svoje životy zcela neohroženě (Vincent a Felix, protože je to prostě baví) a nezištně (Klaudie a ty její ideály), někdy krapet přinuceni okolnostmi (Walter má rád mrtvoly, ale rozhodně se nechce jednou z nich stát), ale stále maje na paměti svoje ideály - každý z nich úplně jiné, ale koho to v daném okamžiku zajímá?

Výsledkem toho všeho je bombastická a třaskavá atmosféra příběhu – a to prosím berte doslovně – která vás nenechá knihu odložit, dokud jí nedočtete, nejlépe na jeden zátah. Například na použité, či spíše zneužité (a zneuctěné) konkrétní pražské reálie po dočtení Pekelné šlehy už nebudete nikdy hledět stejně. Pokud se do nich vůbec kdy odvážíte vstoupit!

Osmé pokračování Kladiva na čaroděje na sebe nechalo trochu déle čekat, ale po přečtení si dovoluji vzkázat autorovi, že je odpuštěno. Nejnovější přírůstek do kladivářské rodiny rozhodně nebude nikde dělat ostudu a není to žádný kulhavý bráška, za kterého by se ostatní museli stydět. Martin D. Antonín zcela zachoval všechny charaktery hlavních postav a jako bonus trochu poodhalil roušku tajemství milostného vztahu Vincenta a jeho femme fatal von Blaskchkof. Příběhu nechybí humor a nezbytné hlášky a je vidět, že autor si s touhle bláznivou čtyřkou skvěle porozuměl a doufám, že se s ní nepotkal naposledy.

S magií a se Sedmičkou se skutečně něco děje, ale pořád máme jen malé množství indicií, abychom si mohli dát dohromady jakékoli větší podrobnosti. Nezbývá než vyhlížet devátý díl a doufat, že už konečně dojde k nějakému pořádnému úniku informací, který nás i Felixe a spol. konečně zavede na správnou stopu.

Martin D. Antonín: Pekelná šleha (Kladivo na čaroděje 8)
Nakladatelství: Epocha
Edice: Fantastická Epocha