RECENZE: Tomáš Sekerka, Nájezdník z Pustiny

Článek od: ena - 03.11.2020

Žijeme na púšti a veríme v Rubínového boha. Hovoria sa o nás legendy. Sme vyvolení a vraj nesmrteľní, hoci smrť vítame, je totiž cestou k Rubínovému. Hľadáme nepriateľa, ktorý by nás bol hoden. Plienime a zabíjame, lebo bez boja dnes neprežijete. Naša realita je úplne iná, než akú poznáte vy. Stalo sa to 12.6.2076. Odvtedy sme modrú oblohu nevideli. Opona alebo Clona zatienila slnko. Najhorší bol prvý rok, keď nastala tma, chlad a z ľudí sa stali monštrá. Volám sa Erik a vítam vás v mojom svete...

Erik
Keď do osady vtrhli nájazdníci, spravil som niečo, o čom som netušil, že to dokážem. Zabil som. Prvýkrát, no nie naposledy. Odvtedy plienim chabo opevnené osady aj väčšie mestá. Dospel som a zocelil sa. Nezabilo ma Vyhnanství, plac za táborom, kde sa mladí učia o seba postarať. Bojovníci klanu ich denne cvičia v boji. Nik nikomu nič nedá zadarmo. A to viete, prežiť v púšti a získať postavenie v partii zdivočených bezohľadných deciek, nie je vôbec ľahké. Dlho som v Rubínového neveril, ale tuším, že vodca vie o veciach za Clonou oveľa viac, než priznáva. A ja to zistím. Raz budem summi - vodca klanu ja. Stať sa ním môžem jediným spôsobom a som odhodlaný spraviť čo bude treba. Prežil som v Pustine, bez vody a jedla a dnes patrím k najlepším bojovníkom. Všetko a všetci sa meníme. Už v hnusáka Rubínového verím hoc netuším, akú rolu hrám v jeho divadielku. Momentálne sedíme v Next Yorku, v akejsi obrovskej budove. Ja, Schyzouš, Wiadro a Reznick. Tlupa vojakov sa k nám snaží dostať, no my sa smrti nebojíme. Vzbudzujeme v nich strach, pretože prežijeme aj zranenia, ktoré by iných poslali na onen svet. Odoberieme sa tentokrát k nášmu bohu?

Nikkol
Na ranné detstvo si nespomínam. Všetko pre mňa začalo až potom...
Chcela som späť svojho psa, namiesto toho ma adoptovali. Noví rodičia mi dopriali vynikajúce vzdelanie, luxus a prístup na sieť. Veľmi rýchlo som sa adaptovala a našla svoje miesto v tejto technicky zdatnej spoločnosti. Podnikala som, zaobstarala si nového psa a celé dni prehliadala sieť. Informácie sú najdôležitejšie. Po istej traume som sa vzoprela a odmietla s otcom pátrať po pôvodcovi KiSMETu, sieťovom víruse. Ten napadne pripojeného človeka a úplne ho zmení. Stáva sa nevyspytateľným a občas vraždiacim monštrom. Radšej som skúmala Oponu alebo inak povedané Clonu. Jej žiara ma vždy fascinovala a za celé roky nikto nedokázal zistiť, čo to je a kto/čo sa za ňou ukrýva. Môžu za ňu mimozemšťania či pokusy s novými zbraňovými systémami? Nevieme. Bývam v Next Yorku a pracujem pre TechCorp. Práve sedím v riadiacom centre a sledujem skupinku divochov z Pustiny, ktorí robia kôlňu z laboratória. Keďže labák nepracuje, straty sa šplhajú do astronomických výšok. Padol rozkaz zaútočiť...

Postapo na jednotku s hviezdičkou
Čitateľ neuveriteľne ľahúčko vkĺzne do nepriateľského sveta, medzi ľudí, ktorí akoby zdiveli, a sú na to náležite pyšní. Ďalší sú technicky vyspelí a civilizovaní, no v skutočnosti aj z nich prežívajú iba najsilnejší. Neovládajú svoj život a nemôžu si robiť to, čo chcú. Všetkých a všetko riadi TechCorp. Tí v Pustine majú aspoň slobodu. Istým spôsobom sa tieto dve skupiny stali prirodzenými nepriateľmi. Dvoma tábormi, pokúšajúcimi sa ovládnuť svet. Možno si poviete, že víťaz je jasný. No v tomto románe nie je jasne dané nič. Život ani smrť. Sledujeme osudy dvoch detí z jednej rodiny. Jeden sa dostal medzi divochov, druhá je technický génius. Autor nás realisticky sprevádza ich osudmi a prostredníctvom nich spoznávame aj udalosti ktoré otriasli svetom. Zem je Pustinou, len podriadení TechCorpu žijú na pohľad v spokojnom svete. Tajomný vírus vzbudzuje obavy. Ako nikto netuší, odkiaľ sa vzala Clona, nik nevie, kde hľadať tvorcu tohto vírusu. Sekerka svojich hrdinov nešetrí. Prežívajú surové rituály, tresty, či závislosť na technike. Najmä Erik sa mnohokrát ocitá na hranici smrti, no nejaká tajomná sila spoza Clony mu skon nedopraje. Čo dodať?
Nájezdníka z Pustiny zhltnete na posedenie. Je surový, s nikým sa nemazná, a kto nemá dosť síl a inteligencie, zomiera. Je to zatiaľ najlepšie postapo, aké tento rok vyšlo a že mám pravdu zistíte hneď, ako sa do knihy začítate.

Autor: Tomáš Sekerka
Názov: Nájezdník z Pustiny

Vydal: FANTOM Print
Rok vydania: 2020
Väzba: brožovaná
Počet strán: 383
ISBN: 978-80-7594-072-8

Přidat komentář