RECENZE: Alan Campbell, Zjizvená noc

Článek od: pagi - 01.08.2011

Město, které místo obrubníků má řetězy, místo dlažby trámy, místo pevné půdy pod sebou propast. Město, které ve větru skřípe. Město, v němž vládne strach, či spíše mnoho různých strachů. Město, v němž žijí ďáblové v lidské podobě a lidé - také v lidské podobě. Rozeznat je od sebe je proto těžké...

LITERATURA: Ediční plán nakladatelství Laser-books

Článek od: Martin Šust - 09.02.2011

Také nakladatelství Laser-books odkrývá svůj ediční plán, tentokrát na první pololetí roku 2011. Jak už je u Laseru zvykem, na své si přijdou čtenáři science fiction i fantasy. Chystají se nové knihy Williama Gibsona, Andrzeje Pilipiuka, Daniela Abrahama, Orsona Scotta Carda, Elizabeth Bearové, Scotta Lynche, M. Johna Harrisona, Poula Andersona a Alana Campbella. V nových vydáních se objeví...

RECENZE: Alan Campbell, Zjizvená noc (Kodex Hluboké brány 1)

Článek od: Jan Pechanec - 17.11.2009

Atmosféře knihy pak vévodí šero a tma, všeobecná stísněnost, veskrze děsivé kulisy. Tuto bezútěšnost tvůrce příběhu nastolil samotnou bizarní vizí Hluboké brány. Řetězy jsou staré a tak je téměř na denním pořádku, když se v hlubinách propasti ztratí jedinec nebo i celá budova. Každé novoluní si přidejte teror v podobě "stolování" Karneval. Připomínku londýnských ulic v okolí Whitechapelu zajišťuje neznámý "vysávač" pachtící po andělském víně. Odkazů, umně skrytých a zakomponovaných, na známá díla můžete bezesporu najít mnohem více, otázkou pouze zůstává, které si domýšlíte nebo jejich podobnost autor použil čistě nevědomě či náhodně.

RECENZE: Alan Campbell, Zjizvená noc – Kodex Hluboké brány 1

Článek od: Michal Pavlič - 11.09.2009

TOPlistŽivot je ako mesto visiace na reťaziach nad priepasťou. Je plný obmedzení, pravidiel a zákazov, ktoré ale držia spoločnosť pokope. Reťaze vymedzujú hranice relatívnej slobody a škrtia nás, ak sa nechováme v medziach normy. Túžime sa ich zbaviť, ale bez nich by nastal chaos, pád do hlbokej priepasti, tma... koniec. Uvedomujeme si to, ale vždy sa nájde niekto, kto sa chce oslobodiť a reťaze pretrhať.

Přihlásit se k odběru RSS - A. Campbell