KOMIKS: Lance Henriksen, To Hell You Ride

Článek od: Marek Keram Barányi - 02.01.2013

Muž, ktorý mal byť Terminátor, Frank Black z organizácie Millennium, android Bishop, zomierajúci miliardár Charles Bishop Weyland, admirál Steven Hackett, generál Shepherd, jedi Gnost-Dural... to všetko a viac je Lance Henriksen. Muž mnohých talentov, ktorý bol, podobne ako Bill Paxton, zabitý Terminátorom, Votrelcom a Predátorom. Okrem herectva patrí medzi jeho hobby maľovanie a hrnčiarstvo. Minulý rok sa začal venovať aj písaniu komiksu. Na tohtoročnom San Diegskom Comi-Cone vyhlásil, že chystá šesťdielnu minisériu To Hell You Ride, ktorú vydá vydavateľstvo Dark Horse. A toto je jeho príbeh. Toho komiksu, nie Lanceov. K tomu sa dostaneme neskôr.

Za všetko mohla náhoda. Istý zlatokop náhodou našiel neďaleko mestečka Telluride hrudu zlata. A bolo mu jedno, že ju našiel na území, ktoré slúžilo ako pohrebisko Indiánov. Správa o náleze sa začala šíriť rýchlejšie než deky s kiahňami a na pohrebisku sa utáborila banda zlatokopov. To veľmi pôvodných Američanov nepotešilo. Tento príbeh sa totiž začína v časoch, keď si belosi a Indiáni podrezávali zápästia a hrali sa na pokrvných bratov. Ale títo Indiáni o bratstvo nemali záujem. Iba si chceli udobriť duchov a obnoviť rovnováhu. Na to im mali stačiť štyria bojovníci a štyri šípy. Každý z bojovníkov mal vystreliť šíp, symbolizujúci svetovú stranu a veci ako sú zima, temnota, oheň a krv. Po vystrelení šípu sa bojovník musel nechať preklať vlastným vystreleným šípom. Uspeli iba dvaja.

Zlatokopovia totiž strieľanie šípov považovali za útok a rozhodli sa streľbu opätovať. Tým spečatili svoj osud, aj osud budúcej generácie. Z očistného rituálu sa stala kliatba. Duše štyroch bojovníkov sa vzdali svojich tiel a stali sa Strážcami, ktorý nemajú živých v láske. Kliatba zostala visieť vo vzduchu ako zápach zaschnutej spermy v izbe pubertiaka a pretrvala tam až do dnešnej doby. Píše sa rok 2012, ale v mestečku Telluride sa pokrok zastavil niekedy v sedemdesiatych rokoch. Nehovoriac o tom, že ľudia sa ešte stále správajú ako rasistické prasce. Toto malebné miesto je bydliskom mladého indiána menom Siedmy George, ktorý je syn Šiesteho Georgea a vnuk Piateho Georgea. George nie je miestnymi veľmi obľúbený a ani on sám seba nemá veľmi  v láske, ale osud pre neho pripravil niečo, čo naveky zmení jeho život.

Lancea Henriksena inšpirovalo k napísaniu tohto príbehu niekoľko vecí. Prvou bola veta z básne Dylana Thomasa, „Lopta, ktorú som v parku hodil, ešte stále nedopadla na zem“. Z toho sa zrodil celý prológ príbehu (visiaca kliatba vo vzduchu). Ďalšou inšpiráciou boli Lanceove životné skúsenosti z detstva. Ako šestnásťročný mal celkom divoké detstvo a tak sa ho ujal Indián z kmeňa Urok. Ten mu porozprával príbeh o svojom dedovi, ktorý na žiadosť miestnej polície našiel telo nezvestného dievčaťa. Aj to nájdete v prvom čísle tohto komiksu, ktorého scenár začal písať Henriksen pred rokmi.  K odhodlaniu publikovať svoje nápady a príbehy ho doviedol Steve Niles, ktorý minulý rok vydal Henriksenovu autobiografiu s názvom, „Na človeka to vôbec nie je zlé“. Namiesto klasických fotiek herca, boli v knihe použité kresby od Ashley Wood, Billa Sienkiewicza, Erica PowellaToma Mandrakea.

Posledný menovaný kreslič upútal Henriksenovu pozornosť a dostal ponuku podieľať sa na To Hell You Ride. Lance Henriksen, Joseph Maddrey (ktorý dozeral na Lanceov scenár) a Mandrake si okamžite sadli a je to na kresbe a rozprávaní príbehu aj vidieť. Mandrake má výbornú reputáciu u vydavateľstva DC (The Spectre, Swamp Thing), aj Marvel Comics (New Mutants, Punisher), nehovoriac o tom, že získal dve ocenenia Dona Thompsona v kategórii najlepší kreslič. Jeho kresba mi miestami pripomínala kresličský štýl legendárneho Genea Colana. A neviem či je to náhoda, ale šerif v tomto komikse vyzerá miestami ako Henriksen.

Na prvé číslo to vôbec nie je zlé. Napriek tomu, že to nie je nijako originálne a nie je to o superhrdinoch, stojí To Hell You Ride za prečítanie. Už len kvôli faktu, že scenár napísal legendárny Lance Henriksen, ktorý vyhlásil, že tvorivý proces tvorby komiksu sa podpíše na jeho prístupe k herectvu. Uvidíme ako to nakoniec dopadne.

Stránky z komiksu nájdete TU.

Přidat komentář