RECENZE: Vendula Brunhoferová, Hladový národ

Článek od: ena - 28.04.2020

Je všeobecne známe, že najvyšší Hitlerovi pohlavári túžili v prospech Reichu využiť  paranormálne javy, schopnosti a okultizmus. V našom svete s touto snahou nepochodili. Ale čo by sa stalo, keby sa im napríklad podarilo nadviazať spojenie s inou dimenziou? Ako by potom prebiehala II. svetová? Nemusíme špekulovať. My to vieme a máme to aj čierne na bielom papieri. Prípadne v čítačke...

Svorka je základ spoločnosti...
Ilka, asi desaťročné poľské dievča, je trošku iné. Pozvoľna sa mení na anjela, rastú jej krídla a získava schopnosti, o ktorých ešte ani sama netuší. Má milujúcu matku a zvyká si na všetky nové veci okolo svojej premeny.

Kurt Klinsmann je hauptsturmfhürer Ríše Thule. Dostalo sa mu cti byť premeneným. Na upíra. Je poverený zistiť, kto v skutočnosti Ilka je, a v prípade potreby tvrdo zasiahnuť.

Niekde vo Francúzsku sa ocitol výsadok britskej armády. Je vyzbrojený svätenou vodou, dubovými kolíkmi, striebornými guľkami, krížikmi a stále žujú cesnakové žuvačky. Majú za úlohu dostať sa na dohodnuté miesto, spojiť sa s posilami a zasiahnuť Ríšu Thule na najbolestivejšom mieste. Či také miestečko existuje, im však takticky zabudli povedať.

Kým Ilka uteká z domu pred nemeckými vojakmi, Klinsman rieši svoju vlastnú neriešiteľnú dilemu. Dievčatko by mu mohlo pomôcť, no najskôr musí podať pomocnú ruku on jej. Preto sa spoja, ukradnú auto a vedení Ilkinym šiestym zmyslom utekajú z Poľska do Francúzska.
V tom čase britský vojaci postupujú po neznámom území a hľadajú tábor s posilami. Cesta ubieha ľahko a veľa nepriateľov nestretávajú. Nemecké velenie totiž usúdilo, že sily treba sústrediť najmä na východnej fronte. Výsadkárov je len hŕstka, no tá sa postupne rozrastá na veľkú svorku. Pridali sa k nim totiž beštie z opačného konca brány. Vlkodlaci si novú svorku oňuchali, označkovali a chránia ju. Veľkosť, sila a dobrý čuch šeliem sa unaveným vojakom zídu.
Hoci to netušia, utečenci z Poľska aj výsadkári mieria na to isté miesto. Keď sa stretnú, ľudia prežijú šok z toho, že sa na stranu odboja pridal nemŕtvy. Časy sú zlé a veľa ľudí vinou upírov, či iných monštier, prišlo o svojich blízkych. Hnacím motorom je pre nich túžba po pomste. Uvedomujú si, že spoza magických čiernych brán prichádza jedine smrť. Ak má ľudstvo prežiť, je nutné, aby sa táto hŕstka bojovníkov spojila. Podarí sa to? Dokážu prekonať odpor k nemŕtvym, či vlkodlakom? Obavy a neistotu vzbudzuje aj Ilka. Nie každý je presvedčený, že sú to krídla anjela a neveria ani jej divným prorockým snom.
Čas a cesta sa míňajú, osudy postáv sa postupne pretínajú, aby spoločne, ako jedna svorka, došli až do Berlína a porazili najväčšie monštrum, ktoré sa z portálu dostalo na náš svet.

Cestou necestou
Hladový národ je kniha o ceste. Hrdinovia putujú do srdca Ríše Thule zničiť bránu, cez ktorú sa do našej dimenzie dostáva veľké zlo. No každý z nich musí prejsť aj svoju vlastnú púť, počas ktorej zmení myslenie a názory. Pretože partička, ktorá sa na najväčšiu sabotáž II. svetovej odhodlala, je tvorená na pohľad skutočne nezlučiteľnými postavičkami. Anjelské dievča, upír, vlkodlaci, nemeckí, japonskí či britskí vojaci. Je to zmes, ktorú treba nie len riadne pretrepať, ale aj zamiešať. No sú spojení rovnakým cieľom, a už ich nedokáže nikto a nič rozdeliť.

Na tému II. svetovej, v ktorej by Hitlerovi pomáhala čierna mágia, okultné praktiky či nejaké temné bytosti, existujú filmy, knihy aj poviedky. Môže za to historicky doložená fascinácia nacistov okultizmom. Hladový národ sa medzi týmito dielkami nestratí. Autorka vymyslela zaujímavú vojnovú zápletku, plnú útrap, upírov, vlkodlakov a iných monštier. Príbeh je krutý, no napriek tomu upúta optimizmom, sebaobetovaním a nádejou. Na každé zlo existuje zbraň a na každého démona je tu silný anjel.
Oproti prvému autorkinmu románu je Hladový národ útly. Ukrýva však pútavý príbeh o ceste za osobnou slobodou, záchranou sveta a aj kúsok toho rozprávkového: dobro víťazí nad zlom.
S hrdinami prejdete stovky kilometrov, budete hladovať, mrznúť aj oplakávať ich smrť. Takže sa pridajte do divnej svorky a spoločne s ňou nasledujte dieťa s anjelskými krídlami až do sídla najtemnejšieho zla, aké do našej dimenzie preniklo.

Názov: Hladový národ
Autor: Vendula Brunhoferová
Vydavateľstvo: Brokilon