RECENZE: Kristýna Sněgoňová, Na konci vesmíru

Článek od: Renata Staurovská - 13.12.2023

Jediní skuteční hrdinové ve vesmíru jsou Kapitán Bouchač a Lord Mrdák.

Po úspěšné (alespoň na poměry kapitána Moravce) Operaci Petragun čeká posádku Kraksny další úkol. S prosbou o pomoc se na ně obrátí jejich starý známý rutaš, kterému vděčí vlastně skoro za všechno –je to právě zbytku vesmíru neznámá rutašská technologie, která denodenně zachraňuje Moravcovi a jeho posádce jejich velectěné zadky. A když vás o pomoc prosí takto mocný spojenec, nemůžete odmítnout. Mimo jiné i proto, že vidina dalších technologií, které si jen tak leží na opuštěné základně, je příliš lákavá… A představa, že by tyto poklady mohly padnout do ruky enlilům, příliš děsivá.

Cesta k rutašské základně by se pak mohla snadno změnit ve vesmírný závod mezi Spojenými státy a Sovětským svazem. Až na to, že tentokrát už nesměli vyhrát enlilové.

Kraksna se tedy vydává na svou zatím nejdelší pouť a ocitá se Na konci vesmíru. Moravec a jeho věrná posádka tu skutečně nacházejí opuštěnou rutašskou základnu. Po osazenstvu vědecké stanice není nikde ani památky, zato v zamčeném suterénu objeví něco jako hvězdnou bránu. To, že jeden z členů posádky samozřejmě proběhne na druhou stranu a zbytek se ho vydá hledat, asi netřeba zmiňovat.

Vzpomněl jsem si na Vodičku a jeho „todle jsem nikdá neviděl, ale v robotě jsme měli něco podobnýho“.

Jenže to, co Moravce a jeho partu na druhé straně čeká, předčí i jejich nejděsivější noční můry. Na druhé straně totiž čekají Bytosti nebo také Ti, již jsou, v čele s Pánem bolesti.

Černé oči se mu zaleskly, když se střetly s mými, a ta sekunda, kdy jsme se na sebe dívali, byla horší než všechno, co jsem ve vesmíru zažil.

Na konci vesmíru má o něco pomalejší rozjezd a méně vtipných hlášek, než jsme u Legie zvyklí, ale nemějte obavy, od druhé poloviny vás čeká přesně ta akční a šílená jízda, kterou očekáváte. Nepřátelé, se kterými se Moravec a jeho posádka musí popasovat tentokrát, jsou vylíčeni tak děsivě, že vám při čtení bude běhat mráz po zádech a nejspíše si vzpomenete na Barkerovy tajemné a hrůzu nahánějící Cenobity. Jestli jsme minule psali, že Kotleta nedává hlavním hrdinům nic zadarmo, tak Sněgoňová posunula Na konci vesmíru laťku ještě o několik úrovní výš.

„ČAS VYPRŠEL. PROKAŽTE SVOJI UŽITEČNOST.“

Na druhou stranu ta první, odlehčenější část má pro čtenáře spoustu zábavných překvapení – třeba když Moravec s Gerasimem čirou náhodou zjistí, že někdo zpracovává jejich vesmírná dobrodružství do pornografického komiksu, nebo když smradlavá Fifinka získá svého prvního ctitele.

Zkrátka a dobře, jak už je u Legie zvykem – nudit se rozhodně nebudete. Připoutejte se a naposledy zkontrolujte množství zbraní a nábojů, Kraksna odlétá! Vidíme se Na konci vesmíru.

Ta temnota byla cítit krví a já skrz ni tančil petragun.

Legie: Na konci vesmíru