RECENZE: Rudá moře pod rudými nebesy, Scott Lynch

Článek od: Lament - 06.07.2011

Rudá moře pod rudými nebesy přichází s další šťavnatou eskapádou Lockeho Lamory. Poté co z jeho pohodlného a vzrušujícího života zbyly trosky a naživu mu zůstal jen jediný parťák Jean Tannen, opouští s ním Locke rodné město. Jejich cílem je Hříše, proslulé hnízdo hazardu ve státě Tal Verarr. Přestože je Lockeho plán na získání tučného lupu z místa, odkud nikdo nikdy neukradl ani jediný měďák, komplikovaný, nemá nejmenší tušení, co všechno bude muset podstoupit, a že se s Jeanem dokonce stanou námořníky.

RECENZE: Jonathan Strahan a Lou Anders, Meče a temná magie

Článek od: Matej Vojtko - 26.05.2011

Určite ste to už zažili. Práve ste sa prelúskali vynikajúcou knižnou ságou, v duši vám ešte rezonujú pocity, ktoré ste pri čítaní toho veľdiela o tisícoch stránok prežívali… a odrazu netušíte, čo teraz robiť. Viete, že chcete čítať ďalej. Lenže akú knihu? Akého autora? Odpoveďou na vaše tápanie by mohla byť antológia fantastiky pod názvom „Meče a temná magie“...

RECENZE: Jonathan Strahan & Lou Anders, Meče a temná magie (antologie)

Článek od: Michal Pavlič - 02.05.2011

Laser-books usilovne mapuje rôznorodý žáner fantastiky, a tak po antológiách venovaných science fiction sa dočkali aj fanúšikovia fantasy. Konkrétne subžánru, ktorého základy položil Robert Ervin Howard, Fritz Leiber a Michael Moorcock, ako mi vysvetlila dvojica skúsených editorov v tradičnom informáciami nasýtenom úvode tematických antológií Laseru. Všetky z nich boli nominované na ocenenie Akadémiou SFFH, New Space Opera a Zrcadlovky sa stali aj víťazom vo svojej kategórii. Dalo by sa očakávať, že ďalšie dielo editora Jonathana Strahana (v spolupráci s Louom Andersom) pôjde rovnakou cestou.

LITERATURA: Ediční plán nakladatelství Laser-books

Článek od: Martin Šust - 09.02.2011

Také nakladatelství Laser-books odkrývá svůj ediční plán, tentokrát na první pololetí roku 2011. Jak už je u Laseru zvykem, na své si přijdou čtenáři science fiction i fantasy. Chystají se nové knihy Williama Gibsona, Andrzeje Pilipiuka, Daniela Abrahama, Orsona Scotta Carda, Elizabeth Bearové, Scotta Lynche, M. Johna Harrisona, Poula Andersona a Alana Campbella. V nových vydáních se objeví...

LIDÉ: Scott Lynch (* 1978)

Článek od: Martin Šust - 23.06.2010

Jako začínající spisovatel toužil napsat příběh, jehož hrdinové nebudou disponovat nadlidskými či božskými schopnostmi, chtěl vyprávět o obyčejných lidech, kteří se s osudem musí porvat sami za sebe. Přál si rovněž prozkoumat svět kriminálního podsvětí a exotické prostředí fantastického města. A tak vzniklo město Camorr, Páni parchanti, Locke Lamora a s nimi i obsáhlý dobrodružný fantasy román, díky kterému se Lynch okamžitě po vydání ocitl na výsluní čtenářského zájmu.

INTERVIEW: Rozhovor se Scottem Lynchem

Článek od: Anonym - 21.06.2010

Již brzy se dočkáme českého vydání druhého dílu Pánů Parchantů, po úspěchu Lží Lockeho Lamory jistě netrpělivě očekávaného. Abychom vám zkrátili čekání, položili jsme několik otázek americkému autorovi Scottu Lynchovi, který za zmíněnou ságou stojí. Ten se ukázal být velmi příjemným a ochotným člověkem a na naše dotazy odpověděl rád a s humorem sobě vlastním…

RECENZE: Scott Lynch, Lži Lockeho Lamory

Článek od: Anonym - 20.06.2010

Tahle kniha se dá vystihnout (a ohodnotit) dvěmi větami: Jeden díl Podrazu, jeden díl Kmotra, to celé navlečené na klasické kostře běžného thrilleru a oděné do fantasy hávu - a je to BOMBA! Nebo aspoň, abych nepřeháněl, sakra dobré... Na tom bych mohl přestat, ale protože by to bylo na článeček trochu málo, zkusím to rozvést. Tudíž, co tu máme?

Přihlásit se k odběru RSS - S. Lynch