Putování za magickými tvory 4: Bazilišek (řec. basiliskos, lat. regulus)

Článek od: Petra Elen Mand... - 18.12.2016

V Tajemné komnatě jsme se seznámili s baziliškem jako obrovským hadem, který vraždí pohledem, ale i smrtelně jedovatými špičáky. J. K. Rowlingová se nechala inspirovat zvířetem z evropské mytologie. Po jeho stopách se dnes vydáme a vězte, že až vás na konci cesty seznámím se skutečným baziliškem, spíše vás rozpláče smíchy než děsem.

Putování za magickými tvory 3: Jednorožec (řec. Monokéros, lat. Unicornis)

Článek od: Petra Elen Mand... - 04.12.2016

Jednorožec je tvor, kterého ani není třeba představovat. Krásný, bílý, ušlechtilý tvor, jehož krev sosal lord Voldemort, aby mu dala životní sílu. Jednorožci jsou popisování jako zosobnění nevinnosti, čistoty, lásky... Cynikové je naopak popisují jako křížence mezi narvalem a koněm. Vydejme se v dnešním článku po stopách tohoto záhadného zvířete a zkusme přijít na to, odkud přišel a kde se skrývá.

Putování za magickými tvory 1: Fénix

Článek od: Petra Elen Mand... - 19.11.2016

S fénixem se většina z nás setkala poprvé už v dětství, protože z mytologie dávných národů se nám dodnes zachoval v pohádkách, vzpomínáte na ptáka ohniváka? V tomto článku se pokusíme najít místo, kde se fénix zrodil poprvé a jaká byla jeho spletitá cesta do dnešních dnů.

Přihlásit se k odběru RSS - Putování za magickými tvory