POZVÁNKA: Jak vydat knihu

Článek od: Redakce - 22.04.2016

https://www.email.cz/download/k/xNjGJRVVhzN-wogX6BMSyAxz8Uf4bzPlg0Dz-HYxeTHon52aTRCsxCaVaJ8yIXQrD62At3k/received_10204431849635341.jpeg

Komentáře

A to jako proč? Náklady na vydání knihy v nakladatelství nebo ve velkém nákladu obecně se přece vůbec nedají srovnávat se samonákladem. Dneska takhle může vydat knihu kdokoli, tak proč objevovat ameriku, když už to někdo udělal přede mnou. A náklad v počtu 200-300 ks přece nemůže jakkoli ovlivnit knižní trh. Nebo jo?

Ostrou mysl i tužku všem, přeje M

Ovlivní kupujícího - automaticky totiž předpokládá, že když si to autor vydává sám, znamená to, že je kniha natolik mizerná, že ji žádné nakladatelství nechtělo. Tudíž autor samonakladatel (není-li z těch vzácných výjimek, které si už vybudovaly jméno předtím) škodí sám sobě.

Jak kdy, ale ano,asi škodí a někdy je to velká chyba od samonakladatele nebrat.  Například http://www.druha.cz/ mě hodně dlouho odpuzovala tím, že ji spisovatel tlačil sám a nepředpokládám, že by byla nějak úspěšná, protože další knihy už nevydal, ale recenzoval jsem ji a na české poměry mě až zarazilo jak je skvělá. 

Každý národ má takové politiky jaké si zaslouží -> Svůj svět si musíme zasloužit!

No jo, ale to už je o samotném výsledku a tady s vámi i docela souhlasím, protože předsudky fungujou všude. Přičemž naopak to, že protlačím knihu do nakladatelství ještě nemusí znamenat, že se jí dostane odpovídající péče (obáka, korektury, propagace...), neboť mnohá nakladatelství... no co si budeme povídat, vždyť to (někteří) známe i zevnitř a jako čtenáři máme ty paskvily kolikrát v ruce sem tam všichni...

Hanina ale narážela na samotné přiznání nákladů... teda aspoň já jsem to tak pochopila - možná blbě. Přišlo mi, že to když přiznám, co stojí tu knihu dostat na papír na semináři, který bude zajímat jen někoho, kdo to chce taky zkusit, čtenáře nijak ovlivnit nemůže...

Ostrou mysl i tužku všem, přeje M

Přesněji řečeno samonáklad pokládám za jev nežádoucí a v dnešní době nechutně bující (mluvím o papírových knihách). Pokud se to stane ojediněle, tak to určitě nic nepoškodí, ale takto ve velkém - nebudu jmenovat, kdo si na tom mastí kapsu - to nevnímám dobře ani jako autor ani jako čtenář. Nejde jen o péči, kterou knihy vyžadují, ale také o práci s textem. Pravopisné chyby může vychytat korektor (i když ti na to často dlabou), ale řemeslo za autora nikdo neudělá. Samonákladem (logicky) u nás vycházejí jen české (slovenské?) knihy, čímž vzrůstá už tak velká produkce tuzemských knih. Což není dobré, protože trh je malý a při jeho přesycení se jednak moc neprodá, druhak se ke čtenáři nedostane, co by chtěl (v nadprodukci ho zajímavý titul často mine). A v neposlední řadě to odradí řadu čtenářů od koupě české knihy. Našich autorů je jak much nad h..., ale těch opravdu dobrých je z nich minimum (většinou se to točí kolem průměru). A nevěřím, že by si naši páni nakladatelé nechali uniknout nějaký velký talent. Z čehož mi plyne, že samonáklady jsou knihy jinde odmítnuté, které byly vydány nikoliv na základě geniality díla, ale na bázi ryze komerční. Což nutně musí snížit kvalitu celkové produkce. (A samozřejmě ano, i mezi samonáklady se může objevit kvalitní až nadprůměrná věc, ale to je pak zase hloupost autora, že se to nesnažil vydat klasickou cestou.)

    

Přidat komentář