RECENZE: Livia Llewellyn, Ta, co jde první

Článek od: ena - 15.09.2022

Postapokalyptická budúcnosť ukrýva prapodivné tvory, takmer Lovecraftovské božstvá, driemajúce v útrobách zeme. Čo sa stane, ak sa takýto tvor narodí a zatúži vyjsť na povrch? Pretože práve to sa onedlho stane. Dlho pripravovaná Epocha II sa začína. Väčšina ľudí túto udalosť neprežije, o niektorých sa bude treba osobne "postarať". Do ktorej skupiny patrí čudáčka Alex?

NEDĚLNÍK: Roman Tilcer, Podpoř svého překladatele

Článek od: Redakce - 31.05.2020

Fantazácká komunita se neskládá jen ze čtenářů a autorů, patří sem samozřejmě i nakladatelé, ilustrátoři, redaktoři a spousta dalších profesí i lidí, kteří na první pohled nemají s fantastikou nic moc společného. I mnozí překladatelé si zvolili za stěžejní oblast překladu fantastiku a tak nějak automaticky se stali nedílnou součástí bláznivého českého rybníčku plného příšer, čarodějů a vesmírných lodí. Jedním z nich je i Roman Tilcer, momentálnědvorní překladatel nakladatelství Host. A právě jeho jsme požádali o dnešní nedělník.

RECENZE: Joe Abercrombie, Půl světa

Článek od: Eylonwai - 14.04.2020

Joe Abercrombie si jednoho dne asi řekl, že si zkusí napsat vikinskou young adult, když to momentálně tak letí. Tak se do toho pustil a – voilá! Jelikož není troškař, vzniklo to nejlepší, co můžete dneska v tomhle žánru potkat. A dost možná taky jedna z nejlepších fantasy současnosti.

RECENZE: Joe Abercrombie, Půl krále

Článek od: Eylonwai - 29.10.2018

Někdo hraje o trůny rád. Někdo by neváhal vraždit novorozeňata nebo bodnout bratra do zad, jen aby mohl usednout na místo mezi bohy a lidmi. A někomu to jen tak spadne do klína, aniž by se o to kdy prosil.

RECENZE: N. K. Jemisinová, Páté roční období

Článek od: Eylonwai - 02.10.2018

„Tvorba N. K. Jemisinové je součástí pomalé, ale zásadní změny ve sci-fi a fantasy.“ (The Guardian). „Nejúspěšnější fantasy série v historii – vítěz ceny Hugo třikrát v řadě“ (vydavatel). Taková prohlášení, která na vás křičí z obálky, zaujmou pozornost, že? Nejspíš si jakožto fanoušek fantastické literatury uvědomíte, že pokud váš oblíbený žánr prochází změnou, asi byste u toho měli být. A tak knihu otevřete…

Přihlásit se k odběru RSS - R. Tilcer