Budoucnost, co se nestala 2: Vertikální sny

Článek od: Petr Simcik - 19.10.2025

V minulém díle jsem se zabýval několika projekty z padesátých let, které měly přiblížit létání široké veřejnosti. Konkrétně jí dát možnost létat autem do práce. A to ne horním deseti tisícům, ale jakémukoli fotříkovi od rodiny. Těch pokusů bylo samozřejmě o hodně víc. Ale otázka je, kde se tenhle sen vzal? Samozřejmě, jako u dalších technických snů, za to mohla tak trochu druhá světová válka. 

Budoucnost, co se nestala – létající auto do každé rodiny

Článek od: Petr Simcik - 05.10.2025

Procházení pulpů, ale hlavně technických magazínů, které jsem nakoupil v USA v bazarech, antikvariátech a charitativních výprodejích, mě dovedlo k odbočce od cestovatelského obsahu k obsahu technickému a retrofuturistickému. A to jsou věci, které opravdu můžu. Koneckonců, proto jsem ty časáky, které tvoří z 80 % reklama, kupoval :D

SERIÁL: Rozbor traileru Fallout: druhá série

Článek od: Petr Simcik - 23.08.2025

Někoho hledám, to je tady asi dost běžný příběh... naráží úvod traileru na druhou sérii Falloutu na herní klišé. Je to tak, ve Falloutu vždycky někoho hledáte. Otce, syna, vodní čip nebo toho chlápka, co vás střelil do hlavy. A přesně do míst posledně jmenovaného, tedy Fallout New Vegas, nás druhá série seriálu zavede. Pojďme si tedy trochu rozebrat trailer.

Knihovnička pro obnovu civilizace: 4. Poslední z velké trojky

Článek od: Petr Simcik - 15.06.2025

Než se vám podaří znovu nastartovat civilizaci, bude potřeba přežít. Ať už se ocitnete v hluboké minulosti nebo v troskách po katastrofě, základní dovednosti jako rozdělání ohně, orientace v terénu, stavba přístřešku nebo ošetření zranění budou mít zásadní hodnotu. V některých příručkách najdete nejen praktické návody, ale i způsob, jak pomocí jednoduchých prostředků znovu vybudovat alespoň základy bezpečného a udržitelného života.

Svět hry Fallout: Ghúlové jako hratelná rasa

Článek od: Petr Simcik - 26.04.2025

Po delší době jsem si řekl, že bych se zase na chvíli rád vrátil do USA – konkrétně do jeho falloutí verze, ke které se ta naše kvapem přibližuje. Víte například, že v lore Falloutu byla před válkou USA s Čínou anektována Kanada? Dneska to ale nebude o geopolitice ve Falloutu ani u nás. Rád bych se zamyslel nad falloutími ghůly a proč není přidání ghúla do hry jako hratelné postavy úplbě dobrý nápad. 
 

Modely pro scifisty: Fallout: New Vegas - Securitron

Článek od: Petr Simcik - 15.02.2022

Securitron, kterého si můžete postavit, byl inspirován plastovým modelem, který vydává přímo Bethesda – vývojář Falloutu. Opět jsem se od začátku snažil, aby stavba byla co nejednodušší a zvládl ji skoro kdokoli a opět jsem připravil i nějaký ten příběh okolo téhle ikony. 

#simcikvamerice: Washington D.C. aneb Capital wasteland - den první

Článek od: Petr Simcik - 08.02.2022

Washigton DC aneb Capital Wasteland...  za cca 55 let... je prostě zajímavé místo. Pro mě jako fanouška hry Fallout dokonce dvojnásob, protože přesně v něm se odehrává Fallout 3. Nic mě tudíž nemohlo zastavit, abych tak trochu zacestoval časem a navštívil známá herní místa a podíval se, jak vypadala před Velkou válkou roku 2077.

Projekty (s dětmi): Booknook ze světa Falloutu

Článek od: Petr Simcik - 29.01.2022

Fallout je fascinující svět, který mnozí hráči navštěvují už třetí desetiletí. Svět poválečné Ameriky plné protiatomových krytů, radioaktivní zvířeny a lidí, co se snaží v pustině prostě přežít. Přesně z takového světa bude dnešní booknook. 

#simcikvamerice: Maine, Fallout 4, pivo a majáky

Článek od: Petr Simcik - 24.08.2021

Tak jedeme do Maine, rozhodli jsme se jednou před víkendem. Jenže to není jen tak. Předně si musíte půjčit auto, zamluvit ubytování, podívat se, zda je národní park normálně otevřený a taky počasí aby vyšlo. A když to všechno máte a za 14 dní jedete, ještě není úspěch zaručen.

Přihlásit se k odběru RSS - Svět hry Fallout