KOMIKS: S komiksy jsem skončil

Článek od: Vhrsti - 26.01.2011

"A teď zpátky k nadpisu: Ne, nekončím s komiksy. Ty mám pořád rád a většinou i vím, proč. S koncem roku však tímto nekompromisně utínám tuto víceméně pravidelnou rubriku." A my Vhrstimu děkujeme, že nám tak dlouho přinášel komiksové zpravodajství. Přejeme mu mnoho úspěchů a budeme rádi, když se nám čas od času ozve. Sledovat ho můžeme třeba na jeho blogu.

KOMIKS: Tintin umřel

Článek od: Vhrsti - 13.12.2010

Jedna z nejslavnějších postav světové kultury známá schopností dostat se živá a zdravá i z té nejzapeklitější situace, to je komiksový Tintin. A přece je titulek pravdivý. V osmadevadesáti letech totiž zemřel Palle Huld, který se jako patnáctiletý dánský skaut vydal na cestu kolem světa a napsal o tom knížku Around the World in 44 days by Palle. Právě tenhle příběh se stal jedním z klíčových inspiračních zdrojů belgického kreslíře Hergého, když vymýšlel své životní dílo.

KOMIKS: Retro je v kurzu, a tak se Major Zeman vrátil

Článek od: Vhrsti - 06.12.2010

Především je tu důvod k oslavě. Čtyřlístku se dařilo v Husákově normalizaci, překonal i divokou ekonomickou transformaci v 90. letech a nemá nejmenší problémy ani v době údajné hospodářské krize. Vloni oslavil 40 let, letos je tím důvodem 500. číslo kultovního časopisu.

KOMIKS: Ženy do komiksu nepatří

Článek od: Vhrsti - 29.11.2010

Někdo si dal práci a spočítal, že z komiksů vydaných v USA za poslední měsíc se jen na třinácti procentech podílela nějaká autorka. V absolutních číslech šlo o 727 komiksů celkem, z nichž na 96 titulech nějakým způsobem participovala žena. Myslím, že to byl Tom Spurgeon, kdo na svém blogu jízlivě poznamenal, jak ho překvapilo, že jde o dvojciferné číslo…

KOMIKS: Živí, mrtví a další příšery

Článek od: Vhrsti - 23.11.2010

Jeden z nejbizarnějších a nejúspěšnějších stripů komiksové historie Red Meat vstupuje potřetí do českých knihkupectví. Smějete-li se rádi specifickému humoru Maxe Cannona, který ve svém životním díle nikdy nešetřil sadistiskými žertíky, hledejte tentokrát v regálech žlutou, typicky podlouhlou publikaci. Připomínám, že jednička je červená, dvojka zelená.

KOMIKS: Pohádky ze života

Článek od: Vhrsti - 15.11.2010

Pohádkové příběhy ze současnosti se silně politickým podtextem, které nemají šanci na dobrý konec, navíc v podobě bezeslovného komiksu – to je pozoruhodný projekt francouzské výtvarnice skrývající se pod značkou mad meg Pohádky ze života.

KOMIKS: Alanovi skončila válka

Článek od: Vhrsti - 08.11.2010

Celé Česko si může hlasitě oddechnout, neboť mohutná mediálně-komiksová masáž je u konce. Už se na nás nebudou z celostátních deníků valit recenze a pozvánky, Radiožurnál nebude o komiksech mluvit v každých zprávách, Jiří Grus a Jaroslav Rudiš rozumovat v živém vysílání České televize. (Kde jsou ty časy, kdy se první výsledky Muriel objevily na Vhrstiho blogu a pak už skoro nikde?) O pátém KomiksFEST!u už budeme mluvit výhradně v minulém čase.

KOMIKS: Hodní, zlí i oškliví v českém komiksu

Článek od: Vhrsti - 03.11.2010

Ostravský Batman s holešovickým Volemanem v sobotu v MeetFactory zahájili mediálně nadprůměrně reflektovaný KomiksFEST!, což znamená, že byste měli usilovně checkovat festivalové stránky, aby vám něco zajímavého neuniklo. Osobně bych rád upozornil, že hlavní hvězda letošního ročníku Emmanuel Guibert se přijede v pátek podívat i do Plzně, neboť je pochopitelně zvědavý na všechna místa, o nichž psal a kreslil ve své trilogii Alanova válka. Dopoledne si s ním budu povídat v živém vysílání Českého rozhlasu Plzeň a od jedné jsme domluvili besedu s promítáním na Ústavu umění a designu.

KOMIKS: Myšpulín šel za Fifinkou na poštu

Článek od: Vhrsti - 26.10.2010

Poštovních známek, na nichž Fifinka servíruje bábovku s čajem a nad kuchařkou si plánuje další dobroty, se od dubna prodalo více než tři miliony kusů. Od minulého týdne se na podobný úspěch těší i Myšpulín ve své domácí laboratoři. Česká pošta spolu s Jaroslavem Němečkem slibuje v budoucnu stejnou poctu i Pinďovi a Bobíkovi (Pinďa bude malovat a Bobík hrát na kytaru).

KOMIKS: Komiksové volby, volební komiksy

Článek od: Vhrsti - 20.10.2010

My, kteří máme komiksy opravdu rádi, však volíme taková díla, jejichž autoři si kladou úplně jiný cíl – dobře nás pobavit. A úroda za poslední týdny, kdy jsem o komiksových novinkách nepsal (a nikomu to nechybělo), je bohatá a výživná. Především je tu Lips Tullian! Nikoliv ony dva mnohokrát vydané příběhy z 80. let, ale původní seriál z Mladého světa tvůrčího tandemu Weigel/Saudek. Kupujte rychle, neboť po tomhle se na pultech jen zapráší stejně jako po předchozích Saudkových komiksech.

KOMIKS: Masový vrah hrdinou boje proti terorismu

Článek od: Vhrsti - 14.09.2010

Při sérii terorististických útoků na Bali v roce 2002 zemřelo více než dvě stě lidí. Atentátníci z řad muslimských teroristů z organizace Jemaah islamiyah byli usvědčeni a popraveni až na jednoho. Ali Imron jako jediný projevil nad svým činem lítost a po celou dobu vyšetřování spolupracoval s policií, pročež dostal jen doživotí...

KOMIKS: Čech vyhrál na okruhu Formule 1 v Monze

Článek od: Vhrsti - 08.09.2010

Když jsem tu o prázdninách nabízel poslání propozic italské soutěže Slowcomics Best Fanzine Award 2010, ani mě nenapadlo, že do ní největší persóna současného českého komiksu Jirka Grus přihlásí svého Volemana. A přece to udělal a přece ve světové konkurenci slavně zvítězil! Kulturní festival Sloworld, který se letos poprvé uskuteční na atraktivním okruhu F1 v Monze, tak má českého vítěze.

KOMIKS: Francouze pobouřila reklama na McDonald's

Článek od: Vhrsti - 31.08.2010

Komiks je dnes všude ve světě obecně přijímaným a uznávaným druhem umění. Tak proč si člověk pořád připadá trapně, má-li si před cizími lidmi otevřít komiksovou knížku a začíst se do obrázků, zatímco u četby literárního díla by ho podobné duševní pochody ani nenapadly? Právě proto vymysleli v Americe International Read Comics in Public Day – tedy den, kdy čteme komiksy v parcích, knihovnách, kavárnách či vlacích a jsme na to hrdí.

KOMIKS: Brány do světa komiksové slávy

Článek od: Vhrsti - 17.08.2010

Výsledky letošních Will Eisner Comic Industry Awards, nejuznávanějších komiksových cen světa, se jako vždy hemží maskovanými superhrdiny, ale i civilními grafickými romány. I český komiksář může něco vyhrát, byť historie Eisnerů zná zatím jediného nominovaného Čecha. Prázdninové komiksové novinky sází vesměs na zvučná jména – Thorgal, Tintin, Simpsons…

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Vhrsti