Žena se sovou se blíží

Článek od: Redakce - 12.06.2017

Po úspěšné Ženě se lvem nyní přichází Žena se sovou, druhý svazek čtyřdílné antologie ženské fantastiky, do které přispělo celkem 52 českých a slovenských autorek. 

Rozhovor s Františkou Vrbenskou a Zuzanou Hlouškovou o cyklu Lehké fantazijno

Článek od: Martin Stručovský - 10.05.2017

"Je dobře, že se podařilo se podnítit diskusi na téma „ženské psaní“, byť naše antologie nic, co se obvykle pod tímto pojmem chápe, nepropaguje. Je to čistá fantastika, možná někdy na pomezí magického realismu. Červenou knihovnu u nás fakt nehledejte," říká Zuzana Hloušková, jedna z editorek série Lehké fantazijno.

RECENZE: Františka Vrbenská – Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Jan Křeček - 08.03.2017

Žena. Slovo, které hýbe světem. Přinejmenším tím mužským. Jen těch podob, které žena má! Žena v množném čísle, žena za pultem, žena osudová (tedy femme fatale), žena tajemná, žena profesionální (jak ví nejlépe Páral). A těch knih, co bylo napsáno! Schválně si zadejte do vyhledávače knihovny slova „žena se“. Vyplivne to knihy jako Žena se závojem, Žena se nikdy nevzdává, Žena se špatnou pověstí a v neposlední řadě i Žena se nedá loupat jako banán. No, a pak je tu Žena se lvem.

RECENZE: Františka Vrbenská - Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Petra Elen Mand... - 28.02.2017

Výlučně ženská antologie povídek z žánru fantasy je vzácný jev, obzvlášť pokud zahrnuje pouze česko-slovenské spisovatelky. Pole fantasy literatury je zkrátka spojováno spíše s muži. Přesto je to pozoruhodné, protože ženy měly odjakživa k nadpřirozenu a fantastice blíže než jejich drahé protějšky. Mnohá náboženství i kultury v sobě nesou pohled na ženu jako na osobu přirozeně inklinující k empatii a schopnostem nahlédnout za oponu věčnosti. Podívejme se, nakolik se autorkám podařilo stát se důstojnými protivníky mužům na poli genderového souboje.

 

PREVIEW: Žena se lvem

Článek od: Redakce - 07.11.2016

Žena se lvem vyjde počátkem prosince v nakladatelství Fortna. Je úvodním dílem velkolepého projektu Lehké fantazijno, který ani v kontextu zahraniční fantastické literatury nemá obdoby. Ve čtyřech svazcích:  Žena se lvemŽena se sovouŽena s drakem a Žena s labutí představí padesát dva spisovatelek ze středu Evropy.

Přihlásit se k odběru RSS - Lehké fantazijno