REPORTÁŽ: FénixCon 2022, 37. mezinárodní setkání přátel fantastiky

Článek od: Madla Pospíšilo... - 05.01.2023

Ještě přede dvěma roky jsem vůbec netušila, co se skrývá za tajuplným a bůh ví čeho všeho ještě plným názvem con. Byla jsem fandomová panna jak vyšitá. Až s vlastním fušováním do psaní fantastiky jsem odhalila nejen její vskutku fantastickou šíři a žánrovou hloubku, ale zjistila jsem, kolik skvělých lidí se v tomto divotvorném světě objevuje.

AKCE: PevnostCon 2022

Článek od: Redakce - 06.08.2022

Dvacet let na pevnostních hradbách

Třetí PevnostCon buší na dveře. Den D je stanoven na sobotu 27. srpna a vy u toho rozhodně nechcete chybět. Bude to parádní oslava ryzího geekovství – ostatně časopisu Pevnost je právě dvacet let, a to se oslavit musí!

REPORTÁŽ: Ozvěny nedělního Comic-Conu

Článek od: Monika Slíva - 24.02.2020

V loňském roce prolétla éterem prázdná informační bublina o připravovaném pražském ultra super mega conu, která nakonec dle očekávání s hlasitým lupnutím splaskla. O to těžší startovní pozici měl v přípravné a lákací fázi Comic-con. Za tím prvně zmiňovaným byli jacísi lidé, o kterých mezi fantazáky nikdo nikdy neslyšel. Posměváčci a nevěřící měli se svými pochybnostmi pravdu a byli na koni. Jenže! Za Comic-conem, poprvé oficiálně avizovaným na loňském, posledním PragoFFestu, stojí lidé, kteří moc dobře věděli, co dělají. A co je důležitější, mají nedocenitelné zkušenosti s organizováním takových akcí v českých luzích a hájích. A to už něco znamená. Posměváčci a nevěřící si sice vedli dál svou, ale realita jim tentokrát za pravdu nedala a šla si svou cestou.

Fenomén Novotný: REPORTÁŽ: Křest Křižníku Thor

Článek od: Jan Kovanic - 04.12.2019

Celý prosinec jsme zasvětili velkému rozhovoru s Františkem Novotným. O tom už vás informoval Honza Křeček ve svém úvodu. Velmi důkladně jsme prohledali sardenský archiv a objevili pár kousků, které možná stojí za znovupřečtení. Prvním z nich je reportáž z roku 2013 ze křtu knihy Křižník Thor, kterou zaznamenal Honza Kovanic.

REPORTÁŽ: Vienna Comic Con 2017

Článek od: Petr Simcik - 23.11.2017

Vienna Comic Con je už několikátým rokem jednou z mála velkých komiksových akcí v našem okolí, jejíž návštěva vás nevyjde na několik měsíčních platů. Tedy pokud se trochu krotíte v nakupování. 

Za pět minut dvanáct - Poslední zvadlo na CONiáš-PARCON 2016

Článek od: Míla Linc - 20.09.2016

I když ono vlastně není za pět minut dvanáct, velká ručička se už tiskne k té malé víc než fanynka Sherlocka Holmese k Benedictu Cumberbatchovi. Zatímco jiní už mají sbaleno a vyrážejí na cestu do knihovny, vy možná ještě váháte:-) Proto pro vás máme poslední a nejaktuálnější pozvánku.

 

POZVÁNKA: Sedm důvodů, proč letos dorazit na CONiáš-PARCON!

Článek od: Míla Linc - 17.08.2016

Pomalu se blíží sobota 24. září, kdy se v Městské knihovně v Praze odehraje už desátý ročník setkání fanoušků sci-fi, fantasy, hororu, komiksů, her… a všeho dalšího geekovského… a hlavně knížek. Kulaté narozeniny oslavíme ve velkém, protože CONiáš bude letos zároveň i národním conem Parconem. Co to znamená? Víc zábavy, víc programu, víc zážitků!

POZVÁNKA: RAY BRADBURY’S ‘2116’

Článek od: Redakce - 02.08.2016

Muzikál Ray Bradbury’s ‘2116’ s libretem světoznámého spisovatele Raye Bradburyho a Stevea Josephsona a hudbou Johna Hokea se premiérově představí divákům 18. srpna 2016 Divadle Semafor.

SF AKCE: Festival deskových her Goliáš a David 2014

Článek od: Redakce - 31.10.2014

Již devátým rokem se můžete spolu s Goliášem a Davidem ukrýt před podzimním nečasem do báječného světa deskových her. Na cestu nebudete sami, čekají na Vás ochotní a zkušení organizátoři, kteří Vás ochotně provedou radostmi, ale i nástrahami deskoherního světa. Akce je primárně určena dětem a rodičům, ale na své si přijdou všechny věkové skupiny, za čátečníci i ostřílení hráči.

AKCE: Den poezie v celé ČR

Článek od: admin - 19.11.2013

V těchto dnech probíhá v desítkách měst po celé naší republice řada pořadů, které si pro veřejnost připravili desítky aktérů z řad kulturních národních i mezinárodních organizací, knihoven, spolků a vzdělávacích institucí.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - SF akce