RECENZE: N. K. Jemisinová, Brána z obelisků

Článek od: Eylonwai - 13.11.2019

Druhý díl „nejúspěšnější fantasy série v historii“ konečně zdobí pulty českých knihkupectví. Kritici i čtenáři ho stejně jako Páté roční období zasypali cenami a chválou. Tak prý už zase boří žánr. Tak prý tu zase máme revoluci. A já jsem z toho zase poněkud rozpačitá…

RECENZE: N. K. Jemisinová, Páté roční období

Článek od: Eylonwai - 02.10.2018

„Tvorba N. K. Jemisinové je součástí pomalé, ale zásadní změny ve sci-fi a fantasy.“ (The Guardian). „Nejúspěšnější fantasy série v historii – vítěz ceny Hugo třikrát v řadě“ (vydavatel). Taková prohlášení, která na vás křičí z obálky, zaujmou pozornost, že? Nejspíš si jakožto fanoušek fantastické literatury uvědomíte, že pokud váš oblíbený žánr prochází změnou, asi byste u toho měli být. A tak knihu otevřete…

RECENZE: XB-1 7/2011

Článek od: Petr Simcik - 27.07.2011

Hned při prvním pohledu na červencovou XB-1 mi něco říkalo, že bude stát za to. Jednak se konečně povedlo trefit se do esteticky přijatelných barev a ilustrace Martina Zhoufa patří k těm nejlepším v tomto roce (což je samozřejmě čistě subjektivní záležitost), ale hlavně tituly zahraničních povídek vzbudily neutuchající zvědavost. Měly na mě zkrátka stejný účinek jako titulky “Rytmu života” na moji babičku.

Přihlásit se k odběru RSS - N. K. Jeminisová