RECENZE: Lukáš Vavrečka & Klára Smolíková, Nečtu! Poslouchám - Průvodce báječným světem audioknih

Článek od: Jan Procházka - 09.07.2022

Na poli populárně naučných knih roste v naší malé české kotlině skoro všechno. V záhoncích regálů knihkupectví najdete vše od encyklopedie savců po sexuálního průvodce životem dospívající ženy, ale doposud zde chyběla kniha, která by čtenáři představila jeden z fenoménů, který je tu s námi už poměrně dlouho, přesto boom u nás zažívá až v posledních letech. A to především díky předsudkům plynoucím z jeho neznalosti. Jsou to audioknihy.

RECENZE: Černá křídla Cthulhu 3, ed. S. T. Joshi

Článek od: Petr Simcik - 13.05.2020

Než jsem začal poměrně dlouho po vydání číst Černá křídla Cthulhu 3, nedalo mi to nezabloudit na různá hodnocení a komentáře, a musím říct jedno. S. T. Joshi je geniální redaktor, protože postavil sbírku, ve které se každému líbí něco jiného, ale zároveň nenajdete alespoň jednu povídku, která by se nelíbila nikomu.

RECENZE: Guy Gavriel Kay, Poslední záblesk slunce

Článek od: Eylonwai - 17.02.2020

Guy Gavriel Kay je jedno z velkých jmen světové fantasy. Kariéru začal spoluprací s Christopherem Tolkienem, když mu pomáhal sestavit Silmarillion. O deset let později vydal své dosud nejznámější dílo, Fionavarskou tapiserii, která se zcela zjevně Středozemí inspiruje – což jí nijak neubírá na kvalitě. Od té doby sbíral žánrové ceny za své pseudo-historicko-fantasy romány, na kterých můžeme debužírovat i u nás: Tigana, Lvi z Al-Rassanu, Ysabel, Pod nebesy a další. Poslední záblesk slunce původně vyšel v roce 2004, v českém překladu loni. Podobně jako jiné Kayovy romány je zasazen do světa, který velmi silně připomíná ten náš, jen jména jsou pozměněna.

RECENZE: Joe Abercrombie, Půl krále

Článek od: Eylonwai - 29.10.2018

Někdo hraje o trůny rád. Někdo by neváhal vraždit novorozeňata nebo bodnout bratra do zad, jen aby mohl usednout na místo mezi bohy a lidmi. A někomu to jen tak spadne do klína, aniž by se o to kdy prosil.

Přihlásit se k odběru RSS - Euromedia Group