NEDĚLNÍK: Karel Doležal, Nechte Cthulhu spát!

Článek od: Redakce - 20.11.2020

Karel Doležal je překladatel a spisovatel. Taky je jednou aktivní třetinou literárního seskupení Triumvirát. A k smrti rád je porotcem literárních soutěží - naposledy jsme ho nalákali na tuhle masochistickou dlouhochvíli my, sardenští. A zrovna teď si od něj můžete přečíst poslední listopadový nedělník na téma povinné četby. Tedy... Ne té školní. Takže povinná není a nejen kvůli tomu, že není školní, ale i z dalších důvodů.

ROZHOVOR s Karlem Doležalem

Článek od: Monika Slíva - 28.03.2020

Tenhle rozhovor vznikal skutečnou korespondenční formou, tj. otázka-odpověď-reakce na odpověď další otázkou a tak dále, a přišli jsme s Karlem na to, že je to vlastně ohromná bžunda a že to docela dobře jde bavit se místo u piva tváří v tvář (sice s odmlkami) i na dálku přes mail. Snad vás následující povídání pobaví stejně jako bavilo nás. A s ohledem na současnou apokalyptickou realitu se to jeví jako jedna z možností trávení volného času, takže to klidně zkuste taky!

RECENZE: O krok před peklem, antologie

Článek od: Monika Slíva - 07.05.2018

Kladivo na čaroděje má svůj unikátní vesmír a Felixova parta je projekcí jeho kolektivního vědomí.
A co je kolektivní vědomí?
Ano, správně! Propojení myslí, které neustále vstřebává další mozky. Asimiluje. Stejně jako Borgové. Vcucne nového autora, vtiskne mu matrici kladivářského univerza hluboko do paměťových buněk a natrvalo vytvoří nová neuronová spojení s Felixem, Vincencem, Walterem i Klaudií.

Rozhovor s Vladimírem Němcem a Karlem Doležalem

Článek od: Martin Stručovský - 18.11.2015

Vážení čtenáři dnešním dnem zahajujeme rubriku  Večerní vydání, která se sice nebude objevovat pravidelně, ale věříme, že vám bude zpříjemňovat večery u internetu. Jako první vám rámci této nové rubriky nabízíme rozhovor s editory Vladimírem Němcem a Karlem Doležalem.  S oběma jsme si povídali o jejich nové antologii Čas šelmy, která před pár dny vzala útokem regály knihkupectví.

UKÁZKA: Karel Doležal - Vladimír Němec (eds.), Čas šelmy

Článek od: Redakce - 30.10.2015

Co se vám vybaví, když se řekne apokalypsa? Hollywood nás krmí rozpadlými mrakodrapy, Willem Smithem s vlčákem a neomezeným počtem konzerv. Ale na apokalypsu a svět po ní se dá dívat mnoha různými způsoby. Můžete se o tom přesvědčit ve sborníku Čas šelmy, kde vám čtrnáct českých autorů přinese jejich náhled na svět měnící katastrofy.

Rozhovor s Triumvirátem 2/2

Článek od: Tereza Kadečková - 28.09.2015

Olga Xaverová, Anna Mudrochová a Karel Doležal, v internetových vodách spíše známí jako Cirrat, Ekyelka a Sikar. Dali si za úkol poskytovat zpětnou vazbu začínajícím autorům a pomoct jim na drsné cestě za slávou a bohatstvím. Rozhodla jsem se je vyzpovídat a zjistit, jak se jim v jejich literární výpravě daří.

Rozhovor s Triumvirátem 1/2

Článek od: Tereza Kadečková - 21.09.2015

Olga Xaverová, Anna Mudrochová a Karel Doležal, v internetových vodách spíše známí jako Cirrat, Ekyelka a Sikar. Dali si za úkol poskytovat zpětnou vazbu začínajícím autorům a pomoct jim na drsné cestě za slávou a bohatstvím. Rozhodla jsem se je vyzpovídat a zjistit, jak se jim v jejich literární výpravě daří.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - K. Doležal