Sarden 2008–2020 a Petr Šimčík

Článek od: Petr Simcik - 17.06.2020

Tenhle článek berte trochu jako legends ze Star Wars – sice to kdysi byl kánon a asi se to tak nějak stalo, ale na paměť všech zúčastněných, tedy mě, se nedá v žádném případě spolehnout. A určitě se občas budeme kolem skutečnosti jen plížit, a to i když jde tak důležité věci, jako je web sarden.cz a jeho tvorba.

Leonard Medek: JAK TO VLASTNĚ TENKRÁT BYLO?

Článek od: Leonard Medek - 10.06.2020

Máme pro vás jednu zatoulanou gratulaci k sardenským narozeninám, a protože Leonard Medek není jen tak někdo a je se Sardenem spjat od samého počátku, nevešlo se mu to přání na pohlednici jako ostatním. Chcete vědět, jak to tenkrát bylo? Jeho zcela osobní úhel pohledu je vám zcela k dispozici.

 

Gratulace ke dvacetinám

Článek od: Redakce - 27.05.2020

Dvacetiny slavíte jednou za život a je vcelku jedno, jestli jste člověk nebo virtuální organismus. Sarden přestál pubertu, papírovou plnoletost neslavil, protože alkohol stejně nepije a řidičák si asi taky nidky neudělá, ale dvacet, to je i na webzin tak akorát, aby se mohlo říci, že je dospělý a prodělal si všechny dětské nemoci.

Kdo všechno nám gratuloval a co nám přál? Přečtěte si v obrazech.

Narozeninový EDITORIAL

Článek od: Monika Slíva - 26.05.2020

Sardenu je dvacet let! K tomuto dni se formálně váže vznik sardenské virtuální entity, která se nakonec přerodila v nezávislý web a pořád má co říci těm, kteří chtějí poslouchat a číst. Požádala jsem svoje předchůdce ve výslužbě, aby mi pomohli přidat pár řádků. Slíva, Sírius, Pechy a Pagi žádají svoje čtenáře, aby laskavě strkali nos do článků a četli, co je pro ně určeno! Neplecha zatím není ukončena!:-D

Otevřený dopis Robertu E. Howardovi

Článek od: Redakce - 28.01.2020

22. ledna by Robert Ervin Howard oslavil již sto čtrnácté narozeniny. Ač nebyl jeho život dlouhý. zanechal zde trvalou literární stopu, která stále jitří srdce čtenářů fantasy. Poprosili jsme spisovatelku Věru Mertlíkovou o pár slov k výročí jeho narozenin a obdrželi jsme vyznání, o které se s vámi nesmírně rádi podělíme.

V září narození...

Článek od: Monika Slíva - 28.10.2019

Nedá se popřít, že letošní podzim se vážně vydařil. Mám sice na mysli počasí, ale i na zajímavé knižní novinky byl přívětivý. V každém případě nesmím zapomenout, že ani kvůli jedné z uvedených věcí se do tohoto článku nepodíváte.. Pojďme si tedy připomenout, čí slova jsme si vypůjčili v průběhu září.

V červenci narození...

Článek od: Monika Slíva - 30.08.2019

Červenec byl letos extrémně horký měsíc a kdo ví, jaké počasí bylo před padesáti nebo sty lety. To sice nevíme, a i kdybychom to věděli, nebudeme vám to vnucovat, neboť je to pro naši věc zcela nepodstatné. Důležité je, že ani horké (nebo studené) léto nemá vliv na to, zda se narodí slavný spisovatel. Ne všichni autoři v našem výběru jsou žánroví, přesto jejich jména určitě znáte.

V červnu narození...

Článek od: Monika Slíva - 31.07.2019

Rekapitulaci červnových narozenin opět stíháme vydat v následujícím měsíci jen s odřenýma ušima, ale nakonec, hlavně, že budete mít možnost si to přečíst a možná chytit i nějakou inspiraci. A o to jde především!

V dubnu narození...

Článek od: Monika Slíva - 18.05.2019

Nezastavujeme, máme zpoždění! Ani za duben vás neochudíme o rekapitulaci citovaných autorů, kteří se narodili v dubnu. Tak pojďme na ty, kdož uvízli v naší jarní síti!

V únoru narození...

Článek od: Monika Slíva - 12.03.2019

Čas utíká rychleji než zloděj v metru...další měsíc je pryč.
Během února se mezi fantastickými autory moc neurodilo, ale protože nejen fantastikou je čtenář živ, zapůjčili jsme si jedno slavné jméno v jiném žánru.

V lednu narození...

Článek od: Monika Slíva - 03.02.2019

Víte, kdy se narodil váš oblíbený autor? Možná vám pomůže náš narozeninový měsíčník. A možná objevíte autory, o kterých jste dosud neslyšeli.

Dá-li zdraví, počasí, rosný bod a démon prokrastinace, dostanete na začátku každého následujícího měsíce souhrnný článek se všemi citáty, které se objevily na Facebooku, i s pár zajímavostmi o autorech a tipy, co si od nich přečíst.
Kohože jsme to citovali v lednu?

Přihlásit se k odběru RSS - narozeniny