MINIROZHOVORY: Smečka, část první

Článek od: Jana K. - 19.03.2024

Smečka, sbírka hororových povídek, se blíží. A my vám přinášíme exkluzivní rozhovory s jejími autory. Dnes s Terezou Kadečkovou, Petrem Bočkem, Ludmilou Svozilovou a Tomášem Martonem.

Rudolf Pokorný a jeho strašidelné balady

Článek od: Redakce - 23.06.2023

Básník Rudolf Pokorný je dnes už téměř zapomenut, přestože ve své době rozhodně patřil mezi významné literáty. Letos v dubnu uběhlo 170 let od jeho narození, proto jistě nebude od věci připomenout jeho život a dílo, s důrazem na strašidelné balady.

To a mnohé další ze života a tvorby básníka Rudolfa Pokorného se dozvíte v článku, který pro vás připravil spisovatel Petr Boček.

Kultovní básník českého hororu 19. století

Článek od: Redakce - 29.10.2022

Název tohoto článku může možná znít trochu nadneseně, nicméně Josef Jaroslav Kalina (1816-1847) byl už svými současníky považován za všestranného génia. Když k tomu připočítáme osobitý životní styl, bídu, nešťastnou lásku, působivá literární díla i brzkou smrt, je z toho kult jako hrom. Jako mnozí jiní umělci později zmizel v temnotách zapomnění, nicméně v poslední době se jeho tvorba opět začíná dostávat ke čtenářům.

pozn. redakce: Možná je tento text delší, než by se na první pohled dalo očekávat, ale zato se dozvíte spoustu zajímavých informací. Spisovatel Petr Boček původně tento článek připravoval pro tištěný časopis Howard, který bohužel již nevychází a byla by velká škoda, kdyby nemohl být nikde publikován, neboť je za ním mnoho práce.

 

NEDĚLNÍK: Petr Boček, Vražedná literatura

Článek od: Redakce - 12.06.2022

Když jsme se dotázali spisovatele Petra Bočka, zdali by pro Sarden nenapsal Nedělník, nakonec se urodilo víc než obstojně a v rámci hororového týdne završujeme naše každodenní téma hrůzostrašným příběhem, jenž se skutečně stal a co z toho vzešlo. Kdyby vám to bylo z klávesnice páně Bočka málo, pár příspěvků vzad najdete jeho novou povídku i druhý Nedělník na téma Proč, prohoba, zrovna horor?

RECENZE: Petr Boček, Hřbitov trpaslíků

Článek od: ena - 13.01.2022

Jedného dňa sa trpaslíci rozhodli využiť všetky vymoženosti a bonusy pohodlného ľudského života a presunuli sa z lesov do miest. Hoci sú vývojovo niekde medzi človekom a lesnou hubou, ľudstvo sa prekonalo a zrovnoprávnilo ich. Dnes sú súčasťou spoločnosti, prepchávajú potrubia, odvádzajú dane a žijú svoje obyčajné životy. Na papieri. Pretože stále je dosť takých, ktorí majú trpaslíkov radšej zo sadry alebo v rozprávke...

Halloweenská POVÍDKA: Petr Boček, Procitnutí

Článek od: Redakce - 31.10.2021

Také pro letošní Halloween jsme získali povídku od autora na slovo vzatého. Petr Boček dnes patří mezi uznávané české hororové autory a my jsme velmi rádi, že můžeme na Sardenu představit jeho novou povídku, napsanou na halloweenské, nebo chcete-li dušičkové, téma.

Přejeme příjemné strašidelné čtení.

RECENZE: Petr Boček, Mízožravci

Článek od: Tereza Kadečková - 25.05.2020

Petr Boček není začátečník, má za sebou bezpočet povídek a své zkušenosti do románu přelil bez potíží. Mízožravci jsou čtivé, mrazivé, ale vlastně klidné čtení. Zatínají své háčky v nostalgii a strachu z neznáma.

RECENZE: Honza Vojtíšek a kolektiv, Sešívance

Článek od: Hanina - 04.10.2018

Frankensteinovo monstrum pospojované z deseti, pardon, z dvaceti částí. Z toho dvou ženských, zbytku mužských. Jednotlivé kousky pochází z Čech, Slovenska i Polska. Dokážete si představit větší underground? Všechny díly dohromady nesou stěžejní kus doktora Frankesteina; i když nosí občanské jméno Honza Vojtíšek, nevěřte zdání, já bych s ním do výtahu sama nevlezla!

Přihlásit se k odběru RSS - P. Boček