RECENZE: Kolektív autorov: O mulo!

Článek od: ena - 23.04.2021

Každý národ má svojské ľudové bájky, povery či mýty. Tie sa väčšinou líšia ešte aj podľa regiónov. Spýtať sa, či poznáte ľudovú slovesnosť Rómskeho etnika, je zrejme zbytočné. Neraz nepoznáme ani tie naše. Preto vás možno zaujme útla knižka s názvom O mulo!, ktorá je zborníkom historiek a mýtov vyrozprávaných  prostredníctvom rómskych tvorcov.

Recenzia: Lenona Štiblaríková, Táto krajina nie je pre slabých

Článek od: ena - 05.02.2020

Názov útleho románu evokuje známy film bratov Coenovcov a vzbudzuje záujem. Milovníci Štiblaríkovej dielok už dobre vedia, že vie byť pekne tvrdá a k svojim postavám nemilosrdná. Poďme sa teda pozrieť, čo to autorka tentokrát ukuchtila. Veď nekromanti, vyháňači diabla, či iné milé ľudské aj neľudské bytosti, sú šťavnatým sústom a nevyčerpateľnou zásobárňou divokých príbehov.

RECENZE: Alexandra Pavelková, Medzi nami

Článek od: Martin Kochlica - 15.06.2016

Alexandru Pavelkovú si väčšina čitateľov spája s poviedkami o vedme Vimke (Prísaha, 2007). Minulý rok jej po dlhšej dobe vyšla zbierka Údolie ľalií, kde nám ukázala viaceré podoby fantastiky, ale stále ostala na poli fantasy. V začiatkoch svojej tvorby však autorka vydala sci-fi zbierku SF001 (1996), a teraz sa vracia s podobne ladeným výberom poviedok Medzi nami.

Přihlásit se k odběru RSS - slovenská fantastika